Hans Vaessen schreef:
Mwoah.. Dat kan ik echt niet met je eens zijn.
Dat mag :lol:
Bedankt voor je uitgebreide reactie Hans.
Ik had me natuurlijk op voorhand al ingelezen, ook over het contrast en de helderheid.
Het was me dus bekend dat er al opmerkingen over waren gegeven, maar dat het zo zou zijn als wat ik gezien heb had ik niet verwacht.
Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het heel slecht.
Garmin heeft genoeg ervaring opgedaan in het verleden.
Nu maken ze dus een nieuw topmodel voor motorrijders.
Motorrijders hebben nou eenmaal de gewoonte om bij schitterend mooi en zonnig weer de weg op te gaan met hun speeltje.
Dan heb je dus een helder en goed afleesbaar scherm nodig (onder alle omstandigheden), dat zou een van de uitgangspunten moeten zijn bij de ontwikkeling van een nieuw model.
Dat de helderheid en het contrast zeker niet is wat het zou moeten zijn, blijkt al uit de reactie's van gewone gebruikers.
Afgezien daarvan blijken dus ook de mensen die op professioneel niveau in deze sector werkzaam zijn, al te zoeken naar hoe dit scherm contrastrijker krijgen.
Het is een nieuw ontwikkeld apparaat van een grote producent, die zou beter moeten weten dan een product op de markt te zetten waar de gebruikers zelf moeten gaan sleutelen aan de software om het gewoon goed te krijgen. (helaas geld dit wel voor meer producenten)
Het kan aan mij liggen, en je kunt erover discussiëren, maar als kopers op dag 1 al gaan zoeken naar oplossingen om het scherm beter leesbaar te maken, heb je als producent gewoon iets verkeerd gedaan.
De 278 was een geweldig toestel, zeker met die 2 Gig chip erin.
Helaas had het toestel voor mij ook wat nadelen, vandaar de verkoop.
Het was na al die tijd nog steeds perfect in orde, zelfs de accu, die een enorme arbeidsduur kon realiseren zonder aan de stroom te moeten.
Ik vermoed dat die accu ook een van de oorzaken is waarom Garmin voor deze afstelling heeft gekozen in de 590.
Hoe hoger de helderheid, hoe hoger het stroomverbruik.
De accu van de 590 voldoet om op je gemak een route uit te zetten tijdens een pauze op een terras, maar je gaat er geen uren mee rijden zonder stroom.
Een hoger stroomverbruik zou mensen laten vallen over de capaciteit van de accu, ik vraag me dan ook af of dat de overweging is geweest bij Garmin.
Ik hoop dan ook dat er een oplossing voor komt, ik zou toch weer graag met navi onderweg zijn