Remleiding (en koppelingleiding) verlengen
Moderator: RT_Patrick
- RTdriver
- Type: R1200RT
- Bijz: Kleur Saphirschwarz metallic, type 90er Jahre
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Oostzaan
Remleiding (en koppelingleiding) verlengen
Inmiddels stuurverhogers (van het merk Helibar, 2,5 cm hoger en 2,5 cm dichter naar de bestuurder toe) gemonteerd zoals ik van plan was. Met de verhogers rijdt het voor mij wat meer ontspannen, zit meer rechtop, armen wat meer gebogen en daardoor geen pijn meer tussen mijn schouderbladen bij een lange rit. Wat mij opvalt is dat met name de remleiding wat aan de korte kant is. Kan allemaal wel maar bij maximale stuuruitslag staat de leiding (erg) strak. Ik zou eigenlijk een langere remleiding willen plaatsen en wellicht ook een langere koppelings-leiding (alhoewel dat laatste niet echt nodig is).
Heeft iemand misschien ervaring met het verlengen van deeze leidingen van deze motor en/of heeft iemand een tip mbt het kopen(waar), het merk, het monteren en het type aansluitingen dat nodig is voor remleiding en koppelings-leiding.
Deze vraag heb ik ook al in een ander post van mij staan maar op advies van de moderator heb ik deze post onder het juiste onderwerp opnieuw aangemaakt. Ik heb al een reactie van IPG gehad
Heeft iemand misschien ervaring met het verlengen van deeze leidingen van deze motor en/of heeft iemand een tip mbt het kopen(waar), het merk, het monteren en het type aansluitingen dat nodig is voor remleiding en koppelings-leiding.
Deze vraag heb ik ook al in een ander post van mij staan maar op advies van de moderator heb ik deze post onder het juiste onderwerp opnieuw aangemaakt. Ik heb al een reactie van IPG gehad
Re: Remleiding (en koppelingleiding) verlengen
Ik neem aan dat je stap 8 van de montage-handleiding hebt uitgevoerd?
8) FOR 2010 AND UP R1200RT ONLY: Bend the “D” shaped wire bail and slide the front brake line in beside the throttle cables gaining additional slack. Re-bend wire bail into place. At the master cylinder loosen the two T25 screws fastening the cyclinder assembly to the right bar, next loosen the T45 screw holding the line banjo bolt and rotate to gain more slack. Re-tighten all bolts. Gently tug on the throttle cables under the left steering column to gain additional slack from under the fuel tank.
Bij de bar-risers van Ilium Works voor 2010 R1200RT wordt naar verluid een custom-made rem-leiding verlengen geleverd;
http://www.iliumworks.com/BMW_Motorcycl ... 100&pID=53
En volgens mij kan Motor Service Amersfoort je daar mogelijk aan helpen.

8) FOR 2010 AND UP R1200RT ONLY: Bend the “D” shaped wire bail and slide the front brake line in beside the throttle cables gaining additional slack. Re-bend wire bail into place. At the master cylinder loosen the two T25 screws fastening the cyclinder assembly to the right bar, next loosen the T45 screw holding the line banjo bolt and rotate to gain more slack. Re-tighten all bolts. Gently tug on the throttle cables under the left steering column to gain additional slack from under the fuel tank.
Bij de bar-risers van Ilium Works voor 2010 R1200RT wordt naar verluid een custom-made rem-leiding verlengen geleverd;
http://www.iliumworks.com/BMW_Motorcycl ... 100&pID=53
En volgens mij kan Motor Service Amersfoort je daar mogelijk aan helpen.

Laatst gewijzigd door RTdriver op 29 mei 2015, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- RTdriver
- Type: R1200RT
- Bijz: Kleur Saphirschwarz metallic, type 90er Jahre
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Oostzaan
Re: Remleiding (en koppelingleiding) verlengen
Yes, alle handelingen verricht volgens de beschrijving. Dit helpt trouwens niet voor de remleiding. Wel wordt er meer ruimte gemaakt vwb gaskabels.
De verlengers van iliumworks zien er goed uit, maar bvk zou ik de leiding langer hebben want dat valt naar mijn idee minder op. Misschien inderdaad even langs rijden bij MSA, de professional heeft meestal meer kijk op en verstand van dit soort zaken.
Iemand nog meer tips
De verlengers van iliumworks zien er goed uit, maar bvk zou ik de leiding langer hebben want dat valt naar mijn idee minder op. Misschien inderdaad even langs rijden bij MSA, de professional heeft meestal meer kijk op en verstand van dit soort zaken.
Iemand nog meer tips
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht