zijkoffers van een R1100RT

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
fb358727

zijkoffers van een R1100RT

Ongelezen bericht door fb358727 »

Haloo, weet iemand welke zijkoffers van andere modellen er ook passen op de R1100RT ???
tks Big RT Smile
Inspector Gadget

Re: zijkoffers van een R1100RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja & nee. ;)
De rechter koffer past vaak wel maar de linker koffer alleen van bepaalde modellen, in verband met de uitlaat.

Je kunt dit zelf vergelijken door de linker- en rechter koffer voor de 1100RT op te zoeken qua onderdeelnummer, op bijvoorbeeld RealOEM en dan dat nummer in de zoekmachine van een dergelijke website in te voeren, je krijgt dan een overzicht op welke modellen (ook) die koffer in gebruik is;

Linker koffer: 46542317611
Rechter koffer: 46547660300

Alle modellen met die linker zijkoffer:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=46542317611
(dus alleen van de 11xxRS, 1100S, 11xxRT & 850RT)

Alle modellen met die rechter zijkoffer:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=46547660300
Die lijst is wat langer, see for yourself. ;)
fb358727

PRACHTIG ! bedankt...ik ga op zoek...
gr _004
Inspector Gadget

Graag gedaan! _004

Let wel op:
Ik adviseer nooit "blind" koffers te kopen, en vóór de aanschaf die koffers op jou (!) 1100RT daadwerkelijk te passen.
Aangezien de koffers er aan de buitenkant overeenkomen, willen sommige verkopers zich nog wel eens vergissen, is mijn ervaring. ;)

En tevens doe dan ook de trek-test;
Terwijl de koffer op jou motor zit, met vergrendelingen dicht en zo (dat is de 1e test, aangezien de vergrendeling op meerdere plekken aangrijpt), pak de onderkant van de koffer beet met beide handen en probeer de koffer eraf te trekken.
Als de koffer goed is en past, zal je wel iets beweging in de koffers hebben, maar zeker niet er zomaar eraf kunnen trekken. :$

Inspecteer ook visueel de achter- en onderkant van de koffers;
Als je iets verbogen ziet (met name de ophanging e.d.), scheuren, en eventueel reparatie werk, is het misschien verstandig niet tot de koop over te gaan.
De koffers zijn namelijk uit stekende delen bij een (onge)val, die vangen soms flinke klappen op, met soms dergelijke omschreven schades tot gevolg.

Suc6 met het vinden van je koffers.
fb358727

Dank U, inderdaad de koffers vangen de meeste klappen op bij een ongeval.
Mijn linker koffer die op de BMW zat die ik vorige week heb aangekocht is gebarsten aan de binnenzijde en beide haken ontbreken. Ze zijn met revetten en metalen plaatjes opgelapt.
Onzichtbaar bij de aankoop, nadien bij het vervangen van de achterband en het wegnemen van de koffers heb ik het gezien.
Men sprak van enkele krassen op de koffer...Nu zie ik wat de koffer te verduren heeft gehad...naar het schijnt is hij er af gevallen tijdens een rit ????
De koffer kan er wel niet af wanneer de sleutel af de koffer is...toch..
Ok, toch bedankt vor de tip !!
gr Patrick _004
Inspector Gadget

De koffers kunnen, als ze niet goed vastgezet zijn, er inderdaad vanaf komen! :shock:
Het aangrijpmechanisme is helaas niet helemaal fail-safe, het is heel goed mogelijk de koffers te monteren, de vergrendeling te sluiten en je toch de koffers er zo aftrekt. :$

Kortom, een koffer die per ongeluk tijdens de rit eraf komt, komt inderdaad helaas wel eens voor. :(

Omdat, ik mijn optiek althans, een belangrijke controle, zijnde het met beide handen aan de zijkant/onderkant van de koffer proberen deze eraf te trekken, elke keer (weer) als je de koffers geopend hebt, erop gezet hebt, en zo voort.
Vertrouwen is goed, controle is beter. ;)

Spijtig om te lezen dat ze jou motor met een opgelapte koffer hebben opgescheept, die koffer kan je beter niet meer gebruiken als ik het zo lees.
Dat kan een projectiel op de snelweg worden, als je niet oppast.
fb358727

Nu ja....Ik heb er serieus aan getrokken en hij blijft zitten hoor....Mooi is iets anders, de schade aan de binnenzijde is groot, aan de buitenzijde zie je alleen krassen en een lijn. Bij nader inzicht is die lijn geen kras maar een barst !
Binnenkort is die koffer vervangen en vliegt hij op het vuil.
Ja, je ziet he....beetje verwaarloosde toestand, motor verkopen en weg met de problemen he...
Ik zal ze nu wel oplossen, nu het mijn motor is!
tks _004
fb358727

Haloo, ik kan twee koffers kopen van een R1150rt...
Als ik goed gelezen heb zouden die ook passen op mijn R1100RT ????

zou ik dat risico nemen ??? komen van Nederland....! via post/kiala enz...

tks _004
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Meer naar boven in dit draadje heeft Inspector Gadget het goede advies gegeven om niet "blind" koffers te kopen! En Inspector staat er om bekend dat hij zoiets nooit zonder reden adviseert... Maak er een mooi ritje van en ga passen en kijken of de koffers daadwerkelijk in de staat verkeren als omschreven door de verkoper...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Klopt, toen ik nog een extra set koffers op toentertijd mijn 1100RT wilde, bleken tot 2x toe de verkopers echt abuis te zijn, de linker koffer paste toch niet, de uitlaatdemper zat in de weg. :$

Vraag anders naar het product/onderdeelnummer wat op de onder-schaal ergens zou moeten staan, en vergelijk dat met de gekende, goede nummers.

Daarnaast, en dat is uiteraard algemeen gesproken, sommige onderdelen te koop aangeboden zijn soms in erbarmelijke staat. Vraag er dus ook naar, en dan met name de ophanging en klauwen aan de achterzijde.
fb358727

iets anders !!
bestaan er een demper voor de 1100RT die wat meer aandacht geeft in het verkeer ipv die stille zoemer die er nu op zit....
Ik vindt pers. dat wat meer aandacht tijdens het rijden de veiligheid kan verhogen, nu is dat bijna onopmerkzaam als je tussen de wagens rijd!

tks _004
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Zou je hier een apart draadje over willen starten? Door meerdere onderwerpen in één topic te persen raakt onze zoekfunctie in de toekomst de 'draad' kwijt. Bij voorbaat dank!

Bert M
Moderator
fb358727

okido, komt in orde, alle begrip hoor !
gr _004
Inspector Gadget

Big RT Smile

Dat draadje is gestart, netjes! _004
viewtopic.php?f=1&t=9341

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”