Toerenteller werkt niet in start van rit

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
den_gerten

Toerenteller werkt niet in start van rit

Ongelezen bericht door den_gerten »

Ik weet niet in welk topic ik dat precies moet posten, maar het heeft met de bak te maken dus dan maar hier.

Als ik vertrek gaat de toerenteller niet, de snelheidsmeter wel. Na een tijdje, meestal na wat hoger toeren rijden komt hij plots wel. De ene keer duurt het 1 min, andere keren 5min voor hij werkt. Iemand een idee wat het kan zijn? Hij had dit toen ik hem 2de hands kocht, maar na onderhoud (laten) doen blijft dit.

Ik heb ook wat problemen met de bak die soms tussen de 2-3 geraakt, maar daar moet ik de topics eens doorlezen.
den_gerten

Re: Toerenteller werkt niet in start van rit

Niemand een idee?
Heet de teller voor het toerental iets te maken met de temperatuur en olie?
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Wij zijn niet een Hotline maar op een manier wel een hulpdienst. Geduld aub.

De toerenteller krijgt zijn input van de Hall sensoren. De bedrading vanaf de teller moet je je voor continuiteit checken. Alle connectoren moet schoon een vrij van corrosie zijn, anders schoonmaken en inspuiten met contact spray of wd40 Kijk naar de zekering vvor integreteit en of oxidatie by de voetjes. Wij horen het wel.

Gr,
Kenny
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Opzich mag je na twee maanden wel vragen of iemand echt niets iets weet! Ik dacht ook even dat het twee berichten op een dag waren hoor maar de eerste is van augustus al! :O

Ik hoop voor je dat niet de hallgever aan het overlijden is, daar zijn ook genoeg topics over......

Stoffel
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Stoffel schreef:Opzich mag je na twee maanden wel vragen of iemand echt niets iets weet! Ik dacht ook even dat het twee berichten op een dag waren hoor maar de eerste is van augustus al! :O

Stoffel
Oops ik had beter moeten opleten met de datum. :oops: Excuus daarvoor .

Gr,
Kenny
den_gerten

Ik dacht ook al, na 2 maand mag een vraag nog wel eens gesteld worden :lol: .

In elk geval heb ik nu al een antwoord en ik ga dit eens onderzoeken.
Ik zal de fouten eens proberen uitlezen, maar met mijn digitale meter lukt dit niet.
Miky-Biky
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Hallo Den_Gerten,

en heb je het probleem al kunnen opsporen?
Zou het niet een toerenteller kunnen zijn die z'n beste dagen gehad heeft en wat blijft hangen in de onderste regio? Als je de moglijkheid hebt om een andere toerenteller (occasie?) te testen dan zou ik dat zeker eens proberen.

Grtzz, M.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”