Graag gedaan!
Probeer zeker ook met koppelingshendel ingetrokken te starten;
Dat is namelijk 1 van de 3 veiligheidsvoorwaarden dat de 1200RT gestart kan worden:
- zijstandaard ingeklapt.
- motor in neutraal/vrij.
- anders mét ingetrokken koppeling.
(en startblokkering via uitlezen van de chip in de sleutel maar die laat ik even buiten beschouwing)
Er zit (ook) een microschakelaar in de koppelingshendel;
Als de motor dan wel start, mét ingetrokken koppelingshendel, werkt die veiligheidsmaatregel (en dus die microschakelaar) wel.
Als bij de 11xxRT de neutraal niet werkte, was dat soms op te lossen door even de motor, even een meter naar voren en naar achter te bewegen. Althans, dat werkte toen wel op mijn 1100RT, als het voor kwam. Ooit 1 of 2 keer.
Maar of dat ook werkt met de 1200RT weet ik niet.
Ik weet wel van een 1200GS-situatie die ook exact jou probleem had, ook heel veel problemen gestart te krijgen.
Oplossing was die "adaptation" (kalibratie) te doen via de diagnose;
Waarbij door elke (!) versnelling gegaan moest worden, deze even een paar seconden in de 1e, 2e, 3e etc versnelling te laten opdat de centrale computer (ZFE) de juiste bijbehorende weerstandswaardes ingeleerd had.
Afijn, we lezen de uitkomst wel, suc6!
