UPDATE zumo 660 (GCD File) software version 5.00
Moderator: RT_Patrick
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
op de Garmin site is er een firmware update beschikbaar voor de 660
Changes made from version 4.90 to 5.00:
Improved audio when initiating a phone call from the device.
Fixed an issue that prevented music from playing after an extended period of time.
Fixed an issue that could cause the device to shut down when installing updates.
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469
Changes made from version 4.90 to 5.00:
Improved audio when initiating a phone call from the device.
Fixed an issue that prevented music from playing after an extended period of time.
Fixed an issue that could cause the device to shut down when installing updates.
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Re: UPDATE zumo 660 (GCD File) software version 5.00
Advies: beslist installeren; ik heb de afgelopen weken meerdere 660's gezien die het na een update ineens helemaal niet meer deden. Oorzaak is me niet duidelijk maar lijkt met deze update opgelost.aantzeetje schreef: Fixed an issue that could cause the device to shut down when installing updates.
Update is overigens ook beschikbaar voor degene met een BMW Navigator 4.
Je kunt updaten via Garmin Express maar via de Garmin WebUpdater werkt het ook prima.
Saillant detail, als je de weblink volgt die de Garmin WebUpdater aangeeft over de firmware-update, kom je op de Zumo 660 pagina terecht ondanks de aanwezigheid & detectie van de BMW Navigator 4.
Blijkbaar maakt de Zumo 660 en BMW Navigator 4 geen verschil meer voor Mr. Garmin.

Je kunt updaten via Garmin Express maar via de Garmin WebUpdater werkt het ook prima.
Saillant detail, als je de weblink volgt die de Garmin WebUpdater aangeeft over de firmware-update, kom je op de Zumo 660 pagina terecht ondanks de aanwezigheid & detectie van de BMW Navigator 4.

Blijkbaar maakt de Zumo 660 en BMW Navigator 4 geen verschil meer voor Mr. Garmin.

- scan
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Ik denk dat de keuze voor welk toestel erg geupdated wordt achter de voordeur plaatsvindt.
- scan
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Ik denk dat de keuze voor welk toestel erg geupdated wordt achter de voordeur plaatsvindt.
- Zwiety
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Bedankt voor deze tip.
Ik heb net de firmware update binnengehaald en geüpload. Werkt allemaal vlotjes, zonder haperingen. En omdat ik toch bezig was gelijk ook alle JAVAWA's ge-update, en de laatste basecamp. Kortom de zomertoertochten mogen weer komen.
Ik heb net de firmware update binnengehaald en geüpload. Werkt allemaal vlotjes, zonder haperingen. En omdat ik toch bezig was gelijk ook alle JAVAWA's ge-update, en de laatste basecamp. Kortom de zomertoertochten mogen weer komen.

- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Dan ook meteen nog even een grote beurt doen: http://youtu.be/cb5G5_V8Cl4Zwiety schreef: En omdat ik toch bezig was gelijk ook alle JAVAWA's ge-update
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Gisteravond de update zonder problemen geïnstalleerd, en vanmorgen geen verschil gemerkt met de vorige versie - dus er zijn vooralsnog geen nieuwe bugs geïntroduceerd :lol:
Van de mogelijke verbeteringen weinig gemerkt, vooral omdat ik niet heb gebeld.......
Van de mogelijke verbeteringen weinig gemerkt, vooral omdat ik niet heb gebeld.......
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Gisteren erop gekrikt, stond er zo op. Booten duurde initieel wat langer maar dat was het wel...
Sent from Wullum's phone aan alle forumleden
Sent from Wullum's phone aan alle forumleden
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Ik had schijnbaar wat problemen met de navigatie-meldingen via Bluetooth, ondanks dat ik alles al had gewist aangaande de Bluetooth en opnieuw had aangemeld.
Kreeg heel erg weinig navigatie-aanwijzingen, in ieder geval heel veel minder dan ik normaal gesproken gewend ben.
Het aanmelden van de headset ging ook wat problematischer als normaal te doen gebruikelijk is.
Vanmorgen de Schuberth SRC daarom gereset naar fabriekswaarden.

