Wat te doen met een "ervaren" R1100RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

RedK75

Wat te doen met een "ervaren" R1100RT

Ongelezen bericht door RedK75 »

Hallo allemaal,

Ik rij al jaren BMW (R60/5, K100RT, K75). Ze hadden allemaal wel wat nukken en geen van allen was nieuw toen ik ze kocht. Ik had altijd wel een goed gevoel bij de aankoop om vervolgens jaren rij plezier gehadte hebben.

Nu kom ik op marktplaats een R1100RT (blauw, 1997) voor de prijs van € 3.750,00 tegen met de volgende omschrijving:
BMW R 1100 RT met diverse opties. Banden 80%, ABS, hoogte verstelbaar scherm, hoogte verstelbaar zadel, handvatverwarming met 2 standen, cilinderbeschermers, koferset origineel BMW, Nieuwe Laser deeptone uitlaat. Lichte Lakschade (steenslag)
Voor duidelijkere foto's gebruik de volgende links:
http://img219.imageshack.us/img219/8233 ... opiren.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - http://img16.imageshack.us/img16/205/foto3kopiren.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img269.imageshack.us/img269/8220 ... opiren.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ermee gereden en kwam de volgende zaken tegen:
  • De versnellingspook veert door in zijn 1, alsof hij te vaak naar beneden gedrukt is en voelt een beetje sponsig aan.
    Met stuur los helt hij over naar rechts
    Onderkant motorblok aan de achterkant is hij vettig, niet nat maar wel vettig
    De kuip heeft aan de voorkant lakschade (de vernislaag heeft deels los gelaten). Volgens de eigenaar het gevolg van de hogedrukspuit. Hoop dat dit te herstellen is.
    De motor rook (qua geur en qua rookpluim) naar olie of zoiets. Wellicht zou dit ook kunnen komen door de nieuwe uitlaat die er nog geen week op zit. De oude was van binnenin stukgegaan volgende eigenaar.
    KFR is aanwezig maar ook als hij stationair draait lijkt het alsof hij soms een slag overslaat
    Tenslotte vondt ik de stationair van 1400-1500 toeren aan de hoge kant.