Ik kom niet meer bij.......

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Danny

Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Danny »

Ik weet niet of het hier thuishoort, en wil ook geen ander forum erbij betrekken maar moet dit even kwijt........

Check:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... argos.html

Ik lig hier onder mijn stoel gewoon........
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4369
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Baird »

Ik mag hopen dat de vraagsteller het grootste gevoel voor humor heeft, als die het serieus meent dan verdient hij deze reacties
:D :lol: :D :lol:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Zwiety »

Tjemig, da's geen luchtig onderwerp meer. Minstens 4 bladzijden met spontane tips. :lol:
Laten we de onzin maar daar houden, niet?
(Toch wel leuk om te lezen)
Big RT Smile
RTeetje

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door RTeetje »

Ik vond de reacties wat luchtig :lol:
Danny

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Danny »

We gaan het topic inderdaad maar ginder houden, maar vond het best wel grappig dat ik het even wilde delen :D :D :D

groetjes
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4382
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Allemaal gebakken lucht daar op dat forum . . . . :D
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
J vd B te V

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door J vd B te V »

+1
Tommeke
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:53
Type: R850RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kluisbergen

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Tommeke »

Vind ik ook wel een goeie :)
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik dacht dat het niet zo veel uitmaakte wat voor lucht er in zit, zolang die niet vermengd wordt met spijkergaten.
Af en toe een luchtig onderwerp moet kunnen, toch :-)
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
J vd B te V

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik pak altijd berglucht.
Die is ijler; dus lichter.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Dingeman »

Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.

Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

"Zit een raar luchtje aan" :lol:
J vd B te V

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Dingeman schreef:Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.

Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Joh....
Je moet de zaak niet te veel opblazen ;-)
doov650

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door doov650 »

Goede humor is niet vanzelfsprekend.
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Bart51 »

Geweldig, ondanks Jos z'n verzoek gaat de discussie hier gewoon verder Big RT Smile

Persoonlijk gebruik ik perslucht, daar heb je nl. heel weinig van nodig. Scheelt weer in het onafgeveerde gewicht _004
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4369
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Baird »

Dingeman schreef:Toch nog even reageren. Zo te lezen werd/wordt de vraagsteller in het andere forum niet altijd even serieus genomen. Maar is dat wel terecht. Ik ben geen wetenschapper, dus ik ken het antwoordt op mijn eigen vraag niet.

Maar het volgende.
Het feit dat je mogelijk lucht met een hele "lage" luchtvochtigheid ten opzichte van lucht met een hele "hoge" luchtvochtigheid in je banden zou gebruiken, is dat dan mogelijk niet van invloed op de temperatuur van de banden tijdens het rijden. Met andere woorden, worden banden met "veel vochtige lucht" niet aanzienlijk warmer dan banden met "hele droge lucht", of andersom.
Zal ik ook serieus antwoorden, het antwoord op je vraag is nee, want:

1:
Wat is de warmtebron waardoor een band warm wordt? Dit is de beweging in het rubber van de band tijdens het vervormen onder de belasting, de moleculen bewegen langs elkaar en produceert warmte. Maakt het dan uit wat voor gas er in die band zit? Een beetje want het ene gas zal meer uitzetten dan een ander gas bij de zelfde verandering in temperatuur, volgens de Algemene gaswet, een beetje vocht kan dus invloed hebben op de toename van de druk in de band. Maar als de druk toeneemt in de band wordt ook de vervorming minder waardoor er minder warmte geproduceerd wordt en de druk dus weer zal zakken. Ergens vinden we een balans tussen warmte productie en druk, zou moeten gaan rekenen wat de invloed van een hogere relatieve vochtigheid is.

2:
Als je lucht uit een compressor gebruikt wordt die lucht warmer door het comprimeren (8 bar) en kan de in die lucht aanwezige hoeveelheid vocht opgenomen blijven. Als de lucht in de tank echter weer afkoelt naar omgevingstemperatuur zal de maximale luchtvochtigheid bereikt worden en dan gaat het vocht condenseren. Dit vocht wordt afgevoerd bij het onderhoud aan de compressor. Als je deze lucht vervolgens in je band stopt (expandeert naar 2,5 bar) gaat de luchtvochtigheid weer behoorlijk omlaag en heb je dus relatief droge lucht in je band.
Als je lucht uit de fietspomp gebruikt comprimeer je die lucht en breng je het inclusief het vocht in je band, daar koelt het af en neemt de relatieve vochtigheid weer toe.
Vul je de band met stikstof uit de fles (200 bar) dan zit er helemaal geen vocht in. Tevens zal de druk minder terug lopen doordat de stikstof moleculen groter zijn en dus wat moeilijker door de band heen kunnen, de band zal dus langer op druk blijven (is de bewering).
Laatst gewijzigd door Baird op 07 mar 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Dingeman »

@Baird
Dank je.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
J vd B te V

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Keurig nette uitleg. :-)
Erteetje

Re: Ik kom niet meer bij.......

Ongelezen bericht door Erteetje »

Na een ontzettende K**week op het werk heeft dit dan toch weer een glimlach tevoorschijn weten te toveren :)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”