Beantwoord: Op zoek naar Zumo 660....

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Bert33
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Beantwoord: Op zoek naar Zumo 660....

Ongelezen bericht door Bert33 »

Vorig jaar -1100- gekocht in Belgie en ingevoerd. Vorige eigenaar had fiets voorzien van zumo 660lm. Motorfietssteun netjes gemonteerd met aansluiting op accu en intercom. Zumo werd echter helaas niet meegeleverd. Ik ben daarom nu op zoek naar een goede tweedehands 660. Voor zover mij bekend is deze standaard voorzien van lifetime maps (lm). Nu zie ik echter dat er wordt geadverteerd met en zonder vermelding van lm. Moet ik hieruit afleiden dat niet iedere 660 is voorzien van deze optie? Daarnaast net gemaild met een aanbieder die niet aansloeg op lm. Hij had de 660 sinds 2011 en nooit geupdated??? Vraagt alleszins redelijke prijs, maar wordt dit goedkoop, duurkoop? _001
Kortom, kan iemand met helpen met bovenstaande vragen en mogelijk iets vertellen over aanschaf van tweedehands zumo 660 in algemeen? Bij voorbaat dank!
J vd B te V

Re: Op zoek naar Zumo 660....

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik heb mijn zumo 15 maanden geleden gekocht via een aanbieding bij Waypoint. Aanbod was gratis LMU. Dus ik trek hieruit de conclusie dat de 660 met of zonder te koop was/is.
Aanvullend:
Ik heb twee keer een gebruikte streetpilot gekocht en ik doe het NOOIT meer. Want verouderde techniek en geen update meer voorhanden.
marcel72
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Ik heb mijn Zumo 660 zonder LMU gekocht, maar deze er later bij gekocht.
Werkt goed.
Of dit bij alle apparaten kan weet ik niet. Wellicht dat Hans (Mr. GPS) hier iets over kan vertellen.

succes

Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Op een Zumo 660 kun je een life time update bijkopen. Dus opletten bij tweedehands of die er bij zit. Is gekoppeld aan de Zumo dus de nieuwe eigenaar kan er weer gebruik van maken.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

marcel72 schreef: Of dit bij alle apparaten kan weet ik niet. Wellicht dat Hans (Mr. GPS) hier iets over kan vertellen.
Zeker:
- als je nu de zumo660 nieuw koopt zit daar vrijwel altijd standaard LTU bij; geldt ook voor de andere nieuwe zumo's als de 340/350
- dat laatste is al ruim een jaar zo
- bij de toestellen bij NT Kaarten (alles vanaf de 2720) kun je ook achteraf LTU kopen; kost zo'n 80 euro
- bij de occasions heb je dus toestellen met en zonder ltu
- bij aanschaf van een occasion liefst even de oude eigenaar vragen z'n toestel los te koppelen van z'n my garmin account
- voor gebruik van LTU is dat laatste niet meer per se nodig
- koop op dit moment géén nieuwe 660 meer - dan liever 350 of 590
- door de komst van de 590 is het occasionaanbod van de 550/660 compleet geëxplodeerd. Dat zal de prijs allicht wat drukken
- heb je een leuke 660 zonder LTU gevonden: tel dan 80 euro bij de prijs op en vergelijk met waar je een 350 voor koopt. Als muziek en telefoneren niet belangrijk heb je voor amper meer een nieuw toestel mèt garantie
- schrik niet al te zeer van evt ombouwen naar een andere steun. Da's twee uurtjes werk voor iets waar je járen mee gaat rijden
- mag het iets meer kosten: kies dan tòch liever voor de 590; los van de toeters en bellen; vooral door de verbeterde afleebaarheid is dat de nieuwe standaard.
- let bij occasions van de 550 en 660 ook op de kwaliteit van contacten in zowel motorsteun als achterzijde toestel: zijn die 'ingevreten' dan zit daar een risico
- ook al is het toestel buiten garantie: bij apparaten tussen de 2 en 5 jaar kent Garmin een prima coulance-regeling bij problemen. Dat maakt een 660 van twee jaar oud een stuk interessanter dan één van vijf jaar.

Succes!
Hans
Laatst gewijzigd door Hans Vaessen op 28 apr 2014, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Bert33
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Ongelezen bericht door Bert33 »

Iedereen dank voor snelle reactie! Erg blij met jullie suggesties en ervaringen. M.n. Hans bedankt voor je uitgebreide uitleg _004 !!! Dit gaat me zeker helpen bij mijn keuze.Ik ga 'ns even alles op een rijtje zetten.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”