Nieuw kaartmateriaal Garmin 2016.10 NT(oudere toestellen)
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Brussel
Nieuw kaartmateriaal Garmin 2016.10 NT(oudere toestellen)
Dag iedereen,
Navigator IV aan computer aangesloten,Garmin express geeft aan dat er nieuwe kaartversie 2016.10 beschikbaar is.Ik veronderstel dat het hier gaat om de NT versie (oudere toestellen) en niet om de NTU (Unicode)versie.Kaarten staan bij mij enkel op SD kaartje en niet op computer.Heeft iemand die Navigator IV gebruikt de update al gedaan,geen vodden of ander onheil te verwachten ?
Dank bij voorbaat.RONRT
Navigator IV aan computer aangesloten,Garmin express geeft aan dat er nieuwe kaartversie 2016.10 beschikbaar is.Ik veronderstel dat het hier gaat om de NT versie (oudere toestellen) en niet om de NTU (Unicode)versie.Kaarten staan bij mij enkel op SD kaartje en niet op computer.Heeft iemand die Navigator IV gebruikt de update al gedaan,geen vodden of ander onheil te verwachten ?
Dank bij voorbaat.RONRT
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Re: Nieuw kaartmateriaal Garmin 2016.10 NT(oudere toestellen
2016.10 geeft op een Garmin Zumo 660 (niet BMW-branded origineel) in ieder geval geen problemen...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Het gaat hier beslist om de NT-kaarten. Je zou probleemloos moeten kunnen installeren.
Wel zie ik hier en daar meldingen van een 'rode balk' met error-melding. Dat heeft dan vermoedelijk te maken met overbelaste Garmin-server. Kwestie van paar uur later opnieuw proberen.
Wel zie ik hier en daar meldingen van een 'rode balk' met error-melding. Dat heeft dan vermoedelijk te maken met overbelaste Garmin-server. Kwestie van paar uur later opnieuw proberen.
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik zie een weekeinde-klusje aankomen :lol:
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Zwiety
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Mijn checklist bij Garmin-kaartupdates:
1. Nauwlettend het Forumdraadje volgen om update-problemen bij deze kaartversie te volgen:
Nauwelijks reacties, dus OK
2. Niet daags voor gebruik van je Nav een update doen (om erachter te komen dat het dan toch misgaat en je helemaal niets hebt): OK
3. Werkt je Nav naar tevredenheid (met de vorige kaartversie)?: eerst een back-up maken, OK
Zo, dan nu de kaart update ..
.... en nu niet vergeten om in Garmin Express bij installatieopties de kaartupdate tegelijk op je Nav èn de PC te installeren....
....en druk nu op INSTALL...
Installatieduur 1uur en 33 min ?? En dat bij een PC met syteemscore 7,6 en internet met 200Mb/sec download) ??? :shock:
Ik snap werkelijk niet waarom daar zoveel tijd voor benodigd is..
Duurde de update bij jullie ook zo lang?
Maar goed, het eindresultaat is wel dat zowel mijn BMW IV en PC , zonder hik-ups of crashes, weer over het nieuwste kaartmateriaal beschikken.
Groet
1. Nauwlettend het Forumdraadje volgen om update-problemen bij deze kaartversie te volgen:
Nauwelijks reacties, dus OK
2. Niet daags voor gebruik van je Nav een update doen (om erachter te komen dat het dan toch misgaat en je helemaal niets hebt): OK
3. Werkt je Nav naar tevredenheid (met de vorige kaartversie)?: eerst een back-up maken, OK
Zo, dan nu de kaart update ..
.... en nu niet vergeten om in Garmin Express bij installatieopties de kaartupdate tegelijk op je Nav èn de PC te installeren....
....en druk nu op INSTALL...
Installatieduur 1uur en 33 min ?? En dat bij een PC met syteemscore 7,6 en internet met 200Mb/sec download) ??? :shock:
Ik snap werkelijk niet waarom daar zoveel tijd voor benodigd is..

Duurde de update bij jullie ook zo lang?
Maar goed, het eindresultaat is wel dat zowel mijn BMW IV en PC , zonder hik-ups of crashes, weer over het nieuwste kaartmateriaal beschikken.

