Als we met jouw motor aan de gang gaan moet ik echt een stuk mobieler zijn dan nu!!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Moderator: RT_Patrick
Hier is de complete handleidingHansD schreef:Weet iemand hoe je de Recyclizer op de R1200RT monteerd? Moeten de zijpanelen eraf , bijvoorbeeld?
(de bijgeleverde instructies zijn alleen voor 1200 GS)
Hans
Ik heb er ook een besteld zondag j.l. en meteen voor alle zekerheid er een mail achteraan gestuurd dat het voor een r 1150 rt moest zijn.sanderh schreef: Dus al met al: Iedereen aan te bevelen zeker voor die prijs. Het is een verbetering.
Rienk,Rienk Visser schreef:Hier is de complete handleidingHansD schreef:Weet iemand hoe je de Recyclizer op de R1200RT monteerd? Moeten de zijpanelen eraf , bijvoorbeeld?
(de bijgeleverde instructies zijn alleen voor 1200 GS)
Hans
http://www.novitech.nl/handleidingnl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wimmers schreef: Weet je zeker dat het net een konijn is en geen haas?
Nu maar hopen dat dit ook bij mij het geval is :-) :-)Rienk Visser schreef: Helemaal Super.
Alles gaat veel soepeler
Waarom wachten tot dinsdag, zadel eraf, stekker ertussen en gaan met die haas.Hub schreef:wimmers schreef: Weet je zeker dat het net een konijn is en geen haas?
Je weet het natuurlijk nooit zeker tegenwoordig, ik gok er maar op.
Heb trouwens vandaag de bestelde recyclizer ontvangen. Dinsdag gaat hij naar de monteur voor een grote beurt en dan wordt ook gelijk de recyclizer geplaatst.
Ben benieuwd.
![]()
Hub
Moet je mijn baas vertellen, die wil n.l. dat ik t/m dinsdag van de partij bensanderh schreef:
Waarom wachten tot dinsdag, zadel eraf, stekker ertussen en gaan met die haas.
Ik denk niemand, het makkelijkst is om te roepen het is niet origineel dus niet doenWie overtuigd me op technische gronden?
Jos BMW schreef:Beste mensen,
Ik overweeg een recyclizer aan te schaffen maar ik twijfel nog. Ik heb een 1100rt en daarvan is het motormanagement computergestuurd zoals jullie weten. Door de recyclizer breek ik in in de door de computer gestuurde signalen.Dat gebeurt met powertuning en chiptuning met autor's ook al jaren en zonder problemen Gevoelsmatig denk ik dat er dan op diverse fronten afwijkingen/storingen kunnen komen.gevoelsmatig zegt niet zoveel of je moet technisch goed onderlegd zijn. luchttemperatuur beïnvloeden om een andere mengverhouding brandstof-lucht te krijgen zal beslist door de computer van de motor gemeten worden dat is nu juist de bedoeling om hem beter te laten lopenen dan vraag ik me af wat er op den duur gebeurd. Hoe worden die signalen verwerkt. Wat gebeurd er op den duur.de motronic neemt alle gemeten waarden mee, kijkt in zijn eigen gegevens en stuurt alle regelaars aan. een lagere inlaat temperatuur betekend een andere lucht benzine verhouding. De motronic denkt dus dat het kouder is. Als het bijvoorbeeld 20 gr is denkt hij dat het 0 graden is. Rijden bij 0 graden is niet schadelijker als bij 20 graden. Gaat je lambda-sonde kapot, wat gebeurd met de katalisator Deze blijven gewoon hun werk doen Een hogere verbranding gaat gepaard met een hogere motortemperatuur.zal erg me vallen, is in ieder geval niet eens meetbaar op de motortemperatuur Hoe wordt dit verwerkt door de motor zelf. Deze heeft voldoende koelvermogen, pas als je op het display merkt dat hij warm gaat worden is er wat aan de hand, en dat gebeurt wellicht ook als je bij 30 tot 35 graden rijd.
In dit forum lees ik allemaal positieve berichten over het gebruik. Ik lees nergens berichten over gebruik op de langere termijn. Zijn er wel/geen storingen.
Notten in Brunssum wijst deze inbreuk met een recyclizer af. Je verteld er helaas niet bij waarom zij het afraden en op welke technische gronden. N.B. heeft BMW ook een (dure) versie van de recyclizer (Power FRK) die waarschijnlijk ongeveer hetzelfde doet, maar 10 keer zoveel kostGraag zou ik ook van Kenny de zijn mening hebben
Ik heb overigens wel last van KFR en met afstellen is dit wel beperkt, maar zeker niet verdwenen. Vandaar dat ik wel een recyclizer wil aanschaffen, maar door mijn redenering zoals omschreven, twijfel ik.
Wie overtuigd me op technische gronden?
