Garmin Express

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BM-double-UU

Garmin Express

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ik heb nog niet veel ervaring met basecamp, updaten enz.
Ik kom steeds meer te weet wat heel leuk is natuurlijk, maar ik loop ook tegen fouten aan, maar dat zijn weer leer momenten :D
Hier een uitleg/vraag van een foutje.

Ik heb de update van 2013.41 gedownload op mijn 660 via Garmin Express.
Daar had ik de keus ivm te weinig ruimte, gekozen voor de optie volledige installatie (sd kaart)

Ik kwam er te laat achter dat ik dat liever niet had gedaan.
Want anders had ik voor een regio kunnen kiezen en daardoor ook voor installatie op toestel en computer.
Nu moet ik als ik de nieuwe kaart in basecamp wil gebruiken de 660 aan de pc zetten en daardoor is het allemaal wat trager qua bewerken.

Zover ik kan vinden aan info, kan ik dat niet meer veranderen, daarmee bedoel ik dat ik 2013.41 niet meer op de pc kan zetten.
Heb ik bv bij een volgende update wel weer die mogelijkheid als ik het dan goed doe :D

groet Hans.
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Garmin Express

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden maar kwam -al zoekende- op Garmin Express de optie "Herinstallatie" tegen. Het duurde allemaal even qua downloadtijd maar lukte uiteindelijk wel.

gr v Ciske
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

ik kan het filmpje van MrGPS (Hans Vaessen op dit forum) aanraden:
http://www.youtube.com/watch?v=wQrRXnW6v1Q

Daarin wordt uitgelegd hoe het werkt met Garmin Express en hoe je kaarten ook op je PC kunt updaten. Garmin Express is inderdaad door Garmin bedacht met als uitgangspunt dat je de GPS op de PC aansluit. Daarmee voorbijgaand aan degenen die Basecamp gebruiken om routes te plannen en dan niet altijd de GPS eraan willen hangen. We hopen met z'n allen dat Garmin Express ook nog eens de keuze mogelijkheid gaat krijgen om kaarten zowel op PC als op de GPS te installeren.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
BM-double-UU

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

PaPinkelman schreef:ik kan het filmpje van MrGPS (Hans Vaessen op dit forum) aanraden:
http://www.youtube.com/watch?v=wQrRXnW6v1Q
Dat filmpje kwam ik dus te laat tegen :$
ciske schreef:Ik heb hetzelfde probleem ondervonden maar kwam -al zoekende- op Garmin Express de optie "Herinstallatie" tegen. Het duurde allemaal even qua downloadtijd maar lukte uiteindelijk wel.

gr v Ciske
Zal ik eens naar op zoek gaan. bedankt :D
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste rtérs, ik heb het filmpje mbt installatie nieuwe update via Garmin Express bekeken, ik ga voor de installatie: volledig, west en oost europa, op mijn pc en een regio, west europa, op mijn zumo 550. Nu wil ik daarna nog een deel op een sd kaartje zetten bv Engeland. Mijn vraag hoe doe ik dat ?
Lukt dat met garmin express.

Groeten Lexrt -1200- _004
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Dat deel Engeland zoals je aangeeft zet je op de SD via het programma Garmin Mapinstall.
Volg de aanwijzingen na het opstarten van het programma en selecteer de gewenste kaartdelen van Engeland.
Zorg ervoor dat je geen overlappende delen selecteert anders krijg je een foutmelding.
Aangeven dat je deze extra kaarten op de SD wilt hebben. That's all.
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

als het enkel om de UK gaat maakt dat overlappend gedeelte niet zoveel uit als je maar die kaart hier op non-actief zet en omgekeerd als je in de UK bent.
Lexrt

Lexrt schreef:Beste rtérs, ik heb het filmpje mbt installatie nieuwe update via Garmin Express bekeken, ik ga voor de installatie: volledig, west en oost europa, op mijn pc en een regio, west europa, op mijn zumo 550. Nu wil ik daarna nog een deel op een sd kaartje zetten bv Engeland. Mijn vraag hoe doe ik dat ?
Lukt dat met garmin express.

Groeten Lexrt -1200- _004
Beste rters ik heb zojuist 2013.41 geinstalleerd op de pc volledige dekking en in de zumo 550 alleen -1200- _004 central regio, ik heb nog een sd kaartje met alleen engeland en ierland erop update 2013.30. Mijn vraag is dat een probleem, ik bedoel gaat dat problemen geven met de update 2013.41.

Groeten lexrt
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zolang je binnen het selectie-menu van het overzicht met alle routekaarten in de Garmin altijd maar 1 kaart geselecteerd hebt staan, kan je wel werken met verschillende versies van de routekaarten.
(Bij de Zumo 660 gaat die vlieger niet helemaal op, aangezien er nog andere bestanden zijn die ook bijgewerkt worden met nieuwe(re) kaarten, zoals GMAP3D.IMG, maar dat is verder niet zo van belang voor dit draadje)
Je kunt wel met meerdere kaarten werken, zolang ze niet met elkander overlappend zijn, dat schijnt problemen te kunnen geven.

Of het raadzaam is met een "oude" kaart in plaats van deze ook te updaten, terwijl je "in den vreemden" bent, is iets wat je zelf moet beoordelen.
Ikzelf kies er bewust voor om in die regio's waar ik totaal niet bekend ben, met juist wel up-to-date kaarten te werken.
Lexrt

ciske schreef:Ik heb hetzelfde probleem ondervonden maar kwam -al zoekende- op Garmin Express de optie "Herinstallatie" tegen. Het duurde allemaal even qua downloadtijd maar lukte uiteindelijk wel.

gr v Ciske
Beste Ciske, ik heb het een en ander verkeerd gedaan, waar kan ik die optie "herinstallatie"vinden op garmin express.

Groeten lexrt -1200- _004
Lexrt

Lexrt schreef:

gr v Ciske
Beste Ciske, ik heb het een en ander verkeerd gedaan, waar kan ik die optie "herinstallatie"vinden op garmin express.

Groeten lexrt -1200- _004
Alles opgelost en het werkt weer.

Groeten lexrt Big RT Smile
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zie nu pas weer deze berichten. Hoe is het uiteindelijk (toch) gelukt?

gr v Ciske
Lexrt

ciske schreef:Ik zie nu pas weer deze berichten. Hoe is het uiteindelijk (toch) gelukt?

gr v Ciske
Alles maar weer even op de oude manier gedaan. Ik had waypoint Vessem gebeld deze hebben me aangeraden om via hun site de handleid -1200- _004 ing map install te gebruiken, oude methode dus en dat werkte prima. Alles staat erweer netjes op .

Groeten Lexrt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”