Garmin express kun je downloaden van http://www.garmin.com/express
Mocht het daarmee onverhoopt niet lukken, dan kun je teruggrijpen naar het 'oude' programma Garmin Mapupdater.
(tekst Hans Vaessen)
Moderator: RT_Patrick
Lexrt schreef:Beste Jos ik heb je filmpje bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg niet heel Europa op een extern sd kaartje. Ik ben in het bezit van een zumo 550 heb ereen sd kaart ingestopt van 8gb en ben aan de slag gegaan, heb aangegeven alleen op toestel maar gezien het geringe geheugen pakt Garmin express centraal Europa staat er keurig op maar is niet wat ik wil. Vervolgens garmin express van mijn Laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het hele proces opnieuw maar hij laadt weer alleen centraal Europa, het lijkt wel of hij het externe geheugen kaartje niet ziet
Wat doe ik fout.
Groeten Lexrt
Je doet niets fout. Het lijkt erop dat Express de SD kaart in de 550 niet zo herkent als in de 660/350. Ik adviseer, als je werkt met de 550 icm SD alsnog te werken met mapupdater ipv ExpressLexrt schreef: Wat doe ik fout.
Beste Hans waar kan ik die map updater downloaden, andere vraag nog nadat ik via garmin express geupdate heb staat alles in het Engels op mijn zumo 550 en wat ik ook probeer ik krijg het niet meer in het Nederlands terug hoe kan ik dit herstellen.Hans Vaessen schreef:Je doet niets fout. Het lijkt erop dat Express de SD kaart in de 550 niet zo herkent als in de 660/350. Ik adviseer, als je werkt met de 550 icm SD alsnog te werken met mapupdater ipv ExpressLexrt schreef: Wat doe ik fout.
dutchmidiman schreef:Echter, GarminExpress controleert zelf helemaal niet of die bestanden reeds geïnstalleerd, aanwezig zijn etc etc.
Haha... Klopt. Ik speelde ook al even met die gedachte. Maar vond het uiteindelijk ook niet nuttig genoegdutchmidiman schreef: Ik kan nog e.e.a. testen door bestanden weg te halen maar dat is niet zo heel erg boeiend voor dit draadje. :lol:
Raar, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.Maar ja, geduld is dan ook een mooie deugdIk ga weer eens vloeken in de kerk :lol:
Ik heb de BMW navigator 3 verkocht. Het updaten van dat apparaat was een doffe onoverzichtelijke ellende.
Om dan vervolgens de melding te krijgen dat er te weinig schijfruimte is _003dutchmidiman schreef:Ik heb ook nooit problemen gehad met het updaten van mijn Garmin 2820.
De Garmin LifeTime MapUpdater starten en inderdaad gewoon geduldig zijn.
De navigator III was een mooi systeem maar ik moet bekennen dat ik geen spijt heb van de overstap naar de TomTom 2013. Wie weet kom ik weer uit bij de Garmin want de r1200rt 2014 steekt mij de ogen uitdutchmidiman schreef:Klopt, komt wel eens voor als er niet des-Garmins op staat (Onroute motorkaart, in mijn geval).
Maar meestal gaat het bij mij toch wel goed.
Je zit inderdaad beperkt met je 2 gig, maar voldoende om BeNeLux, F + corsica, E, P, I+sicilië, DACH, UK en IRL op te zetten. Kom je nooit in Spanje of Portugal, ja dan kan je er een land opzetten waar je misschien wel komt DK en N bijvoorbeeld. Met Mapinstall zie je goed hoeveel ruimte je nog over hebt.Om dan vervolgens de melding te krijgen dat er te weinig schijfruimte is _003
Erteetje schreef:De navigator III was een mooi systeem maar ik moet bekennen dat ik geen spijt heb van de overstap naar de TomTom 2013. Wie weet kom ik weer uit bij de Garmin want de r1200rt 2014 steekt mij de ogen uitdutchmidiman schreef:Klopt, komt wel eens voor als er niet des-Garmins op staat (Onroute motorkaart, in mijn geval).
Maar meestal gaat het bij mij toch wel goed.:-) En dan wil je natuurlijk wel het geïntegreerde systeem.
Beste Lexrt,Lexrt schreef:Beste Jos ik heb je filmpje bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg niet heel Europa op een extern sd kaartje. Ik ben in het bezit van een zumo 550 heb ereen sd kaart ingestopt van 8gb en ben aan de slag gegaan, heb aangegeven alleen op toestel maar gezien het geringe geheugen pakt Garmin express centraal Europa staat er keurig op maar is niet wat ik wil. Vervolgens garmin express van mijn Laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het hele proces opnieuw maar hij laadt weer alleen centraal Europa, het lijkt wel of hij het externe geheugen kaartje niet ziet
Wat doe ik fout.
Groeten Lexrt
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!