Beantwoord: montage Cardo Scala Rider G9 op Schuberth C3 Pro

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Paul

Beantwoord: montage Cardo Scala Rider G9 op Schuberth C3 Pro

Ongelezen bericht door Paul »

Dag allemaal!

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Schuberth C3 Pro.
Dus moet ik mijn Cardo Scala Rider G9 overzetten.
De bevestiging kan alleen met de bijgeleverde plakplaat.
Deze plaat plakt hooguit voor de helft op de helmschaal, dit door de zwarte kunststofrand aan de onderzijde.
Niet echt stevig lijkt me.
De luidsprekerbedrading is niet mooi weg te werken door de bevestiging van de kraag.
Deze zit namelijk vast met een metalen klembeugel.
De draden kunnen daar niet onderdoor gevoerd worden want dan zitten ze klem.
De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat de draden over de kraag worden gevoerd.
Buitenom dus niet echt fraai.
Heeft iemand een oplossing ?
Laatst gewijzigd door Paul op 11 jan 2014, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: montage Cardo Scala Rider G9 op Schuberth C3 Pro

Ongelezen bericht door Wullum »

Paul, je zou bijna een SRCS van Schuberth gaan overwegen...
Is ook van Cardo, alleen -tig keer zo duur en helaas niet de allernieuwste stand der techniek. Koppelt wel netjes aan "opbouw" Cardo setjes, ook voor bike-to-bike.
Integreert wel heel mooi in je C3 _005
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
mkoskamp
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ik heb bij mijn C2 ook dit probleem gehad. Ik heb toen niet de plakplaat gebruikt maar de boutjes van de schroefklem. Ik heb twee gaatjes in de plastic rand geboord. Vervolgens vastgezet met de twee inbusboutjes van de originele klem.
Heeft jaren goed gezeten.
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

toen mijn SRC kapot was heb ik de cardo G9 gemonteerd. Ik kan me niet herinneren dat dit een probleem was (en ik ben normaal een mierenneuker ).
Kraag er even uit en dan de cardo vastschroeven en draadjes wegwerken. Ik had hem dus vastgeschroefd en niet geplakt
thepeck

Ongelezen bericht door thepeck »

De Cardo is bij mij geplakt. Bij aanschaf bij Ten Kate in Nieuw Leusen hebben ze hem gelijk gemonteerd. Gebruik de helm dagelijks en ben zeer tevreden. Het zit nog net zo netjes als 8 maanden geleden Afbeelding
Paul

Ik zie dat jouw plakplaat doorzichtig is en een stuk groter dan de bijgeleverde plaat.
Is dat origineel of een creatief idee van Ten Kate?
thepeck

Ongelezen bericht door thepeck »

Is origineel. Stephanie van Ten Kate vertelde dat het een verbetering van Cardo zelf is. Vanaf wanneer _001
De doorzichtige plakplaat bestaat uit verschillende scharnierbare elementen en past en plakt daarom mooi om de schaal van de helm.
Die meid heeft het hele spulletje binnen 10 minuten gemonteerd. Kraag van helm eruit gehaald en draden netjes daarbinnen gelegd. Draad van luidsprekers in de binnenschaal bovenover hoofd gelegd omdat die draad tevens als FM ontvanger fungeert en daarom betere ontvangst heeft. Al met al weer prima service van Ten Kate en Stephanie. Ik hoefde niet eens te vragen om het spul te monteren. Het was gelijk van .. "Geef je helm maar even". _004 . Kijk .. Daar word ik vrolijk van en ga dan ook graag terug naar zo`n zaak als ik wat nodig heb.

[groet]

Martin
easy_louis

Ongelezen bericht door easy_louis »

Schijnt afhankelijk te zijn van het exacte type!
Bij WayPoint wordt het nieuwe type (maart 2013) besproken EN de nieuwe bevestiging http://www.gps.nl/blog/index.php?/archi ... er-Q3.html

Groeten,
Easy Louis
Paul

Door jullie reacties kom ik steeds een stapje verder. Bedankt hiervoor.
Morgen ga ik bellen met Waypoint met de vraag of die 2e plakstrip ook geschikt is voor mijn Scala Rider G9 uit juni 2012
Mijn plakplaat heeft een andere vorm dan de afbeelding op de Waypoint site.
Paul

20140120_160855.jpg
20140120_160855.jpg (148.71 KiB) 172 keer bekeken
Het is eindelijk gelukt om een fotootje te mee te sturen als bijlage. Het was een heel gedoe met de grootte van het bestand.
Paul

Vandaag contact gehad met Waypoint via [email protected]
Ze beantwoordden mijn vragen snel en deskundig.

Ze hebben deze 2e plaat gewoon op voorraad (10.95 euro), maar deze is NIET TE GEBRUIKEN VOOR DE G9.
De plaatjes worden geleverd bij een Q1/Q3 en dat type heeft de bevestigingsschroeven dichter bij elkaar zitten.
Dat feest gaat dus niet door. Jammer, jammer.
Ik denk dat het knutselen wordt in de garage.

Toch vreemd dat er niet iets op de markt is vind ik.
Ik begrijp dat meneer Schuberth liever zijn eigen kraagsysteem gebruikt maar toch......
En meneer Cardo moet toch ook op de hoogte zijn van systeemhelmen en de praktische problemen daardoor........
Paul

Ik zal jullie even bijpraten over het verloop van de montage.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de zwarte terug liggende onderrand van de helm te bekleden met een lapje rubber.
Eerst wilde ik de binnenband van de fiets van mijn vrouw opofferen maar daar heb ik om tactische redenen vanaf gezien. Big RT Smile
Dus het is iets anders geworden. Ik heb hierdoor wel onze relatie gered, dat is ook wat waard.
Door dit opvullen krijgt de plakplaat een groter draagvlak en zit de plakplaat stabieler en dus steviger.
De tijd zal uitwijzen of het een duurzame oplossing is.

Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren. _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”