Beantwoord: Basecamp, mapsource of garmin express?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Beantwoord: Basecamp, mapsource of garmin express?

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht en wil mijn nav IV weer aansluiten. Maar welk programma moet ik nou gebruiken? Of maakt dat niet uit en is dat iets persoonlijks? Voorheen gebruikte ik mapsource.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Basecamp, mapsource of garmin express?

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Persoonlijk zou ik Basecamp verkiezen. Waarom? Mapsource gaat er met de nieuwe toestellen zowiezo uit omdat de nieuwe enkel nog met Basecamp gaan werken. Als ik de evolutie zie van Basecamp (Basecamp Beta 3) dan gaat dit in de toekomst een super Mapsource worden. Een ENORM groot voordeel van Basecamp zijn de track functionaliteiten, het "soft" maken van via punten waardoor ze niet meer afgeroepen worden, wisselen van profiel in een en dezelfde route, ... en je nav IV (zumo 660) slikt dit allemaal. Eens je vertrouwd bent met Basecamp werkt het net zo makkelijk en snel als Mapsource.

Wil je snel de ins and outs weten, schaf je dan de 4 uur durende Basecamp DVD van MR.GPS (Hans Vaessen) aan en bekijk de van zijn hand talloze instructiefilmpjes op youtube.

Als je oude pc nog werkt en de kaarten staan daar nog op, download dan JaVaWa GMTK om je kaarten over te zetten van je oude naar je nieuwe.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Garmin Express heb je wel nog nodig om je NAV 4 up-to-date te houden qua kaartmaterialen, en eventuele andere updates.
Of je moet Garmin WebUpdater en Garmin LifeTimeMapUpdater gebruiken, dat werkt op zich ook prima.

BaseCamp is te adviseren omdat MapSource eindig is.
MapSource wordt niet meer bijgehouden noch updates.
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Ha, dat is duidelijk. Dank voor jullie antwoorden. -top-
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”