Chinese navi
Moderator: RT_Patrick
- mhovens
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
Chinese navi
Het is misschien wel vloeken in de kerk maar ik heb voor mijn zoon van www.chinavasion.com een motornavigatie systeem gekocht. Elders gelezen dat er een grote schare liefhebbers van was. Toch maar besteld maar ik ben positief verrast. Het apparaat wordt zonder navigatie software geleverd en er wordt door de meesten IGO op geïnstalleerd. Dat heb ik dus ook gedaan. Het apparaat en software reageert lekker vlot en navigeren gaat prima. Het enige is dat het bijgeleverde bevestigingsmateriaal crapy is. Je kunt routes in KML versie laden om een route te rijden. Het apparaat voelt stevig aan, maar is wel minder elegant. Mijn mening is dat voor de kleine beurs en hij die hier hobby in ziet een leuk navigatiesysteem is.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
- mhovens
- Contacteer:
Re: Chinese navi
Ja Jos die is het.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Mooi dingetje toch?
Zo had de Mediamarkt vandaag de NAVMAN in de actie voor € 49,=. Kijk 't is maar net wat je wilt . . . om van a naar b te rijden zou ik de gok wel nemen. En zo'n navigatie krijg je echt wel op je motor gemonteerd . . .
Zo had de Mediamarkt vandaag de NAVMAN in de actie voor € 49,=. Kijk 't is maar net wat je wilt . . . om van a naar b te rijden zou ik de gok wel nemen. En zo'n navigatie krijg je echt wel op je motor gemonteerd . . .
mhovens schreef:Ja Jos die is het.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- leo442
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Met lifetime update's!Jos wRSm schreef:Mooi dingetje toch?
mhovens schreef:Ja Jos die is het.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Nee. Alleen de 'latest map' garantie: binnen 30 dagen na aankoop kun je eenmalig een update doen.leo442 schreef:
Met lifetime update's!
Lifetime update voor een dergelijk bedrag is ondenkbaar; als-dan gaat het om de (sowieso gratis) openstreet maps. In dit geval gaat het echter om teleatlas.
Zijn natuurlijk altijd leuke aanbiedingen: aan 50 euro kun je je geen buil vallen. Maar verwacht er ook geen wonderen van. Heb overigens in de gaten dat je nog wel wat extra kosten zult maken voor bevestiging en dat je het geluid niet in de helm kunt krijgen.
Wil je budget-navigatie op de motor: hou dan ook marktplaats in de gaten en overweeg wellicht een occasion TT Rider of Garmin Zumo. Het 'zoemt' geruchten dat er een opvolger van de zumo660 aan zit te komen. Veel huidige bezitters van de z550/660 rijden er al meerdere jaren mee en zijn 'toe aan iets nieuws'. Ik hoor dat althans met regelmaat - het occasionaanbod zal de komende maanden flink toenemen verwacht ik.
- mhovens
- Contacteer:
Hmm dat betwijfelijk. Ik zal niet vlug mijn 660 van de hand doen, volgens mij zijn er geen aanzienlijke aantallen overgegaan van 550 naar de 660. Maar goed tijd zal het leren. Ik ben wel met je eens dat het betere keus is. Maar toch een volwaardig motornavigatie systeem voor dat geld. De bluetooth werkt ook gewoon en het apparaat is spatwaterdicht. Het is echter wel iets voor de hobbyist, het apparaat wordt zonder software geleverd.
- Hans Vaessen
Klopt. De 660 had, behalve breedbeeld en mp3 over BT ook niet veel extra te bieden.mhovens schreef:volgens mij zijn er geen aanzienlijke aantallen overgegaan van 550 naar de 660.
Uitgaand van mijn ervaring met de BMW Nav5 (en de nuvi 3597) zie ik echter vooral de snelheid van kaartopbouw enorm verbeteren. En da's een irritatiepunt bij veel gebruikers. In combinatie met 'het wordt weer eens tijd mezelf te verwennen' kòn dat wel eens van invloed zijn. Ik merk althans dat er veel vragen zijn over wanneer die opvolger dan komt.
Maar laten we wel zijn: als je gewoon content bent met je 550/660; waarom daar dan niet gewoon nog jaren mee doorrijden?
Voor de helderheid: het gaat hier over goedkope navigatie op de motor. En dan kan dit interessant zijn..
Qua BT doelde ik overigens op de Navman: daarmee zul je het navigatiegeluid beslist niet via BT kunnen versturen.
- leo442
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Hans Vaessen schreef:Nee. Alleen de 'latest map' garantie: binnen 30 dagen na aankoop kun je eenmalig een update doen.leo442 schreef:
Met lifetime update's!
Lifetime update voor een dergelijk bedrag is ondenkbaar; als-dan gaat het om de (sowieso gratis) openstreet maps. In dit geval gaat het echter om teleatlas.
Zijn natuurlijk altijd leuke aanbiedingen: aan 50 euro kun je je geen buil vallen. Maar verwacht er ook geen wonderen van. Heb overigens in de gaten dat je nog wel wat extra kosten zult maken voor bevestiging en dat je het geluid niet in de helm kunt krijgen.
Wil je budget-navigatie op de motor: hou dan ook marktplaats in de gaten en overweeg wellicht een occasion TT Rider of Garmin Zumo. Het 'zoemt' geruchten dat er een opvolger van de zumo660 aan zit te komen. Veel huidige bezitters van de z550/660 rijden er al meerdere jaren mee en zijn 'toe aan iets nieuws'. Ik hoor dat althans met regelmaat - het occasionaanbod zal de komende maanden flink toenemen verwacht ik.
Hans, ik heb hier toch echt het foldertje v/d Mediamarkt voor me liggen waarin de Navman weu lite ltm wordt aangeboden voor € 49,- incl. levenslange kaartupdate's en 3D rijbaanbegeleiding!
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Teksten uit het mediamarkt foldertje bieden geen garantie voor de toekomst... Althans dat is mijn ervaring met die firma
dus als ze het menen, laat het dan wel even als extra regeltje op de aankoopbon opnemen!
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Hans Vaessen
Op de site van de mediamarkt staat letterlijk "Met Latest Map Guarantee, kunt u tot 30 dagen na aankoop de nieuwste kaarten downloaden, zodat uw systeem helemaal up-to-date is."
- mhovens
- Contacteer:
Mediamarkt is een franchise organisatie. Dus de folder die je krijgt is geen landelijke folder maar een aanbieding van de lokale Mediamarkt. Dus landelijk zijn er grote verschillen mogelijk. Dat staat trouwens ook in de kleine lettertjes in de folder.
- Hans Vaessen
Klopt. Maar ik durf er wel zo'n apparaat onder te verwedden dat hier gewoon sprake is van een fout. Lifetimeupdate op een toestel van 50 euro is echt uiterst onwaarschijnlijk.mhovens schreef:Mediamarkt is een franchise organisatie. Dus de folder die je krijgt is geen landelijke folder maar een aanbieding van de lokale Mediamarkt. Dus landelijk zijn er grote verschillen mogelijk. Dat staat trouwens ook in de kleine lettertjes in de folder.
+1
Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Vooral bij de MediaMarkt, daar kom ik uit principes nooit.
Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Vooral bij de MediaMarkt, daar kom ik uit principes nooit.
Wat DMM zegt.
+ Ik heb ook principes en daar hou ik me aan tot ze me geld gaan kosten.
+ Ik heb ook principes en daar hou ik me aan tot ze me geld gaan kosten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht