Spaakwielen voor een r 1150 rt

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Pagif00
Type: R1150RT

Spaakwielen voor een r 1150 rt

Ongelezen bericht door Pagif00 »

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van spaakwielen van een R 1150 GS in een R 1150 RT? Op het forum kom ik tegen dat er kennelijk al R 850 RT fietsen met spaakwielen zijn geproduceerd. Zijn dit GS wielen met spaken in de velgrand of zijn dit afwijkende wielen, Passen de riemschijven en ABS sensor?
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Spaakwielen voor een r 1150 rt

Ongelezen bericht door Ton1959 »

OP de R850R en R1100R kom je ze wel tegen met de spaken in de velgrand. Op de R1100RT heb ik ze ook gezien. Maar bij de R1150RT heb ik ze nog niet gezien
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Tik eens "spaakwielen" in het blokje "zoek..." Rechtsboven in je scherm en er gaat een wereld voor je open.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Pagif00
Type: R1150RT

Ongelezen bericht door Pagif00 »

Dank je Bert. De berichten waar je naar verwijst had ik al bekeken voordat ik mijn vraag plaatste, maar niettemin dank voor de verwijzing. Kan aan mij liggen maar een antwoord op mijn vraag tref ik daar niet aan. Mijn vraag heeft voornamelijk betrekking op zaken als wielomtrek, plaatsing remschijven en de ABS ring. En eventueel de passing van de wielmoeren achter. Ik vermoed dat het allemaal zou kunnen passen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Ton1959
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij avdrider is het topic ook besproken misschien vind je daar nog meer info. Zelf vind ik gespaakte wielen ook mooi maar er kleven ook nadelen aan daarom ben ik blij met mijn standaard gemonteerde wielen.
speedy
Type: R1100RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Ongelezen bericht door speedy »

De Politie 1100RT's werden destijds geleverd met spaken, om de simpele reden dat ze veel steviger zijn dan de gietwielen.
Ik heb er onder mijn 1100R zitten. (waren oorspronkelijk gietwielen)
Er is wel een afwijking in maat, de spaakvelgen waren 18' vooraan en 17" achteraan, waar de originele gietwielen voor een 1100 17" voor en 18" achter zijn. Bij een 1150 zijn het beide 17".
Je kan ze nog wel vinden bij slopers van politie motoren, Bij 1100 wel rekening houden dat je dan best een reactie stang van een GS steekt omdat je motor achteraan wat zakt (enkel bij 1100) en vooraan wat omhoog gaat. (Bij 1100 en 1150) De stang vd GS compenseert dat. Bij een 1150 zal het verschil miniem zijn.
Je hebt ook andere (GS) schijven nodig vooraan.
Een mooi setje wielen zonder schijven zal al snel 350-450€ kosten, schijven nieuw is 230€, 2dehands ongeveer 100€
De GS velgen zijn 19" vooraan dan kom je in de knoei met spatbord en je moet een smallere voorband steken. Ik zou proberen of een 18" wiel past (ivm de remmen/ABS)
Geen idee of je bij de servo rem systemen niet in de knoei komt, de remklauwen zijn anders dan die van de niet servo systemen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”