Onrustige loop... Stationair

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Menno_Motor

Onrustige loop... Stationair

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Hallo allemaal,

Na groot onderhoud (bougies, alle oliën, olie- en luchtfilter, cardan keerringen intern/extern, nieuwe cilinderklepdeksels, velgen gespoten,
volledige cardan opnieuw gespoten, diverse rubbers vervangen, multiriem vervangen, remvloeistof, ABS pomp gespoeld, olie in schokbrekers
vervangen, nieuwe öhlins achter-veer en nieuwe banden. Was me een ware tour en kostenslag in de afgelopen twee weken...

Enfin;
Na dit onderhoud loopt de RT de eerste 20 seconden koud prachtig. Hierna wisselt dit af met goed lopen, en slecht lopen (net niet uitvallen)
stationair incl. haperingen. HIervoor was dit ook al, maar minder merkbaar (zegt mijn gevoel).

Vandaag de kleppen gesteld (stonden aardig ruim... inlaat 0,21mm links en 0,19 rechts) uitlaat 0,39 links en 0,36 rechts). Netjes teruggezet
naar 0,15 en 0,30. Dit heeft helaas geen effect gehad op het lopen. Heeft het verschil tussen goed lopen en slecht lopen voor mijn gevoel wat
erger gemaakt.

Om mijn woorden kracht bij te zetten twee filmpjes:
Op het eerste filmpje hoor je het blok onrustig lopen vanaf seconde 6-7 en daarna weer goed oppakken om vervolgens bij 13-14 seconde weer
te tokkelen. Tweede filmpje laten het toerental zien. Ik heb in de afgelopen tourrit gehad dat hij diverse keren uitviel toen ik hem tijdens
rijden in de N zette, of de koppeling in een versnelling inhield. Uurtje later opeens weer nergens last van... Wanneer hij uitviel, viel hij in
toeren net onder de 1000 toeren per minuut.

PS. Ik heb hem door de GS911 gehad, geen foutmelding.

Filmpje 1:
[media]5fZqYrCzzNg[/media]

Filmpje 2:
[media]cx35yCwxRew[/media]

Iemand een tip?
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Onrustige loop... Stationair

Ongelezen bericht door Benji »

Ik lees niets over synchroniseren, heb je dit ook al uitgevoerd, dit hoort te gebeuren na het kleppen stellen.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Menno_Motor

Je bedoelt met synchroniseren de co2? Of heb ik iets gemist?
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Synchroniseren is het exact gelijk zetten van de variabele luchtdoorlaten, die je met het gashandle bedient, zitten in de toevoer naar je cilinders, aan de bestuurderszijde dus.
Als deze kleppen niet exact gelijk staan krijg je een ongelijkmatige vermogensafgifte, in begrijpelijke taal, de ene cilinder werkt harder als de andere. Dit zou heel goed de oorzaak kunnen zijn van het onregelmatig stationair lopen. Het afstellen hiervan is niet heel moeilijk, maar vereist wel het beschikbaar hebben van meetapparatuur om de klepstand of het vacuum te kunnen meten en zonodig bij te stellen.
Ter info, je kunt dit bij Notten in Brunssum laten doen voor weinig geld, is helaas op maandag gesloten. Mocht dit niet de oorzaak zijn, zal hij je waarschijnlijk goed op weg kunnen helpen om hier van af te komen.

Groet, Aad
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Bij de R1200RT zitten er stappenmotoren op en heb je een GS911 nodig, gelukkig heb je die al, om te kalibreren.
Maar ik zou zeggen, google maar eens.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Menno_Motor

Ik maak dinsdag even een afspraak bij Notten, makkelijker omdat ik helaas zelf niet over de beschikbare apparatuur bezit.

- Heb de kleppen nogmaals nagekeken en deze staan identiek aan elkaar, dus daar zit geen verschil, zij het mini-minimaal.
Wel zag ik dat ik een bougiedop niet goed had aangeduwd, en voila, hij liep prachtig...

Dus opgelost. Hoe dan ook, ik laat de overige zaken even stellen bij Notten.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En tegen mij zei je dat je vandaag naar MSA zou gaan _001 Misschien had je dat beter meteen kunnen doen.
Menno_Motor

Ton1959 schreef:En tegen mij zei je dat je vandaag naar MSA zou gaan _001 Misschien had je dat beter meteen kunnen doen.
Helaas ziek geworden, had afgelopen vrijdag een afspraak die hierdoor spaak gelopen is. Motor loopt nu als een zonnetje, soms ben je
door de 'hectiek' het overzicht eventjes kwijt en is het een kwestie van even 'los' laten, en vervolgens weer vanaf het begin doorlopen.
En om nu naar MSA te rijden alleen voor de synchronisatie, is mij net iets teveel van het goede... Dus als Notten dat kan is dat voor mij
in de buurt.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Menno_Motor schreef:
Ton1959 schreef:En tegen mij zei je dat je vandaag naar MSA zou gaan _001 Misschien had je dat beter meteen kunnen doen.
Helaas ziek geworden, had afgelopen vrijdag een afspraak die hierdoor spaak gelopen is. Motor loopt nu als een zonnetje, soms ben je
door de 'hectiek' het overzicht eventjes kwijt en is het een kwestie van even 'los' laten, en vervolgens weer vanaf het begin doorlopen.
En om nu naar MSA te rijden alleen voor de synchronisatie, is mij net iets teveel van het goede... Dus als Notten dat kan is dat voor mij
in de buurt.

Dan begrijp ik je mailtje niet is Kenny ziek dan?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”