wie heeft er een oude op de plank staan :shock: voor onderdelen hoor graag.
groetje s Bert uit Amsterdam
Moderator: RT_Patrick
Hij is toch ook uit verschillende delen in elkaar gezet, of denk je dat hij met buitenschaal ,binnenhelm, ventilatiekleppen,voering en sluitriempjes en sluitingen zo uit de oven bij de fabriek komt rollen?Wullum schreef:Onderdelen van je helm zelf vervangen??? En de veiligheid ná reparatie dan
Kleine correctie: "... nog goed lijkt"tourtje3 schreef: ...knipperdeknip...
en waarom moet je de helm dan na 5 jaar vervangen als hij nog goed is ?
bert
Het is niet te zien of een helm nog goed is. Ik heb wel eens gelezen dat je je helm kunt laten scannen op bijvoorbeeld haarscheurtjes, maar die pagina kan ik zo niet meer vinden. Motorhelmen van polycarbonaat worden wat eerder broos dan motorhelmen van carbon of glasvezel. UV-straling versneld dit proces bovendien. Ofwel, de veroudering is tevens afhankelijk van de hoeveelheid gebruik. Respectievelijk 5 (polycarbonaat) tot 8 jaar (carbon) schijnen ze toch echt wel minimaal mee te gaan. Gezien het tevens afhankelijk is van gebruik, vermoed ik dat je net zo goed uit kunt gaan van de pasvorm. Wanneer de helm te ruim komt te zitten door een "uitgewoonde" binnenvulling, dan wordt het tijd om een andere aan te schaffen.tourtje3 schreef:ja dom he maar oke ik zoek de aansluiting van het kinstuk met versier aan de helm dus aan de schaal dat zit met plastiek ringen enz. voort vast.
voor de anderen het is geen reparatie aan de helm maar vervangen en schubert heeft of verkoop allen maar het bovenstuk in de helm (stukte schuimrubber )en verder niets.
en waarom moet je de helm dan na 5 jaar vervangen als hij nog goed is ?
bert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!