Achterremklauw R1100RT gestolen...

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Patje
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Contacteer:

Achterremklauw R1100RT gestolen...

Ongelezen bericht door Patje »

Gisteren kwam ik aan mijn motor en mn achterremklauw was gedemonteerd, lees gestolen. Alle montagemateriaal was er netjes naast gelegd, alleen een bedankbriefje ontbrak. Vanmorgen wat 2dehandsites en enkele dealers gezocht en gebeld maar een 2dehands achterremklauw is blijkbaar niet direct iets alledaags. Nieuw daarentegen...

Iemand een idee hoe ik mn RTtje terug snel rijdend kan krijgen? Ik zoek vooral een adres voor wisselstukken.

Hartelijk dank.
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
arjl
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Achterremklauw R1100RT gestolen...

Ongelezen bericht door arjl »

Het moet toch niet gekker worden tegenwoordig!
Hoop dat je snel weer kilometers kan maken.....

Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ja dit is niet te begrijpen. :x

Misschien even informeren bij de motorsloop., of ze een rt hebben staan.

Veel succes in ieder geval, laten we hopen dat je er snel een vind.
Zümo XT
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

@Patje;
Wellicht kan je de plaats en (exactere) locatie aangeven, opdat we allen wat meer op onze hoede zijn als we met onze fietsen daar in de buurt zijn ene/of neerzetten :?:

Misschien een lok-R1100RT neerzetten :idea: ( :twisted: , sorry, flauw grapje, daar heb jij niets aan)

Ik vind dit een bijzonder kwalijke zaak, omdat het hier ook nog eens om de veiligheid van jou (en je fiets) gaat.
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou kunnen zijn als je het niet ontdekt had, en nietsvermoedend op je fiets gestapt was.
Waarschijnlijk een storingsmelding van je ABS, maar stel dat je even niet oplette en je weg wilde vervolgen, ...slik...

Neem aan dat je wel aangiften gedaan hebt, en vraag aan de parking-organisatie of ze camera-beelden van de omgeving hebben rond de locatie van je fiets?
Meestal hebben ze bij balies ook gerichte camera's, voor het geval dat er problemen zijn met parkeerders (korte lontjes, agressie, overvallen e.d.)
Het is wel zaak dat zo spoedig mogelijk te doen, beelden worden ivm privacy maar voor een beperkte duur opgeslagen.
Jij zal waarschijnlijk de beelden zelf niet kunnen of mogen zien (wederom, privacy) maar de politie zeker wel.
RvH
Type: R1100RT
Land: Brazilië
Woonplaats of omgeving: Dois Irmaos RS
Contacteer:

Ongelezen bericht door RvH »

Ja, erg vervelend. Mischien op e-bay duitsland (bmw R1100 bremssattel) of e-bay.com (bmw R1100 caliper) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-R110 ... 06.c0.m245" onclick="window.open(this.href);return false; Iets goedkoper dan nieuw. Hopen dat je 'm gauw weer aan 't rijden hebt.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

:O :O wat een dumper !!! :roll: :roll:
TUIG !
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Het stelen van motoronderdelen ! Dat is nu eens een triestig verhaal zi.

Sterkte,

Frederik
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

:O Het moet toch niet gekker worden!

Kijk hier eens: http://link.marktplaats.nl/291241765
Nico Motorbanden
Forumsponsor
Forumsponsor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nico Motorbanden »

@Patje,
ik weet niet of je al voorzien bent, ik had een tijdje terug een achterremklauw nodig en via onderdelerzoeker een bekomen via http://www.mainly-twins.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. voor €52,50 incl verzenden voorzien.
volgens mij had hij er meerdere liggen.
Succes.
Groeten Nico,
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Paul schreef::O Het moet toch niet gekker worden!
Kijk hier eens: http://link.marktplaats.nl/291241765
Wat wil je daarmee zeggen? Dit is geen dief! Ik heb er zelf wat gekocht en het is een motorsloop. Hij heeft tal van motoronderdelen liggen in rekken en is beslist geen onguur sujet.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben het met Mike eens;
Ik heb ook diverse keren contact gehad met deze persoon, die altijd netjes reargeerde, afspraken nakomt, en ook heel belangrijk, doet wat hij zegt.

Voor de rest ken ik deze persoon niet, maar mijn ervaringen zijn zondermeer positief!
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik snap de plotselinge ophef niet :$

Ten eerste is de reactie van Paul al ruim twee weken oud en wordt naar mijn mening niet bedoeld dat het gestolen onderdeel nu op marktplaats wordt aangeboden, zoals Mike suggereert. Meer waarschijnlijk is dat Paul de link heeft bedoeld als hulp bij het vinden van een vervangend onderdeel. Uit bovenstaande reacties mag worden opgemaakt dat dit een prima tip is _004

Tom.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Roadrunner schreef:Ten eerste is de reactie van Paul al ruim twee weken oud en wordt naar mijn mening niet bedoeld dat het gestolen onderdeel nu op marktplaats wordt aangeboden, zoals Mike suggereert. Meer waarschijnlijk is dat Paul de link heeft bedoeld als hulp bij het vinden van een vervangend onderdeel. Uit bovenstaande reacties mag worden opgemaakt dat dit een prima tip is _004
Tsjaa...misschien moeten we aan Paul vragen wat ie precies bedoelt, want zo duidelijk is het dus niet. Aan zijn reactie én schrikicoon erbij maak ik in ieder geval niet op dat het een tip is om iemand te helpen. Maar goed...zo zie je maar: wees duidelijk als je een opmerking plaatst op een forum. Dit is makkelijk op 2 manieren uit te leggen.

En het is geen ophef: ik wijs iemand alleen op een (mogelijke) valse beschuldiging.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Pauls reactie is volgens mij een normale: schrik dat iemand tot zo'n stompzinnige diefstal komt, en direct daarna concreet hulp bieden. Iets wat ik op dit forum inderdaad als een normale reactie ervaar. Want dit forum wijkt wat dat betreft (gelukkig) af van andere, en dat is ook de reden dat ik er zo regelmatig op terug te vinden ben (in tegenstelling tot enkele andere fora).

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”