te grote dooie slag
Moderator: RT_Patrick
te grote dooie slag
goedemiddag ,
afgelopen weekend lekker wat gereden maar van lieverlee voel ik de aanslag van de voorrem steeds groter worden .
Thuisgekomen zag ik dat ik , waarschijnlijk , doorlopend met een brandend remlicht had gereden aangezien de dode slag zo groot was dat die doorlopend geactiveerd werd .
Maar hoe krijg ik dit handle nu weer terug naar zijn originele stand ?
" Vroeger " kon je gewoon moer en contra moer zodanig verstellen dat de speling minimaal was ......nu kijk ik tegen een pot remvloeistof aan waar ik niet veel aan durf te veranderen .....
Verdorie , net als het lekker weer wordt .....
Frans
afgelopen weekend lekker wat gereden maar van lieverlee voel ik de aanslag van de voorrem steeds groter worden .
Thuisgekomen zag ik dat ik , waarschijnlijk , doorlopend met een brandend remlicht had gereden aangezien de dode slag zo groot was dat die doorlopend geactiveerd werd .
Maar hoe krijg ik dit handle nu weer terug naar zijn originele stand ?
" Vroeger " kon je gewoon moer en contra moer zodanig verstellen dat de speling minimaal was ......nu kijk ik tegen een pot remvloeistof aan waar ik niet veel aan durf te veranderen .....
Verdorie , net als het lekker weer wordt .....
Frans
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Re: te grote dooie slag
Remolie niveau te laag? Versleten rembokken? Remschijven beneden de maat? Kan allemaal en samen kunnen ze het probleem veroorzaken!
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Voor mij is de grote vraag: waar zit het lek? Als de slag tijdens het rijden steeds groter wordt, dan kan het haast niet anders zijn dan dat er ergens een fors lek in het systeem aanwezig is. Ik zou het volledige systeem nog eens goed controleren en eventueel de (originele?) rubber leidingen gaan (laten) vervangen door verse staalommantelde exemplaren.
Bert M
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als dit tijdens één weekend gebeurd: geen meter meer rijden voor het probleem gevonden is en opgelost is.
Als je kennis nog uit de tijd is van moertjes en kabeltjes voor de voorrem dan zou ik hier van afblijven en bij een lokale professional langs gaan, hoeft geen BMW dealer, kan ook een gewone allround motor zaak zijn.
Als je kennis nog uit de tijd is van moertjes en kabeltjes voor de voorrem dan zou ik hier van afblijven en bij een lokale professional langs gaan, hoeft geen BMW dealer, kan ook een gewone allround motor zaak zijn.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
bedankt voor jullie reacties , zelf had ik ook al bedacht dat het boven mijn " technische " capaciteiten zou zijn !!
veel plezierige kilometers , Frans .
veel plezierige kilometers , Frans .
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Laat nog even weten wat de oplossing was, zijn wij ook weer op de hoogte 

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Miky-Biky
- Type: R1200RT
- Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660 - Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Hallo Frans,
ik heb met mijn 1100 iets vergelijkbaar aan de hand gehad, mijn RT had toen corrosie en vuil opstapeling in de hoofdremcilinder. Een revisie setje gehaald, alles zuiver gemaakt, setje er in en alles was weer als voorheen. zie topic: viewtopic.php?f=32&t=8390 Hierin zitten nog andere topic links.
Excuseer mijn late reactie.
Mvg, Marc.
ik heb met mijn 1100 iets vergelijkbaar aan de hand gehad, mijn RT had toen corrosie en vuil opstapeling in de hoofdremcilinder. Een revisie setje gehaald, alles zuiver gemaakt, setje er in en alles was weer als voorheen. zie topic: viewtopic.php?f=32&t=8390 Hierin zitten nog andere topic links.
Excuseer mijn late reactie.
Mvg, Marc.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Versleten remblokken veranderen niks aan de slag .Een lek in het remsysteem zou betekenen dat je remvloeistof snel op is. En er zouden sporen zijn omdat lekkende remvloeistof nogal wat schade aanricht. Het verhaal van Frans klinkt heel logisch klemt de zuiger in de hoofdremcilinder waardoor " de dooie" slag is ontstaan (Er is nu ruimte tussen zuiger en handle). En in feite zullen hierdoor je remblokken ook snel verslijten en erg warm worden. Lucht in het remsysteem vergroot de slag ook maar geeft ook een zeer sponzig gevoel . Waarschijnlijk remt hij bij meer kracht zetten wel gewoon omdat de zuiger dan net iets weg komt uit het gedeelte waar hij klemt. Maar aangezien de zuiger niet terug komt naar de juiste positie blijf je die ruimte houden en trek je de remhandel verder in. Dus niet mee rijden en snel nakijken of laten herstellen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5725 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 4 Reacties