Alles zit in de marges, je brengt geen enorm grote wijzigingen aan
JosBMW
R1150 is de goede keuzemdebergh schreef:Beste motorvrienden, na al jullie reacties doorgelezen te hebben ben ook ik ervoor gezwicht. Of te wel ook ik heb me er ook één besteld... Ik heb alleen niet aangegeven dat het voor een 1150RT moet zijn, heb op de internetsite gekozen voor de plug voor een R1150. Dit is bij jullie neem ik aan toch ook zo geweest? Graag verneem ik jullie reactie.
Hethart van het systeem is de Motronic computer. Deze interpreteert allesensoren en bepaalt hiermee de hoeveelheid brandstof die ingespotenword. Ook regelt de Motronic het ontstekingstijdstip en hij zet debrandstof pomp aan.
Ditalles doet hij doormiddel van een "map" Je kunt een map het bestevergelijken met een 3D grafiek. De computer kan hierin opzoeken hoeveelbenzine hij moet inspuiten bij toerental "A", lucht temperatuur"B",Olie temperatuur "C" en gasstand"D" en welk ontstekingstijdstip hetbeste is voor deze omstandigheden.
Decomputer heeft meerdere Maps, welke er gebruikt wordt is afhankelijkvan de gebruikte code plug in de zekeringskast. Hierdoor kan BMW ééntype Motronic gebruiken voor verschillende landen (lees verschillendemilieu eisen) en motor uitvoeringen (met of zonder katalysator)De maps zitten opgeslagen in een geheugenchip (Eprom variant). Bij hetzogenaamde ChipTunen wordt deze geheugenchip vervangen.De computer wordt rechtstreeks gevoed vanuit de accu en krijgt zijn"aan/uit" signaal via het contact.
Lucht temperatuur sensor
Nooit meer raden, deze meet de lucht temperatuur!De computer gebruikt dit om de hoeveelheid lucht te berekenen wat naar de cilinder gaat.
Methoeveelheid bedoelen we hier het gewicht van de lucht en niet hetvolume! Al zouden we op Volume regelen (zoals carburateurs doen) zoudenwe de motor steeds opnieuw moeten afstellen als de buitenluchttemperatuur drastisch veranderde of als we op een andere hoogte gaanrijden. (herinner je je brommer nog? Die op een koude winterdag harderging als op een hete zomerdag)
Dus metde gegevens van de temp sensor en de opening van de gasklep kan decomputer de KG's lucht berekenen die de cilinder instroomt
Als deze sensor uitvalt, zal de computer de motor (te)rijk lopen. (nood programma)
Big W(alter) schreef:En Jos???
Gaan wij er een bestellen als de poll een positieve uitkomst geeft?
Ga er vandaag voor het eerst mee rijden (lekkere rit van Arnhem naar Hoorn) en zal daarna mijn deskundige :lol: mening geven!Jos WRSM schreef:Doen de gebruikers van de KFR Recyclizer nog even mee aan de poll, bovenaan deze pagina?
Hij is mooi ...................................................bolderbast schreef:Na een lekkere rit, heen en weer van Arnhem naar Hoorn met de Recyclizer vind ik , ehm, hoe zal ik het eens zeggen...
Is RT-rijden als eten, dan de Recyclizer de zelfgemaakte Hollandaise.
Is RT-rijden als drinken, dan is de Recyclizer de boterzachte Bourgogne
Is RT-rijden als muziek luisteren, dan is de Recyclizer de Lynn Intek versterker.
Is RT-rijden als seks, dan is de Recyclizer het glijmiddel.
Is RT-rijden als Aikido, dan is de Recyclizer de Ki.
Is RT-rijden als internetten, dan is de Recyclizer de glasvezelkabel.
Is RT-rijden als skiën, dan is de Recyclizer de wax.
Is RT-rijden als bakken, dan is de Recyclizer het anti-aanbaklaagje.
Is RT-rijden als tv/kijken, dan is de Recyclizer de home-cinemaset.
Het kan ook zonder, maar het is veel lekkerder met!
Zoiets.
Misschien is de vermogenskromme niet het juiste instrument om dat soort dingen te meten. Als je er een hete chip in drukt die het vermogen opkrikt, zul je een hoger vermogen zien, meer niet. Het viel me op dat ik in een vermogensgrafiek van iemand anders eigenlijk alleen maar dat zag: hij was iets hoger. De dip die er ergens in zat, zat er nog steeds in, maar nu bij een hoger vermogen. Volgens mij moet je erg specifiek gaan tweaken wil je dat soort dingen eruit halen. Maar ja...dan ben je op pro-nivo bezig en kom je denk ik ook in een andere categorie terecht wat investering betreft.HansD schreef:Ik heb de vermogenskrommes nog van de inbouw van mijn Rapidbike en je moet heel goed kijken om het verschil te zien. De betere gasresponse en beter rondlopen bij alle toerentallen haal ik echt niet uit de grafiek.
Uiteraard stof tot nadenken. De recyclizer koste 35 euris, jouw oplossing???dutchmidiman schreef: Maar dan is er motorisch ook teen en tander aan gedaan:
- grotere diameter bochten
- Laser uitlaat
- Laser chip
- De Kenny Simon behandeling (afstellingen en onderhoud)
Wellicht stof tot nadenken?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!