City koffers R1150rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Luc1150rt

City koffers R1150rt

Ongelezen bericht door Luc1150rt »

Goedemorgen,

Vraagje: Ik wil voor mijn R1150RT een paar extra citykoffers aanschaffen voor het filerijden...Maar: waar haal je zoiets eigenlijk? (als ik Google zie ik alleen maar advertenties van hele motoren met deze koffers)

En zijn ze een beetje betaalbaar?

Alvast bedankt voor de info...
Vrgr
Luc
PaulRS

Re: City koffers R1150rt

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Ipv komplete koffers kan je ook alleen de deksels los kopen.
Als je dan de nagels van het scharnier vervangt door kleine boutjes, kun je wisselen naar behoefte.

Kost dat? Denk 100€ per deksel, nieuw.
Maar even navragen bij de dealer en je weet alles, ms heeft hij ook nog gebruikte, die deksels zijn voor alle R11xx gelijk.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Heb ook van die platte deksels gehad. Werkt super. Als je alleen vaak van deksel moet wisselen is het minder handig. Op m'n 1200RT heb ik nu voor een topkoffer gekozen (woon-werk) en dat is ook handig. Past de helm mooi in en dat gaat weer niet in een koffer met platte deksel. De zijkoffers hangen aan de muur in de schuur te wachten op een mooi ritje :D

Succes, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Zelf zie ik mijn koffers als een stukje secundaire veiligheid. Mocht ik een keer uitglijden, dan rust de motor op de voorkant van mijn kuip (lees: afgebroken spiegel) en aan de achterkant op mijn kofferschaal (denk aan de vier halve eierschalen waar je gerust een zwaar boek op kunt leggen). Zo komt in ieder geval mijn been niet bekneld te zitten.

Ze zitten er dus altijd op. City deksels heb ik niet en maken wat dit betreft volgens mij geen verschil. De steun moet toch komen van de koffer, niet het deksel. Daarnaast heb ik liever ruimte over, dan tekort. Maar dat is makkelijk praten voor iemand die makkelijk door de poort naar binnen kan ;) .

Tot zover de theorie, de praktijk hoop ik nooit mee te maken...
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Ik zie wel vaker argumenten voor citykoffers of deksels i.v.m. file rijden.
Nu ben ik een zeer frequente filerijder: A7 - A8 - A10 en als het tegenzit A1, waarbij de A10 smaller is dan bijvoorbeeld de A7, en 's avonds vice versa waarbij je dan de A1 hebt i.p.v. de A7.
Ik heb nooit last van de breedte van mijn koffers en ik ben geen wegpiraat tussen de rijen door maar ook zeker niet de langzaamste. Ik zie het als een dansje rn wals er lekker vlot doorheen.
Volgens mij zijn namelijk de gewone koffers maar een paar centimeter breder dan je spiegels en zo krap ga je er toch nooit doorheen dat dat uitmaakt? Dan is het echt gevaarlijk.
Ik denk dat het meer een gevoel/idee is dan dat het het filerijden echt makkelijker maakt!

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Luc1150rt schreef:Goedemorgen,

Vraagje: Ik wil voor mijn R1150RT een paar extra citykoffers aanschaffen voor het filerijden...Maar: waar haal je zoiets eigenlijk? (als ik Google zie ik alleen maar advertenties van hele motoren met deze koffers)

En zijn ze een beetje betaalbaar?

Alvast bedankt voor de info...
Vrgr
Luc
Je zou hier een kunnen kijken dit is dan wel voor de R1200RT mogelijk dat ze ook voor jou motor leverbaar zijn. Volgens mij wel want ik heb ze gezien.

Sucses

Hielke
Luc1150rt

Ongelezen bericht door Luc1150rt »

dhr schreef:......
Ik heb nooit last van de breedte van mijn koffers en ik ben geen wegpiraat tussen de rijen door maar ook zeker niet de langzaamste. Ik zie het als een dansje rn wals er lekker vlot doorheen.
Volgens mij zijn namelijk de gewone koffers maar een paar centimeter breder dan je spiegels en zo krap ga je er toch nooit doorheen dat dat uitmaakt? Dan is het echt gevaarlijk.
Ik denk dat het meer een gevoel/idee is dan dat het het filerijden echt makkelijker maakt!

hgr
Kees
Hoi Kees,

Het gaat ook niet zozeer om het filerijden, maar wel de verkeerslichten. Ik rijd 's-ochtends dwars door Eindhoven heen, en kom dan regelmatig bij de stoplichten even krap (stapvoets steppend tussen de laatste auto's) om vooraan uit te komen. De spiegels geven dan een mooie indicatie of ik er goed doorheen kom. Ik wil liever geen krassen op mijn mooi glimmende deksels (zijn zwart gespoten voor mijn blackline uit 2004). Ik heb de koffers er dus alleen in het weekend bij toerritten op zitten. Ik ben dus aan het kijken voor de iets smallere citykoffers (die wel binnen de spiegels blijven). Het ziet er gewoon beter uit met koffers (shit, toch een poser... :roll: ), en de extra opbergruimte is handig.

greetz
Luc
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

Hallo Luc,
Ik heb ook van die platte deksels gekocht en inderdaad, door de scharnieren van boutjes.moertjes te voorzien kun je ook nog relatief eenvoudig wisselen. Ben er met een mazzeltje aangekomen maar je kan ze gewoon kopen bij de dealer, kosten iets van 77 euro per stuk, exclusief de emblemen.
Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Ter info :

Nedplex heeft ook zo een platte deksels ontwikkeld voor de r1200rt (de r1200st, ...).

Frederik

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”