Groet
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Yep, duurde ook zo lang...
Zal de traagheid van de Garmin-servers zijn...
Zal de traagheid van de Garmin-servers zijn...
Check, check, dubbel-check..
Ben het helemaal met jou stappenplan eens.
Mr. Murphy komt zo om de hoek kijken als je niet oppast.
Een deel van de tijd is het genereren/compileren van alle gedownloade kaartdelen (en dat zijn er veel!) in 1x grote kaart voor je apparaat.
Ik heb er nog niet naar gekeken maar dat zal ook de nodige rekenkracht en disk-I/O vergen, en dus tijd.
Daarnaast heeft de navigatie volgens mij slechts een USB 1.0 poort (=1,5 Mbit/sec) of USB 1.1 (= 12 Mbit/sec), dus lage overdrachtssnelheid om de 3 plus GB aan kaartdata naar het toestel over te brengen.
Als je dan ook nog van dat grote databestand, zijnde de 1x grote routekaart, als bestemming de micro-SD in het navigatie-apparaat gekozen hebt, zal dat ook een extra vertragende factor zijn.
Wat ik gezien heb binnen het "geheime" menu, is dat die ook als USB apparaat zelf door het apparaat aangestuurd wordt.
Een mogelijke oplossing om de tijd die het allemaal vergt te reduceren, is proberen het geheugenkaartje direct op je pc aan te sluiten via een media-adapter en GarminExpress direct naar dat geheugenkaartje te laten wegschrijven.
Dat kan volgens mij namelijk ook, als ik het mij goed herinner.
En inderdaad de Garmin servers zijn niet de snelste.
In tegenstelling tot sommige anderen, host Garmin niet via een hosting-provider zoals (bijvoorbeeld) Akamai.
En daarom komt het allemaal direct bij Garmin zelf vandaan in plaats van een lokale POP in Nederland.
Ben het helemaal met jou stappenplan eens.

Mr. Murphy komt zo om de hoek kijken als je niet oppast.

Een deel van de tijd is het genereren/compileren van alle gedownloade kaartdelen (en dat zijn er veel!) in 1x grote kaart voor je apparaat.
Ik heb er nog niet naar gekeken maar dat zal ook de nodige rekenkracht en disk-I/O vergen, en dus tijd.
Daarnaast heeft de navigatie volgens mij slechts een USB 1.0 poort (=1,5 Mbit/sec) of USB 1.1 (= 12 Mbit/sec), dus lage overdrachtssnelheid om de 3 plus GB aan kaartdata naar het toestel over te brengen.
Als je dan ook nog van dat grote databestand, zijnde de 1x grote routekaart, als bestemming de micro-SD in het navigatie-apparaat gekozen hebt, zal dat ook een extra vertragende factor zijn.
Wat ik gezien heb binnen het "geheime" menu, is dat die ook als USB apparaat zelf door het apparaat aangestuurd wordt.
Een mogelijke oplossing om de tijd die het allemaal vergt te reduceren, is proberen het geheugenkaartje direct op je pc aan te sluiten via een media-adapter en GarminExpress direct naar dat geheugenkaartje te laten wegschrijven.
Dat kan volgens mij namelijk ook, als ik het mij goed herinner.

En inderdaad de Garmin servers zijn niet de snelste.
In tegenstelling tot sommige anderen, host Garmin niet via een hosting-provider zoals (bijvoorbeeld) Akamai.
En daarom komt het allemaal direct bij Garmin zelf vandaan in plaats van een lokale POP in Nederland.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
1 uur en 33 minuten, dat is nog snel. Ik ben voor deze update uuuren bezig geweest. Vooral het binnenhalen van de data van de Garmin server was daar schuld aan. De volgende keer wacht ik geen paar dagen maar een paar weken, tot de grootste drukte voorbij is...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Zwiety
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Ok, blijkbaar ben ik niet de enige.
Voornaamste is dat het foutloos is over gekomen en het werkt.
Voor diegene die het avontuur nog moeten aangaan, ge zijt gewaarschuwd.
Groet, m.
Ps. @Inspector gadget,
je hebt vandaag je 6.666e bericht geplaatst. Lijkt me een mooie score

Voornaamste is dat het foutloos is over gekomen en het werkt.
Voor diegene die het avontuur nog moeten aangaan, ge zijt gewaarschuwd.
Groet, m.
Ps. @Inspector gadget,
je hebt vandaag je 6.666e bericht geplaatst. Lijkt me een mooie score

Klopt, en het wil ook nog wel eens wat verschillen op het moment van de dag, nacht, ochtend.Zwiety schreef:Ok, blijkbaar ben ik niet de enige.
Het foutloos gaan/werken is hoofdzakelijk door het Garmin Express programma, daar heeft Garmin door de vele gebruikers & de al dan niet geautomatiseerde/geautoriseerde feedback inzicht gekregen in het gebruik & fouten/problemen e.d.
Wat mij betreft een

Oei , ik lette daar niet eens op.Zwiety schreef:Ps. @Inspector gadget,
je hebt vandaag je 6.666e bericht geplaatst. Lijkt me een mooie score![]()
Heel klein feestje dan, dansje rondom de tafel en zo.
Drankje wel dat je daarop lette! -top-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 7240 Weergaves
-
Laatste bericht door wil51
-
- 15 Reacties