De bestanden die dan kunt downloaden bevatten een o.a een .exe installatie bestand voor Windows, zodat de OSM kaart in BaseCamp geïnstalleerd wordt. Vanuit BaseCamp heb ik de OSM kaart middels de menu opties Kaarten -> Kaarten installeren op een micro SD-kaartje gezet (+/- 310 MB. alleen voor NL).
Met het OSM kaartmateriaal op de micro SD-kaart in de Zumo 350 ben ik een ritje van 80 km met de motor gaan maken vanmiddag. Wat me meteen opviel was dat de kaart veel meer details toont op het scherm. Bebouwing in de bebouwde kom en bos en weiland/bouwland daarbuiten worden veel beter aangegeven. Dat heeft wel als gevolg dat de opbouw van het scherm soms wat traag gaat, nog net niet storend maar wel zo nu en dan een paar witte vlekken. Door op de Zumo de instelling Kaartdetail van "Meer" naar "Normaal" te zetten was de opbouw van het scherm goed. Uiteraard wel minder details op het scherm maar nog altijd meer dan bij de Garmin City Navigator kaart(Zie onderstaande schermafdrukken). Het probleem met de scherm opbouw trad met name op in het centrum van een stad en de Zumo automatisch uitzoomt als je een stuk rechtdoor moet (veel bebouwing/details te verwerken).

De kwaliteit van het OSM kaartmateriaal heeft mij zeker verrast en voor mij is de test geslaagd om OSM kaartmateriaal te gebruiken op de Zumo 350. Ik kan me ook voorstellen dat dit een interessante optie is voor Zumo eigenaren zonder LifeTime update.
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van OSM kaarten van Noord Amerika en Canada in het bijzonder?
Groeten,
Rob