Extra spiegels op de 1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
han62
Type: R1200RT

Extra spiegels op de 1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

We hebben er op het Forum al meer over gelezen. niet voor iedereen is het zicht in de standaard spiegels op de kuip voldoende en dan vooral met duo.

Ik weet ook dat er veel zijn die wel voldoende zicht hebben en daar is dit dus niet voor maar juist voor degene die door hun lengte/breedte het zicht in de speigels enigszins belemmerd zien.

Ik heb er 2 spiegels van een K100 opgezet. deze zijn gemonteerd in de standaard gaten van de handgrepen. ik heb er wel een hulpstukje van RVS voor gemaakt omdat de spiegels anders erg diep in de bestaande gaten komen te zitten. het is een stukje rvs van ca 4.5 cm waarin eerst een gat is geboord en vervolgens m8 draad in getapt. de onderzijde heb ik bevestigd met een inbusbout maar dat kan ook met een gewone M8 zeskantbout.

Afbeelding
Hier zie je het RVS hulpstukje en je ziet net nog een stukje van de inbusbout.
Afbeelding
De linker spiegel. ik heb gekozen voor het korte hoge model ik had eerst als proef het langere model gemonteerd maar deze geven voldoende zicht en steken niet ver buiten de motor.
Afbeelding
En hier de rechter spiegel.
witzi

Re: Extra spiegels op de 1200RT

Ongelezen bericht door witzi »

hello,

diese gezeigten Spiegel hab ich seit 3 Jahren dran und fühle mich seitdem viel sicherer,
ob die von einem K-Model sind?? ich glaub die waren von einem R-Model.

auf jeden Fall nicht im Zubehörhandel kaufen, sondern Originalteil BMW, paßt genau rein, und die Imbusschraube
paßt auch.

salute!
Michl

Ongelezen bericht door Michl »

Dit zijn volgens mij de oude GS spiegels. Ik heb deze ook...

... op de R100GS dan.

Groet,
Michl
Afbeelding
han62

Deze spiegels komen van mijn K100

Met vr gr
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

De extra spiegels staan ook op mijn 1200rt en deze onmisbaar als je meer zuidwaard gaat rijden. Ik zou niet meer durven rijden zonder die extra spiegels in Italië. Hoe je ook bepakt bent, je blijft achter je alles zien.

Mijn spiegels zijn deze van de r1200r (dacht ik).

Frederik
han62

frederik schreef:De extra spiegels staan ook op mijn 1200rt en deze onmisbaar als je meer zuidwaard gaat rijden. Ik zou niet meer durven rijden zonder die extra spiegels in Italië. Hoe je ook bepakt bent, je blijft achter je alles zien.

Mijn spiegels zijn deze van de r1200r (dacht ik).

Frederik
Dan heb jij waarschijnlijk niets hoeven aan te passen. Ik moest er een paar hulpstukjes voor maken en een stukje van de schroefdraad afzagen maar deze spiegels had ik nog liggen vandaar. die van de GS lijken er ook wel op maar de lengte schroefdraad is anders.

Uiteindelijk maakt het niet uit wat voor spiegels je monteerd als je maar goed zicht hebt.

Ik ben er in ieder geval tevreden mee. ik dacht eerst je zal wel veel commentaar krijgen maar de meeste valt het niet eens op.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”