waarmee houden we onze RT in goede staat?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

vioma

Re: waarmee houden we onze RT in goede staat?

Ongelezen bericht door vioma »

hoe maak je je motorblok schoon, vooral als er olie resten zijn die veel vuil hebben aangetrokken?
Met W5 engine cleaner van de Lidl (of een ander merk), inspuiten ff in laten weken en afspuiten met water . _004
ahilkens

Ongelezen bericht door ahilkens »

Ik gebruik voor de zwarte kunstof delen op mijn R1200rt altijd dit:

http://www.louis.de/_201dacf11d5500efaf ... r=10004103
(vergelijkbaar met WD 40 maar die vindt ik te duur).

Dit maakt het zwarte kunstof op koffers en overige delen mooi diep zwart zonder strepen/vlekken en houdt veeeeeel lander dan de dure oplossingen van de bekende autohandel merken zoals valma of zoiets. Ook handig om de velgen goed schoon mee te krijgen.

Tevens kun je er veertjes en andere onderdelen etc mee inspuiten om roesten te voorkomen. Dan heb je ook niet zo'n vettige boel aan je BMW fiets hangen.

gr
Andre
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Inderdaad Ballistol, goed spul.
Gebruik het altijd voor mijn wapens.
rteke

Ongelezen bericht door rteke »

hallo iedereen

Ik had hier ergens gelezen dat er een wonder product zou bestaan nl Dasty, verkrijgbaar in de Wibra om makkelijk je velgen proper te krijgen.
Heb dus Dasty gevonden en aangekocht en het kost 1.50€ per Flacon, een paar dagen later verwen ik de rt met een poetsbeurt en mijn velgen waren zeer vuil bijna zwart door remaanslag.
gewoon een beetje dasty mengen met water in zo'n plantenspuit en goed vernevelen over de velgen 10 minuten wachten daarna met een wasdoek afwrijven en alles verdwijnt echt waar ongeloofelijk !!!!!
vroeger gebruikte ik dc1 wat zeer goed werkt maar kost 30€ per liter.
Dasty werkt zeker zo goed voor een fractie van de prijs.

vriendelijke groeten

Frankie s
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

beemerrichard schreef:Inderdaad Ballistol, goed spul.
Gebruik het altijd voor mijn wapens.
Is het te koop in Haarlem of omgeving?
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als ik het nieuws zo moet geloven, kan je bijna overal wapens kopen tegenwoordig. :shock: :(

Die Ballistol kan je vaak bij de ijzerwaren/gereedschap zaak kopen of waar men modelbouw verkoopt.

Ter info wat betreft het product;
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 1.001,.htm
en
http://www.klever-ballistol.de/english/ ... hp?page=01

Het heeft ook een hele typisch en zeer herkenbare geur, die ook bij mij bepaalde herinneringen oproept.
Ballistol is namelijk een inkorting van 'Ballistic Oil' ;)
Ooit ontwikkeld voor het Duitse leger, die een meer universele olie en schoonmaakmiddel wenste voor wapens en overige apparatuur, vlak voor de 1e wereldoorlog.

En zo vinden wel vaker militaire oplossingen hun weg naar de maatschappij.
En zo heb je weer een paar feitjes geleerd vandaag. ;)
wil51

Zou een oud middel en ik had er nog nooit van gehoord. _002
Ik heb wel een wapen, ik doe aan handboogsport. Maar daar gebruik ik geen olie voor. :lol:
En ik heb niet in het leger gezeten, nooit een wapen hoeven schoonmaken. ;)
H.G. Schelling

Ongelezen bericht door H.G. Schelling »

Ik heb de diverse opmerkingen, adviezen en reacties onder dit onderwerp gelezen en kan daar aan toevoegen dat ik BellRay gebruik, maar ook dat ik op advies van mijn dealer eens WD40 heb gebruikt om kunststofdelen schoon te maken zoals bijvoorbeeld de dekseltjes van het motoroliereservoir en het kunststof rond de handvatten en de richtingaanwijzers, maar daar ben ik absoluut niet dankbaar voor. Gevolg daarvan is dat alle plaatjes inmiddels zijn verdwenen en ik dus niet meer kan zien of mijn licht nu op groot of op dim staat en dat soort problemen. Is er onder de RT-rijders (of andere motorrijders) iemand die weet hoe ik die symbolen kan herstellen?
EL SCORPIO

wil51 schreef:Zou een oud middel en ik had er nog nooit van gehoord. _002
Ik heb wel een wapen, ik doe aan handboogsport. Maar daar gebruik ik geen olie voor. :lol:
En ik heb niet in het leger gezeten, nooit een wapen hoeven schoonmaken. ;)
Ik heb het bij een wapenhandel in Den Haag gekocht maar moet hier ook te krijgen zijn.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden in de buurt.
Anders is het altijd via internet te krijgen.
http://www.krale-schietsport.nl/index.p ... 0edns4acf1

Is niet eens zo duur.

