Qua design moet ik eerlijk zeggen dat een BMW streeguard broek zich beter leent aan om in een restaurant te dragen dan de door jou voorgestelde Revit Cayenne. Waarom stap je eigenlijk af van je BMW suite?
Ik mijn geval, ik heb mijn BMW pak al zeven jaren. Uiteindelijk functioneerd het nog goed maar er komen langzaam meerdere mankementen erbij.
De jas is loodzwaar-meestal door de gigantisch, maar uiterste beschermende rugbeschermer. En nog erger als nat.
De beschermers beginnen te barsten ( de oudere Seesoft schuim soort?) en ik heb ze een jaar of twee geleden uitgeboord on meer ventilatie te krigen.
BMWs Velcro op dit pak is waardelose- heb plakt niet zo goed maar toch trekt pluisjes overall op andere delen van de pak!
De ventilatie ritsen blijven niet zo goed op hun plek, en de lang rits op de voorkant gaat soms moeilijk in elkaar.
Ik had de pak uiteindelijk iets te groot en te lang gekocht. Een plus hierbij is dat ik kan het dragen als beschermende laag over dag kleding- een stretch spikerbroek, of lichtgewicht, afritsbaar trekking/travel broek. Best handig dat combinatie- een afgeritst travel broek (van Perry, Bever enzo) en de Rallye2Pro broek. Stap je gewoon van de motor broek uit en rits de benen weer op de travel broek. De mins punt is dat de pak te los zit als dat de enige is dat it draag- zeker als alle ventilatie ritzen open zijn- zo als de lange op de armen. De ventilatie openings hebben de neiging ook dicht te wapperen- een moeilijk punt bij veel motorkleding.
De pak is niet meer 100% schoen te krijgen en heeft zijn uitstraling verloren. Ik had het ook gekocht terwijl ik nog steeds gek op de 1150GSA was- en de Long Way Round programma heeft mij veel beinvloed.
Ik heb de (duur) Gore-tex liner al een paar jaren laten zitten. Het blijkt niet te lekken, maar ik kreeg het altijd nat binnen door condensatie van mijn sweat al de buitenkant koud en nat met regen was. Ik gebruik het af en toe als een windbreaker, maar met een regenjas overheen komt de koud en wind toch niet binnen.
Ik gooi de Rallye 2 Pro suit niet weg. Als mijn werkgever gaat verhuizen is het nog handig over mijn werk kleding te dragen - en heeft de ruimte voor een dikke fleece eronder tijdens de winter.
Over de regen-overall had ik uiteenlopende meningen gelezen maar inderdaad, het lijkt mij ook wel wat. Trekt de Damen Flexothane wel redelijk makkelijk en snel aan en uit over laarzen en andere kleding?
Bij de gemiddeld regenpak, ligt de water-afstotende laag onder (of gelamineerd onder) een stof buitenlaag. Om dit water- afstotende laag te beschermen tegen de motorpak, komt vaak nog een losse liner/binnenvoering er bij. Het is dit binnenvoering dat maakt het aan en uit-trekken van de regenpak nogal lastig. Het gaat ook verkeerd doordat je motorkledig toch tegen de regenvoering gaat wriven en daardoor het kapot maakt. Mij laatste 'gewoon' regen jas van DIFI kost me 40 of 50 euro en was binnen een jaar kapot.
In tegenstelling- de Damen Leathers regenjas was zo'n 80 euro en heeft het al meer dan drie jaren nog goed. De huidige kost is rond de 100/120 euros. Ik heb de broek nog langer en de is alleen beschadigt waar het tegen de klemmen op mijn laarsen wrijft.
De opmaak van de DL regenkleding is andersom. Zie-
http://www.sioenapparel.com/NL/flexothane-62.aspx
Dit betekent dat de water komt zelfs niet in de buitenste laag van de regenjas en druppelt/ waait gewoon weg. De jas is hierbij binnen minuten vanzelf droog.
Ook met de gebreid materiaal op de binnenkant is er geen nood voor een binnenvoering. Het glijd makkelijk en flexibele over laarsen en motorkleding- maar ik gebruik nog soms een plastic boodschap tas over mijn laarsen om het nog makkelijker te maken- en de binnenkant van de regenbroek droog en schoen te houden.
Qua aan en uit-trekken is er van uit mijn mening geen beter product dan de Flexothane.
Het is 150% rekbaar, uiterste flexibele en kan heel klein ingepakt worden.
Damen leathers zitten in Breda en Assen, maar volgens mij zijn hun producten ook nog te kopen bij Simako-BDM Elst (niet bij Simako BDM Apeldoorn, helaas).
De flexothane is ook populaire met Golfers en verkrijgbaar van industriele/bedrijfs kleding en boerderij- winkels- zie
https://www.google.nl/search?q=flexotha ... 2&ie=UTF-8
Kan je je onderste lagen voor als het koud is nog wat beter omschrijven?
Ik heb een thermal legging bedoeld voor skiien, ook een wat dikker legging en jas bedoeld voor fietsen in koude weer. (De fiets spul had ik zeer goedkoop gekregen tijdens een fabrieks samples verkoop van mijn ouder werkgever, Cannondale). Ik gebruik ook een dunne Ajungilak fleece trui en een dikkere fleece als nodig. Niks is specifiek bedoeld voor gebruik op de motor, maar als het past en functioneerd...
IK ben nu aan het kijken naar RevIts Climate, Solar of Radiant mid-lagen jassen- allemaal bestemd voor gebruik met de Cayenne.
Ik heb een paar keer technisch base-layers gebruikt van Adlo, Haglofs enzo, maar ik heb meer last van warmte dan koud en vinden de base-layers meestal te warm. Een t-shirt of onderhemd is meestal voldoende voor mij.
Qua andere opties,
Ik vind de nieuwst BMW Streetguard een mooie en uitstekend bescherming pak, maar het is weer een 3-laags constructie, en de ventilatie is een dikke onvoldoende voor mij in het zomer.
De Macna jas van Tmolsth is ook mooie.
Een familie lid van mij heeft de Macna Geo op zijn Blackbird en is heel tevreden mee.
De Geo2 met Night-Eye reflectief materiaal (zie
http://www.macna.com/products/jackets/g ... ght-eye-2/ ) was ook mijn 2e keuze na de RevIt CAyenne- meestal door de Night Eye en de breder inzetbaarheid. Ventilatie is ook goed- maar dan weer een compromise, althans een goede. Maar dan kom je weer uit rond dezelfde prijs als de Cayenne, met minder goed protectoren, iets minder algemeen kwalitiet en sterkte- en toch een 3-laags systeem dat ik zal icm een regenjas 90% van de tijd thuis laten zitten. En ik heb heckel om dingen te kopen dat uiteindelijk niet in gebruik zullen genomen worden.
Uiteindelijk zoek ik een goede ventileerende jas dat breeder inzetbaar is door de toevoeging van base en mid-layers en een hoogwaardig regenjas. De Rallye 2 Pro blijft, maar de nieuwe pak is bedoeld puur voor mooie ritjes en toeren. Alweer wat dat fijn is om te dragen.
Trouwens, komt RevIt in september met een Guardian regenjas specifiek bedoeld voor de Cayenne en hun hoogste-kwaliteit jassen. Het zal rondom dezelfde prijs zijn als een Flexothane pak, maar dan weer met een 3-laags direct laminaat. Of dat een voldoende levensduur zal opleveren...?
Ik hope je voldoende ideen hierbij te hebben geven

(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003