Tikken bij 3500 rpm
Moderator: RT_Patrick
Tikken bij 3500 rpm
Ik heb dit meer gezien ergens op dit forum maar nu niet natuurlijk.
Als de motor koud is dan hoor je het niet maar bij +/- 2 streepjes op de temp meter begint de motor behoorlijk te tikken bij 3000 rpm en het wordt harder bij 3500rpm
het klinkt een beetje als of het met de kleppen te maken heeft maar de kleppen staan goed, de ax' speling is goed er zitten nieuwe ketting spanners in maar hij blijft tikken, bij 4000 lijkt het wat minder maar dat is moeilijk te zeggen je heb dan zo veel andere geluiden. Iemand zo iets gehad ? Er zit semi synthetic olie in. 15/50.
Als de motor koud is dan hoor je het niet maar bij +/- 2 streepjes op de temp meter begint de motor behoorlijk te tikken bij 3000 rpm en het wordt harder bij 3500rpm
het klinkt een beetje als of het met de kleppen te maken heeft maar de kleppen staan goed, de ax' speling is goed er zitten nieuwe ketting spanners in maar hij blijft tikken, bij 4000 lijkt het wat minder maar dat is moeilijk te zeggen je heb dan zo veel andere geluiden. Iemand zo iets gehad ? Er zit semi synthetic olie in. 15/50.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Tikken bij 3500 rpm
Bedankt voor de link Ton maar dat is het niet helemaal, Bij stationair lopen hoor je het eigenlijk niet, ja hij tikkt natuurlijk wel maar niet de hard tik dat ik bedoel, het is echt bij 3000 tot 3500 dat het begint en boven 4500 hoor ik het niet meer zo goed. Ik zat te denken, weet iemand de symtomen als de aux shaft drive chain / spanner versleten is ? Ik vind het zo moeilijk om de geluid te plaatsen, lijkt als of het van de linke kant komt maar niet echt van de cylinder en ik hoor het alleen als ik rij niet als hij still staat. Ideeen ?
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
De kans is zeer groot dat je probleem hier uitgelicht wordt. Suc6
[media]pRXeaequvzk[/media]
Dat is best mogelijk, Als de motor koud is hoor ik het ook niet, pas als de motor een beetje warm is begint het bij 3500 t te tikken. De volgende klus !!!!!
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Heb je hier nog iets aan, soort gelijk geval
Motor koud
[media]1Jfqc0yDT54[/media]
Motor warm film 1
[media]FjsaxtVwaFw[/media]
Motor warm film 2
[media]vpwQHdE7V_w[/media]
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 8149 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 6 Reacties