Ben
Moderator: RT_Patrick
Ja, dat snap ik maar de vraag blijft "ben je wettelijk verplicht daaraan mee te werken". Je bent n.l. in Nederland niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling en het opnemen in het PV van de telefoongegevens draagt er aan bij, dus?aantzeetje schreef:Deze wil je telefoon zien om merk en type in het proces verbaal te kunnen opnemen zodat je achteraf geen verhaal hebt.
Klopt, maar die rechter maakt gebruik van het PV en aan de gegevens daarin heb je meegewerkt als je de foon liet zien!doov650 schreef: Alleen de rechter kan je veroordelen. Maar of je verplicht bent om je foon te laten zien? Probeer het eens.
Voor sommigen is het rijden an sich al een handeling die de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Meteen verbieden die hapBaird schreef: Als ze dit nou eens in een container begrip onder brengen:"Handelingen in/op het voertuig tijdens het rijden door de bestuurder verricht die de verkeersveiligheid in gevaar brengen"
Ik hield 'm laatst ook in de hand; kreeg ik een bon op hele andere gronden. Iets van schending van de eerbaarheid of zo..MofkaP schreef:Je hoeft helemaal niet te bellen om een bon te krijgen.
Het "in de hand houden" is voldoende.
Je hoeft de telefoon ook niet te laten zien als daarom gevraagd wordt.
De constatering van de beschikkende ambtenaar is voldoende voor de bon.
Mag dat ook al niet meer onder het rijden? Volgens mij dwalen we af ....blackers schreef:Ik hield 'm laatst ook in de hand; kreeg ik een bon op hele andere gronden. Iets van schending van de eerbaarheid of zo..MofkaP schreef:Je hoeft helemaal niet te bellen om een bon te krijgen.
Het "in de hand houden" is voldoende.
Je hoeft de telefoon ook niet te laten zien als daarom gevraagd wordt.
De constatering van de beschikkende ambtenaar is voldoende voor de bon.
Zoals zo vaak gebeurt mis jij waar het om mijn vraag over ging. Het is niet erg of ze weten wat voor merk en type dat je gebruikt het is wel erg als ze dingen vragen waar ze geen "bevoegdheid" voor hebben of als ze een bevoegdheid verkeerd gebruiken daar ging het om.blackers schreef:Apart onderwerp eigenlijk op dit forum..hoop ik.
Overigens het zal me een worst zijn of de politie mijn telefoon wil zien ja of nee. Wat is er zo erg dat ze weten dat ik van de baas een Nokia heb van meer dan 10 jaar oud?
Zoals zo vaak gebeurt trek jij te snel de conclusie dat ik je niet begrepen heb. Mijn reactie, mening zoals je wilt, was mijn persoonlijke reflectie en niet een juridisch onderbouwd statement te faveure van wie dan ook.Hazeldonk schreef:Zoals zo vaak gebeurt mis jij waar het om mijn vraag over ging. Het is niet erg of ze weten wat voor merk en type dat je gebruikt het is wel erg als ze dingen vragen waar ze geen "bevoegdheid" voor hebben of als ze een bevoegdheid verkeerd gebruiken daar ging het om.blackers schreef:Apart onderwerp eigenlijk op dit forum..hoop ik.
Overigens het zal me een worst zijn of de politie mijn telefoon wil zien ja of nee. Wat is er zo erg dat ze weten dat ik van de baas een Nokia heb van meer dan 10 jaar oud?
Ben
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!