Kreeg heel erg weinig navigatie-aanwijzingen, in ieder geval heel veel minder dan ik normaal gesproken gewend ben.
Het aanmelden van de headset ging ook wat problematischer als normaal te doen gebruikelijk is.
Vanmorgen de Schuberth SRC daarom gereset naar fabriekswaarden.
Helaas lijkt er inderdaad een navigatie-aanwijzingen probleem te zijn na de laatste software-update;
Ik krijg vrijwel geen aanwijzingen meer onderweg om af te slaan, 2e links e.d.
Of het een spraakbestand probleem is of een probleem met de software-update zelf is mij niet geheel duidelijk.
Ik heb al een ander spraakbestand ingeschakeld, maar de aanwijzingen zijn heel sporadisch en/of blijven weg.
Voorlopig zou mijn advies zijn niet deze update te installeren.
Het lijkt erop dat Garmin weer is terug op de plek waar ze slecht in zijn, software-updates maken die datgene "oplossen" wat voorheen helemaal geen probleem was en nu wel een probleem wordt en geeft.
Voorlopig moet ik de Garmin 2820 dus in de auto blijven gebruiken.
Ik krijg vrijwel geen aanwijzingen meer onderweg om af te slaan, 2e links e.d.
Of het een spraakbestand probleem is of een probleem met de software-update zelf is mij niet geheel duidelijk.
Ik heb al een ander spraakbestand ingeschakeld, maar de aanwijzingen zijn heel sporadisch en/of blijven weg.
Voorlopig zou mijn advies zijn niet deze update te installeren.
Het lijkt erop dat Garmin weer is terug op de plek waar ze slecht in zijn, software-updates maken die datgene "oplossen" wat voorheen helemaal geen probleem was en nu wel een probleem wordt en geeft.

Voorlopig moet ik de Garmin 2820 dus in de auto blijven gebruiken.

Hmmmm,
Ik heb gisteren mezelf 400 kilometer de weg laten wijzen. Geen probleem tegen gekomen.
Moet wel vermelden dat ik het geluid of BT niet gebruik.
Ik heb gisteren mezelf 400 kilometer de weg laten wijzen. Geen probleem tegen gekomen.
Moet wel vermelden dat ik het geluid of BT niet gebruik.
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Probleem nog niet gemeld op andere forums. Ik heb het wel af en toe gehad maar uit en weer aanzetten loste probleem op. Zumo nog niet gebruikt met update 5.0. En als ik naar buiten kijk vandaag ook niet. Regent in Heemstede.
In mijn geval gaat het om de BMW Navigator 4, en heb het gisteren én eergisteren op 2 verschillende routes geconstateerd.
- Cobaard
- Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
- Woonplaats of omgeving: Drunen
Ik heb de Navigator IV met de update 5.0 en zowel de aanwijzingen krijg ik goed als de BT verbinding werkt correct. 

- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
probleem nu ook gemeld op Waypoint forum. Betreft probleem na de update op Navigator 4 en niet op de Zumo 660
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=42921
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=42921
Vandaag met de BMW Navigator 4 in de 4-wielige rondgereden, en probleem lijkt in de Bluetooth communicatie te zitten?
In de 4-wielige werkte het wel allemaal goed, aanwijzingen klopte, heel af-en-toe stokte voor een seconde.

In de 4-wielige werkte het wel allemaal goed, aanwijzingen klopte, heel af-en-toe stokte voor een seconde.
- R1200RT-LE
- Bijz: Lifestyle Edition
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Bij mij gaaf het afspelen slecht (na update van 4.90 na 5.0) om de minut 1 seconde niks en dan weer verder.
Bij versie 4.90 geen probleem. _003
Bij versie 4.90 geen probleem. _003
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Ben bang dat er inderdaad een Bleutooth probleem is met de v5.00 op de BMW Nav 4;
Na een paar keer een aanwijzing, een hele tijd niets en dan opeens 3 of 4 achter elkaar voor instructies van enkele kilometers terug.
Hopelijk komt er snel een oplossing voor dat probleem.
Na een paar keer een aanwijzing, een hele tijd niets en dan opeens 3 of 4 achter elkaar voor instructies van enkele kilometers terug.
Hopelijk komt er snel een oplossing voor dat probleem.
- R1200RT-LE
- Bijz: Lifestyle Edition
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Reeds weer terug naar 4.90 gegaan en nu geen probleem meer met de muziek.
Ik wacht tot de problemen zijn opgelost voordat de nieuwe firmware er op gaat.
Ik wacht tot de problemen zijn opgelost voordat de nieuwe firmware er op gaat.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 14437 Weergaves
-
Laatste bericht door Lexrt
-
- 8 Reacties