Net het achterwiel gedemonteerd voor het laten vervangen van de achterband. Kan ik mooi alles schoonmaken waar ik anders niet bij kom.
Hier wat simpele tips: Winterklaar maken hoe doe je dat? en Motor winterklaar
Prettige winterslaap
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Joop
Moderator: RT_Patrick
Blijven wassen, ik ben blij met de motorwasplaats om de hoek!AGVerheij schreef:Zolang het niet sneeuwt of ijzelt probeer ik door te rijden, is gewoon handiger dan de auto. Hoewel ik mijn RT echt niet in showroom-staat hoef te houden (dan had ik 'em in de showroom moeten laten staan) wil ik toch proberen te voorkomen dat de pekel echt schade gaat aanrichten. Op de velgen zitten al wat putjes, wellicht dat ik die volgend jaar laat poedercoaten. Maar zaken als de cilinderkoppen, voorpoten en dergelijke kunnen wel wat extra bescherming gebruiken.
De twee door Joop genoemde sites lijken vooral te gaan over winterklaar maken voor de winterstop, en weinig info over winterklaar maken en doorrijden.
Hebben jullie nog goede tips voor een doorrijder ?
Ton1959 schreef:Ik ga binnenkort ook beginnen met het winter onderhoud voor dat het te koud word. Dus eerst kleppen stellen synchroniseren Co afstellen. En dan is alles nog een beetje afhankelijk van het weer. Als het weer redelijk is moet ik soms gewoon nog even rijden. En dan net voor het vriezen gaat het winteronderhoud weer verder. Dan weer de motorolie en filter en misschien doe ik het luchtfilter ook wel al verwacht ik niet dat het nodig is. En waarschijnlijk doe ik de cardan en versnellingsbak ook nog.
Wel nog even vol tanken en de motor poetsen en de accu eruit en aan de lader. En dan hoop ik dat de motor niet langer dan 3,5 maand stil staat. Als dan de motor op de hefbrug staat zie je net weer even de dingen die je normaal niet ziet. En hier en daar op het blok de lak bijwerken . Eigenlijk krijgt hij bijna elk jaar een grote beurt bij mij.
Ton
Hoi Martin, misschien moet je dan even een nieuw draadje openen met als onderwerp bijvoorbeeld: Doorrijden in de winter, hoe voorkom ik pekelschade?Martin7007 schreef:Had gehoopt bij dit onderwerp wat meer tips en tricks te lezen welke preventieve maatregelen je kan nemen om o.a. Pekelschade te voorkomen. Welke middelen kan je het beste gebruiken om een beschermende laag op kwetsbare onderdelen aan te brengen. Zijn er nog plekken waar ik met mijn R1200RT speciaal rekening moet houden?
Uiteraard zal de motor regelmatig gewassen moeten worden. Van de dealer hoorde ik dat je dit het beste met koud water kan doen omdat warm water het zout activeert.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!