R1200RT: mag ik op je zadel zitten?

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

R1200RT: mag ik op je zadel zitten?

Ongelezen bericht door HansD »

Het lijkt erop dat ik mijn prive R1100RT ga vervangen door een lease R1200RT.

Wie heeft er een ander zadel op zijn R1200RT gekocht? Mag ik eens langs komen en erop zitten?
Ik wil bij de R1200RT ook een ander zadel kopen, maar die zijn nergens te proberen...

Bij voorbaat dank!
Hans
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: R1200RT: mag ik op je zadel zitten?

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Hans,

Mogelijk overbodig, maar wat is er mis met het standaard zadel. Ik rij er probleemloos lange afstanden mee!

Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Misschien gewoon omdat ie het mooi vind. of omdat hij er niet lekker op zit dat mag toch. dat jij er wel lekker op zit is toch geen garantie dat een ander er ook goed op moet zitten.
Je ziet op alle merken motoren vaak vervangingzadels Dat zal toch wel niet voor niks zijn denk ik dan. bovendien heeft hans aan zo'n antwoord helemaal niks. hij vraagt gewoon wie heeft er een ander zadel en mag ik daar op zitten.

Nog even voor jou ik zit ook prima op mijn zadel maar toch overweeg ik ook om een ander zadel te kopen waarom omdat ik "nog lekkerder wil zitten.

Met vr gr
Han
HansD

Ik rijd elke dag woon/werk en ben absoluut ontevreden over het standaard zadel van de R1100RT. Na wat aanpassingen van het orginele zadel, heb ik nu een 1150 comfort zadel gekocht. dat zit wat beter maar nog lang niet goed. met name het heen en weer schuiven is een voortdurende bron van ergernis, maar ook de steun onderin de rug is gewoon niet voldoende. Als ik zo de fora lees is het bij 1150 en 1200 niet veel beter, maar ik ga het natuurlijk ook proberen.
Omdat het een lease bike wordt wil ik een ander zadel vast meefinancieren, en dan moet ik dus vooraf weten welke het wordt.

Hans
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Op de 1150RT die ik gehad heb, had ik een kleine modificatie aangebracht, omdat ik last kreeg van mijn onderrug.
Op mijn 12RT heb ik nog nooit last van mijn rug gehad. M.a.w. ik geef het zadel van mijn 12RT een voldoende.
Waarom ga je, als je twijfels hebt over het standaard zadel, niet gewoon een een lange proefrit maken?
Spreek i.p.v. 1 uurtje rijden, 3 of 4 uur af.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

Hallo Hans,
Was vorige week bij De Hobbyist in Hunsel. Daar hadden ze voort mijn R1100RT een modelzadel liggen van Baehr.
Hiervoor moet je je eigen zadel inleveren en krijg je het omgebouwd terug en dit voor een acceptabele prijs.
De zit op de motor was voor mij heel erg goed met voldoende steun. Kijk maar eens op bijgaande link, misschien is dit ook wel iets voor jou
http://www.baehr.net/komfortsitze/produkte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes jan
HansD

Jan, Bedankt maar mijn vraag gaat over de R1200RT.

Is er nou niemand met een ander zadel op zijn R1200RT - of hebben jullie liever niet dat ik erop zit? ;)
hans
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

HansD schreef:Is er nou niemand met een ander zadel op zijn R1200RT - of hebben jullie liever niet dat ik erop zit? ;)
Maar wat is dan mis met het standaard zadel van een 12RT?
Er zijn niet heel veel mensen die daar over klagen hoor...
Vergelijking met het zadel van een 11xxRT is gewoon niet objectief!

Ik doe dagelijks een 140km; appeltje - eitje!
Toerritjes van een hele dag (4-500km) is geen probleem...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Toch is je stelling niet helemaal waar, moh-fan...

Op mijn 1100 rijd ik zelf zonder problemen 4-5-600km op een dag, relatief pijnloos. Een maat van me heeft net een 1150 waarvan iedereen zegt dat het zadel zoveel beter is, maar hij heeft op een ritje van 100km echt zoveel last van zijn onderrug dat hij nu een Corbin heeft om te proberen (tweedehands, als het bevalt laat hij het zadel zitten).

Zoveel mensen, zoveel wensen. Niet iedereen zit het zelfde op de motor. Niet iedereen kan zijn/haar bekken voldoende kantelen of wil dit niet. Zo prettig als je zit op de motor, kan een zadel vervelend zijn. Dus het zitgedeelte is zeer persoonlijk. En bij een productiemodel gaat men uit van wat gemiddeld als prettig wordt ervaren. BMW doet daar nog een schepje bovenop door drie zadels te bieden (normaal, lager, hoger) met verschillende standen om in te stellen.

En dan nog blijft het mogelijk om ergens last van te hebben...

Persoonlijk heb ik er moeite mee op iedere werkplek waar ik kom (ik werk op projectbasis, op verschillende locaties in het land) een fatsoenlijke stoel te vinden, die ook nog eens in te stellen is op mijn werkhouding. Mijn baas kan daar niets aan doen, en mijn eigen stoel meenemen gaat wat ver...
HansD

moh_fan schreef:
HansD schreef:Is er nou niemand met een ander zadel op zijn R1200RT - of hebben jullie liever niet dat ik erop zit? ;)
Maar wat is dan mis met het standaard zadel van een 12RT?
Er zijn niet heel veel mensen die daar over klagen hoor...
Vergelijking met het zadel van een 11xxRT is gewoon niet objectief!

Ik doe dagelijks een 140km; appeltje - eitje!
Toerritjes van een hele dag (4-500km) is geen probleem...
Moh_fan,
Dat is dan goed nieuws, maar zoals Dave aangeeft is dat heel persoonlijk.
Dit is voor mij ook puur een zaak van financiele planning: als ik mogelijk een vervangingszadel nodig heb, moet ik het in de lease meefinancieren.
Uiteraard ga ik ook binnenkort een lange proefrit maken op een R1200RT o.a. om het zadel goed te testen (en voor de lol :D :D )
Hans
BMW Tijger

Hoi Hans,

IK heb best begrepen dat het om de zit op de 1200 ging, en deze zit staat op de door mij toegezonden site ook.
Je komt hem tegen als je verder door scrold naar onderen. En als de zit op de 1200 ook zoveel beter zal zijn als
met dit Baehr zadel op de 1100 dan is er veel winst te behalen betreffende zitcomfort

groetjes Jan
HansD

BMW Tijger schreef:Hoi Hans,

IK heb best begrepen dat het om de zit op de 1200 ging, en deze zit staat op de door mij toegezonden site ook.
Je komt hem tegen als je verder door scrold naar onderen. En als de zit op de 1200 ook zoveel beter zal zijn als
met dit Baehr zadel op de 1100 dan is er veel winst te behalen betreffende zitcomfort

groetjes Jan
Jan,
Goed dat je er nog even op wijst, want daar had ik dus over heen gekeken.
Ik hoor ook van anderen goede verhalen over Baehr zadels voor BMW, zeker ook een optie.
Beetje rare web site van Baehr - nergens meer details te vinden, laat staan prijsinformatie.
Hans
BMW Tijger

Hallo Hans,

Het klopt dat de informatie wat karig is en er staan inderdaat geen prijzen vermeld, maar een telefoontje naar "De Hobbyist"kan opheldering geven
Iets meer gegevens betreffende de ombouw kun je vinden op bijgevoegde link
http://www.baehr.net/komfortsitze.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Zitcomfort”