all-risk r1200rt bj 2007

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

all-risk r1200rt bj 2007

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ik zit te denken om mijn motor uit de all-risk te halen , in aug wordttie 7 jaar . Bonus/malus is nu 70% en per jaar betaal ik afgerond en incl ass.belasting bij ZLM 700 euro's ....... :$ . Veel geld dus . Net langs mijn tussenpersoon geweest , maar die hebben het kantoor gesloten ivm oudjaar .

Ik zelf zit te denken aan een wa/beperkt casco polis om zo de maandelijkse kosten wat te beperken , maar ik wil ook wel eens weten wat de exacte dagwaarde is van mijn -1200- , stel dat mijn garage afbrand incl inhoud , wat zou dan het uitgekeerde bedrag zijn voor het restant motorfiets ?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen/ervaringen met het overschakelen naar een wa met of zonder beperkt casco verzekering en evt het nare van het ontvangen van restwaarde na totall-los ? Is de maandelijkse besparing het waard om het risico te nemen om uit de all-risk te stappen ect , ect ?

Groet , Jeroen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: all-risk r1200rt bj 2007

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In mijn optiek is een all-risk bij een nieuw voertuig na 4 jaar weinig zinvol meer, gezien de kosten. (en de dagwaarde)
En bij een 2ehands niet echt zinvol.

Je kunt de dagwaarde online laten berekenen middels je kenteken gegevens op de navolgende link;
http://www.anwb.nl/verzekeringen/motorv ... er_subhome

Kortere weg;
https://www.anwb.nl/premieberekenen/motorverzekering

Als het goed is staat de dagwaarde ook op je verzekeringspolis (polisblad) aangegeven.
Althans bij mij.

Ik betaal net geen 300 pleuri per jaar.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Is altijd een vrij persoonlijke keuze. Ik ken mensen met een automobiel met een dagwaarde van nog geen 5000 euro die het karretje toch all-risk verzekerd hebben omdat de laatste spaarcenten er in zitten, terwijl ik ook mensen ken met een auto met een dagwaarde van boven de ton, die de meest uitgeklede WA hebben...

Ik moet zeggen dat met een gemiddelde aanschafwaarde (let op: geen dagwaarde!) van rond de 10k euro, ik die 700 euro premie betrekkelijk stevig vind, maar nogmaals het is een persoonlijke afweging die je zult moeten maken.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb de motor eigenlijk nog nooit all risk verzekerd. Maar dat is omdat hij 's nachts altijd binnen staat. En als ik ergens naar toe ga probeer ik hem zo veilig mogelijk ergens neer te zetten. Heb bij elke motor gewoon WA extra gedaan. En heb de motor laten taxeren om in ieder geval een paar jaar op een redelijke dagwaarde uit te komen. ANWB dagwaarde slaat nergens op vind ik zelf. Daar kan ik geen vergelijkbare motor voor kopen . Ik ben met de motor weg bij de ZLM omdat die de waarde van een taxatie rapport zelfs niet overnemen. Over schade rijden maak ik mij niet zo druk. Ik ben met de motor bij de KNMW en die nemen wel de waarde van het taxatierapport over als dagwaarde.
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Je moet je verzekeren tegen de risico's die je niet zelf kunt dragen!
Dus als de motor door eigen schuld total loss gaat, moet je een vergelijkbare terug kunnen kopen. Ok, doet pijn in je kontzak. Maar als je het uit je spaarrekening kunt oplossen, is het een keer hartgrondig vloeken en het is weer voorbij.
Bij WA+ (Beperkt casco) ben je altijd verzekerd tegen Brand diefstal en aanrijding met dieren.
Dat is mijn persoonlijke mening en advies zoals ik door mijn arme ouwe vader mee ben groot gebracht.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Gewoonlijk verzeker je zaken waarvan je de schade niet kunt dragen uit je vermogen.
Zo heb ik wel mijn huizen verzekerd, maar verzeker ik niet mijn bagage als ik op vakantie ga, want over 1000 eu kan ik me niet echt druk maken.
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Zo , de bekende kogel is door de kerk ........ Gekozen voor plan B : Wa + beperkt casco . Scheeld 600 euro per jaar :O ! Die 50 euro per maand gaat mooi de tank in van de -1200- . Ik heb niet lang na hoeven te denken , wat een verschil zeg tussen die 2 polissen . Nu maar hopen dat ik zelf geen schade veroorzaak op de motor ....

Toch bedankt voor jullie feed-back !

Groet , Jeroen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

doov650 schreef:Gewoonlijk verzeker je zaken waarvan je de schade niet kunt dragen uit je vermogen.
Zo heb ik wel mijn huizen verzekerd, maar verzeker ik niet mijn bagage als ik op vakantie ga, want over 1000 eu kan ik me niet echt druk maken.
Zou ik ook niet doen als ik mijn 'huizen' verzekerd had. Big RT Smile
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Habeve schreef:
doov650 schreef:Gewoonlijk verzeker je zaken waarvan je de schade niet kunt dragen uit je vermogen.
Zou ik ook niet doen als ik mijn 'huizen' verzekerd had. Big RT Smile
U verwoordt wat ik al dagen lang loop te denken. .....

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”