Ik kom niet meer bij.......
Moderator: RT_Patrick
Ik kom niet meer bij.......
Ik weet niet of het hier thuishoort, en wil ook geen ander forum erbij betrekken maar moet dit even kwijt........
Check:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... argos.html
Ik lig hier onder mijn stoel gewoon........
Check:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... argos.html
Ik lig hier onder mijn stoel gewoon........
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Ik kom niet meer bij.......
Ik mag hopen dat de vraagsteller het grootste gevoel voor humor heeft, als die het serieus meent dan verdient hij deze reacties
:lol:
:lol:


Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Zwiety
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
- Type: R1200RT
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Re: Ik kom niet meer bij.......
Tjemig, da's geen luchtig onderwerp meer. Minstens 4 bladzijden met spontane tips. :lol:
Laten we de onzin maar daar houden, niet?
(Toch wel leuk om te lezen)

Laten we de onzin maar daar houden, niet?
(Toch wel leuk om te lezen)

Re: Ik kom niet meer bij.......
We gaan het topic inderdaad maar ginder houden, maar vond het best wel grappig dat ik het even wilde delen
groetjes



groetjes
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Ik kom niet meer bij.......
Allemaal gebakken lucht daar op dat forum . . . . 

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:53
- Type: R850RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kluisbergen
Re: Ik kom niet meer bij.......
Vind ik ook wel een goeie :)
- bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Ik kom niet meer bij.......
Ik dacht dat het niet zo veel uitmaakte wat voor lucht er in zit, zolang die niet vermengd wordt met spijkergaten.
Af en toe een luchtig onderwerp moet kunnen, toch :-)
Af en toe een luchtig onderwerp moet kunnen, toch :-)
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Re: Ik kom niet meer bij.......
Ik pak altijd berglucht.
Die is ijler; dus lichter.
Die is ijler; dus lichter.
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Ik kom niet meer bij.......
Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.
Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Ik kom niet meer bij.......
"Zit een raar luchtje aan" :lol:
Re: Ik kom niet meer bij.......
Joh....Dingeman schreef:Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.
Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Je moet de zaak niet te veel opblazen ;-)
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
- Locatie: Ter Aar
Re: Ik kom niet meer bij.......
Geweldig, ondanks Jos z'n verzoek gaat de discussie hier gewoon verder
Persoonlijk gebruik ik perslucht, daar heb je nl. heel weinig van nodig. Scheelt weer in het onafgeveerde gewicht

Persoonlijk gebruik ik perslucht, daar heb je nl. heel weinig van nodig. Scheelt weer in het onafgeveerde gewicht

Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Ik kom niet meer bij.......
Zal ik ook serieus antwoorden, het antwoord op je vraag is nee, want:Dingeman schreef:Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.
Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
1:
Wat is de warmtebron waardoor een band warm wordt? Dit is de beweging in het rubber van de band tijdens het vervormen onder de belasting, de moleculen bewegen langs elkaar en produceert warmte. Maakt het dan uit wat voor gas er in die band zit? Een beetje want het ene gas zal meer uitzetten dan een ander gas bij de zelfde verandering in temperatuur, volgens de Algemene gaswet, een beetje vocht kan dus invloed hebben op de toename van de druk in de band. Maar als de druk toeneemt in de band wordt ook de vervorming minder waardoor er minder warmte geproduceerd wordt en de druk dus weer zal zakken. Ergens vinden we een balans tussen warmte productie en druk, zou moeten gaan rekenen wat de invloed van een hogere relatieve vochtigheid is.
2:
Als je lucht uit een compressor gebruikt wordt die lucht warmer door het comprimeren (8 bar) en kan de in die lucht aanwezige hoeveelheid vocht opgenomen blijven. Als de lucht in de tank echter weer afkoelt naar omgevingstemperatuur zal de maximale luchtvochtigheid bereikt worden en dan gaat het vocht condenseren. Dit vocht wordt afgevoerd bij het onderhoud aan de compressor. Als je deze lucht vervolgens in je band stopt (expandeert naar 2,5 bar) gaat de luchtvochtigheid weer behoorlijk omlaag en heb je dus relatief droge lucht in je band.
Als je lucht uit de fietspomp gebruikt comprimeer je die lucht en breng je het inclusief het vocht in je band, daar koelt het af en neemt de relatieve vochtigheid weer toe.
Vul je de band met stikstof uit de fles (200 bar) dan zit er helemaal geen vocht in. Tevens zal de druk minder terug lopen doordat de stikstof moleculen groter zijn en dus wat moeilijker door de band heen kunnen, de band zal dus langer op druk blijven (is de bewering).
Laatst gewijzigd door Baird op 07 mar 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Ik kom niet meer bij.......
@Baird
Dank je.
Dank je.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Re: Ik kom niet meer bij.......
Na een ontzettende K**week op het werk heeft dit dan toch weer een glimlach tevoorschijn weten te toveren :)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1519 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan-Willem
-
- 28 Reacties
- 13191 Weergaves
-
Laatste bericht door clemturbo
-
- 33 Reacties
- 7408 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees BMW