Ik heb onlangs een garmin 590 gekregen voor mn verjaardag voor op mn oude rt, nu ben ik onlangs gevallen voor de charme van de rt lc

Groet,
Ad
Moderator: RT_Patrick
Zoekt met g00gle en gij zult vinden;Advanos schreef:Help.,
Ik heb onlangs een garmin 590 gekregen voor mn verjaardag voor op mn oude rt, nu ben ik onlangs gevallen voor de charme van de rt lcstaat nog in berlijn maar er zit een navigatie voorbereiding op. Mijn vraag is nu gaat dat passen en werken met een paar afstandsbussen ? Wie heeft hier mee informatie over en of ervaringen..
Ad, ik zal zo een foto maken van de vanaf fabriek NAV V cradle.Advanos schreef:Die had ik inderdaad al gezien, maa ben meer benieuwd naar het gebruik van de cradle welke af fabriek wordt gemonteerd ... In combinatie met de 590
Volgens mij heeft de Nav V een hele andere cradle dan de Zumo 590. Zal dus waarschijnlijk niet passen.Advanos schreef:Die had ik inderdaad al gezien, maa ben meer benieuwd naar het gebruik van de cradle welke af fabriek wordt gemonteerd ... In combinatie met de 590
Hoi Harry,scan schreef:Gaat 1. niet passen en 2. niet plug & play werken.
En al helemaal niet met jogdial om hem te bedienen vanaf de knoppenpartij aan de linkerkant.
Daarnaast is de firmware ook anders.
Een no go.
Lexrt schreef:Advanos, ik had dezelfde uitdaging, ook de nieuwe LC bestelt en ongeveer 8 maanden geleden een nieuwe 590 gekocht. Overigens heeft de 590 me al 2 keer in de steek gelaten en vind ik de accu erg zwak, snel leeg. Heb hem ingeruild bij de dealer paar centjes gelegd en de nieuwe BMW nav 5 gekocht alles orgineel dan maar, als je van die leuke gadgets op je motor koopt moeten ze ook werken anders krijg je later spijt, tenminste ik wel.
Groeten Lexrt
Overigens ik kan evenals jij niet wachten tot hij geleverd wordt ongeveer begin mei dus goede hoop dat ik op de nieuwe naar de RT dag kan.
theridingman schreef:Ook ik ben nog volop aan het wachten op de nieuwe R1200RT en ook ik zit nog met gps keuze. Heb momenteel een perfect werkende zumo220. Die doet het al meerdere jaren prima en zal naar mijn ktm duke390 gaan. De nieuwe rt gaat een nieuwe navigator V krijgen omdat dit de enige gps is die er volledig voor gemaakt is. Tja, hobby's kosten inderdaad geld. Maar dan haal je er ook maximaal plezier uit. Dus buiten met die 590 en koop een Nav V.
De accu van de Zumo 590 is 3,7 volt, 2000mAh, 7.4 Wh.Lexrt schreef:...Overigens heeft de 590 me al 2 keer in de steek gelaten en vind ik de accu erg zwak, snel leeg...
In de praktijk is het bedienen van de Nav5 via de Jog-dial vrij omslachtig. Ik stel voor mijzelf vast dat ik het in 20k kilometers één keer geprobeerd te gebruiken en toen zowat achter op een 4-wieler zat... Dus als dat het grootste gemis is, zou ik de investering in een Nav5 achterwege laten...Inspector Gadget schreef: ...knipperdeknip...
Het enige nadeel is geen gebruik van de jog-dial. (weet niet of dat echt een groot gemis is, lijkt mij erg lastig in de bediening terwijl je aan het rijden bent)
ja je vat het netjes samen, het jammer dat de cradle van bmw niet gaat werken , zou de jog dia failure op de koop toenemen, maar goed om nu inderdaad alles te gaan verbouwen en de navigatie zo ver uit te laten steken vanuit het console is nu ook weer zo watInspector Gadget schreef:Inderdaad, elk ander nadeel heeft een nieuw voordeel.
Zoveel medeforumers, zoveel verschillende meningen.
En welgemeende adviezen!
Maar uiteindelijk bepaal jij het zelf, meestal gaat je voorkeur uit naar je eigen mening.![]()
Kort & bondig;
De fabrieks-af navigatiehouder die op de 1200-waterbuffels gemonteerd zit, zijn alleen bedoelt voor de BMW Navigator V (of IV), of de Zumo 660.
Die is niet geschikt, en werkt niet, voor de Garmin Zumo 590. Ook die extra knoppen van de BMW Cradle (= houder) noch de jog-dial werken niet met de Zumo 590 (en ook niet met de Zumo 660, overigens)
Wil je de je Zumo 590 monteren, moet die houder vervangen worden door degene die bij de Garmin 590 geleverd wordt en moet je tevens ook afstandsbussen monteren.
basplehn schreef:Goedemorgen Ad, BMW Navigator V KLIK HIER >> € 589,- exclusief verzendkosten bij onze Oosterburen.
Just curious;HansD schreef:Integratie van de bmw nav 5 met de jog dial is inderdaad matig, alleen in- en uitzoomen, maar dat is dan wel handig en gebruik ik op toerritten veel.
Super AdAdvanos schreef:Gister besteld in keulen , nu thuis , is het kleine verlies wel waard, ding is mooi straks gaat zeker vele malen beter passen in de lc
lc is onroute vanuit Berlijn.... wachten duurt wel lang
Klopt.Inspector Gadget schreef:Just curious;HansD schreef:Integratie van de bmw nav 5 met de jog dial is inderdaad matig, alleen in- en uitzoomen, maar dat is dan wel handig en gebruik ik op toerritten veel.
Is dat dezelfde functie als de "+" & "-" knoppen op de Cradle?![]()
Inderdaad dat is een ideale functie , ook al is het de enige. Ik heb zelf het voorkeurknopje ingesteld op een shortcut naar de zoomfunctie.HansD schreef:Integratie van de bmw nav 5 met de jog dial is inderdaad matig, alleen in- en uitzoomen, maar dat is dan wel handig en gebruik ik op toerritten veel.
Wel een gemiste kans van bmw want op de gs is de integratie van de bmw nav 5 veel beter...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!