Richard
EL SCORPIO

Gevonden in Haarlem.

http://www.fietsonderdelen.biz/BALLISTO ... eel-olie-2

Ze zitten op de Harmenjansweg.
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Beschermt, verzorgt en smeert alle materialen van metaal, kunststof, rubber, leder en hout, werkt desinficerend en neutraliseerd 'zwakke' zuren (handzweet), kruipt in fijnste scheuren en hoeken, verharst ook na jaren niet en is levensmiddelenecht, Ballistol is medicinaal zuiver en volledig biologisch afbreekbaar, ideaal ook voor het reinigen van roestvrijstaal en aluminium of het opbergen voor de winter en het restaureren, verwijdert resten van teer en olie.
Ballistol is absoluut huidvriendelijk en dermatologisch getest, testoordeel: "zeer goed"

Het lijkt wel een wonder middel :lol: , het is "overal" :$ goed voor _001
Maar het lijkt me dus geen minerale olie :?:

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistol (ach, het is nog een weesje :lol: , daar moet toch eens wat aan gedaan worden...)
Hmmm, blijkbaar toch op minerale olie basis (alkenen en parafines), maar bevat ook een olie op dierlijke basis en nog wat alcoholen en geurstoffen, en met water wordt het een crémige emulsie (niet vreemd overigens voor een olie houdend product).
Tis maar dat je weet wat je krijgt..... _004
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Net mijn -1150- een kleine poetsbeurt gegeven zodat-ie netjes op de vakantiefoto's komt te staan.
Ik had dat 'wondermiddel' Dasty wel willen proberen op de velgen, maar heb in de buurt geen Action-filiaal - Wel een Lidl. Daar vandaan ooit een lelijk roze flesje W5 PowerCleaner meegenomen. Volgens het label verwijdert het vuil, roest, zeepresten en kalk (zou het misschien voor de keuken/badkamer bedoeld zijn?
Ik heb het ruim op mijn zéér zwarte velgen gespoten, en de wielen langzaam rondgedraaid - de vuiligheid stroomt er bijna vanaf! Daarna met een spons ruim water afgespoeld en er verscheen een glimmend, zilvergrijze aluminiumkleur _004

Mogelijk is het spul afkomstig van dezelfde fabriek, of een andere heeft een vergelijkbaar recept gevonden, maar het werkt meer dan OK.
Een prijs heb ik niet meer kunnen vinden, maar de Lidl kennende zal het niet meer geweest zijn dan anderhalf á twee euro voor een 750ml flacon. Ik ga Dasty nog wel eens proberen, maar dit lijkt me een prima alternatief.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Gisteren even op zoek geweest naar een flesje Dasty. Alleen maar een Dasty ovenreinger kunnen vinden en dat leek me toch geen goed idee om op de wielen te smeren. Dit is een sterk ontvettende ovenreiniger. Denk dat het middel op den duur geen corrosiebescherming meer zal bieden en daarmee te velgen en alles waarmee het in aanraking komt zal aantasten.
Vond er wel een velgenreiniger, Car Concept Wheelcleaner.
Deze werkt echter ook voortreffelijk en kost één euri negenentwintig. Stukken voordeliger dan S100 of de Bike Clean van Castrol.
Doe je voordeel zou ik zeggen.
wil51

beemerrichard schreef:Gevonden in Haarlem.

http://www.fietsonderdelen.biz/BALLISTO ... eel-olie-2

Ze zitten op de Harmenjansweg.
Tja bedrijfje wel gevonden, hebben ze het niet. Je kan Ballistic Oil alleen via de webshop bij hun bestellen. Ze wisten eerst niet eens was Ballistic Oil was. Helemaal voor niets gereden, Alle bruggen die ik over moest waren open en het was warm op de motor. _003
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

wil51 schreef:Helemaal voor niets gereden
Ja, ja Wil, je moet er wat voor over hebben, pfhoe helemaal 6 km heen en ook terug gereden voor niks....... :lol: (geintje).
Maar is snap dat het vervelend is _002
wil51

Jan R1200RT schreef:
wil51 schreef:Helemaal voor niets gereden
Ja, ja Wil, je moet er wat voor over hebben, pfhoe helemaal 6 km heen en ook terug gereden voor niks....... :lol: (geintje).
Maar is snap dat het vervelend is _002
Die motor van mij wil nooit rechtstreeks naar een bestemming en weer naar huis, dus iets meer dan 6 km. :lol:
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Poets al jaren met Meguiars voor mij het beste

ik heb wel aandelen ;)
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Spuitwas van de Action. 2,00 euro voor een spuitbus.
Werkt erg gemakkelijk
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb vandaag de 2 platen waar de steps aan zijn bevestig aan de achterzijde ingespoten met tectyl van Amber (blank). Ik rij het jaar rond en deze platen gaan snel naar de knoppen met strooizout. Ben benieuwd of het gaat werken.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Gebruik velgenreiniger eens in de drie maanden. Spuit dan velgen in en laat het even inwerken. Dan motor met tuinslang afspoelen. Wasche en Schine in emmer water en motor wassen. Vervolgens met tuinslang afspuiten en nadrogen. Met droge doek navrijven. Ziet er dan uit als een plaatje. Eens per drie maanden gebruik ik dan ook nog Turtell wax en belgom chroom poets. En verder lekker rijden en genieten! :))

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”