Beantwoord: iemand ervaring met Blaupunkt motor navigatie?
Moderator: RT_Patrick
- mr805
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Born to run
Beantwoord: iemand ervaring met Blaupunkt motor navigatie?
Kwam deze tegen op het web,
http://www.alpentourer.eu/zubehoer/630- ... 30919.html
zijn hier al "ervaringen" bekend ?
in het bijzonder het laden van GPX data?
dank
gr
Mark
http://www.alpentourer.eu/zubehoer/630- ... 30919.html
zijn hier al "ervaringen" bekend ?
in het bijzonder het laden van GPX data?
dank
gr
Mark
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
Re: iemand al ervaring met Blaupunkt motor navigatie?
Nou niet met dit apparaat. Maar wel met Blaupunkt als merk.
Ik had in mijn vorige Ford Mondeo Blaupunkt navigatie. (Was standaard)
Was daar zeer tevreden over.
Maar verder kan ik je vraag niet beantwoorden.
Groeten van Jan
Ik had in mijn vorige Ford Mondeo Blaupunkt navigatie. (Was standaard)
Was daar zeer tevreden over.
Maar verder kan ik je vraag niet beantwoorden.
Groeten van Jan
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Als je even verder had geklikt op die pagina had je deze link gevonden: http://www.blaupunkt.com/nc/blaupunkt-w ... ngle/4023/mr805 schreef:in het bijzonder het laden van GPX data?
Daar staat onder meer dat zowel route als track import (GPX) mogelijk is. Verder dat het kaartmateriaal afkomstig is van TeleAtlas/TomTom.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Ik zie drie in theorie interessante aspecten:
1. Verschiedene Profile z.B. für Anfahrt, Cruising, Ausfahrt, PKW, usw.
2. Onboard-Tourenplaner
3. Touren-Import und Strecken-Export (GPX Format)
Moeilijk te zeggen hoe interessant dit is.. In algemene zin zie je dat de verkoop van PND's voor in de auto sterk afneemt en dat fabrikanten nu proberen wat mee te pikken van nichemarkten als fiets- en motornavigatie. Ze hebben de soft- en hardware toch al in huis.
Dit ding lijkt qua hardware gelijk aan de eveneens vrij nieuwe bikepilot, een toestel voor op de fiets.
Vervolgens ben ik vooral benieuwd naar de mate waarin men energie heeft gestopt in de software. Is er iets ontwikkeld om echt goed te zijn of meer in de zin van 'als het maar werkt' c.q. 'als het maar werkt qua marketing'. Ik wil dit toestel niet op voorhand afbranden, maar heb in het verleden vaak gezien dat zo'n ding in de laatste categorie valt.
ad 1:
Vooral dat 'cruising' lijkt interessant. Vermoedelijk iets als de 'kronkelwegen' van TomTom
ad 2:
Niet meteen spannend, maar mooi dat je kennelijk van a naar b naar c kunt gaan
ad 3:
Dat is het meest spannend, want gpx kan zowel tracks als routepunten als complete routes bevatten. Ik vermoed dat het hier zal gaan om trackimport en ben benieuwd wat dan vervolgens de kwaliteit van de route is en wat er gebeurt bij herberekenen.
Ben 'm in de NL markt nog niet tegengekomen en vermoed dat hij ook niet heel erg aanwezig zal gaan zijn. Heb er in ieder geval even een mailtje aan blaupunkt aan gewaagd.
1. Verschiedene Profile z.B. für Anfahrt, Cruising, Ausfahrt, PKW, usw.
2. Onboard-Tourenplaner
3. Touren-Import und Strecken-Export (GPX Format)
Moeilijk te zeggen hoe interessant dit is.. In algemene zin zie je dat de verkoop van PND's voor in de auto sterk afneemt en dat fabrikanten nu proberen wat mee te pikken van nichemarkten als fiets- en motornavigatie. Ze hebben de soft- en hardware toch al in huis.
Dit ding lijkt qua hardware gelijk aan de eveneens vrij nieuwe bikepilot, een toestel voor op de fiets.
Vervolgens ben ik vooral benieuwd naar de mate waarin men energie heeft gestopt in de software. Is er iets ontwikkeld om echt goed te zijn of meer in de zin van 'als het maar werkt' c.q. 'als het maar werkt qua marketing'. Ik wil dit toestel niet op voorhand afbranden, maar heb in het verleden vaak gezien dat zo'n ding in de laatste categorie valt.
ad 1:
Vooral dat 'cruising' lijkt interessant. Vermoedelijk iets als de 'kronkelwegen' van TomTom
ad 2:
Niet meteen spannend, maar mooi dat je kennelijk van a naar b naar c kunt gaan
ad 3:
Dat is het meest spannend, want gpx kan zowel tracks als routepunten als complete routes bevatten. Ik vermoed dat het hier zal gaan om trackimport en ben benieuwd wat dan vervolgens de kwaliteit van de route is en wat er gebeurt bij herberekenen.
Ben 'm in de NL markt nog niet tegengekomen en vermoed dat hij ook niet heel erg aanwezig zal gaan zijn. Heb er in ieder geval even een mailtje aan blaupunkt aan gewaagd.
- mr805
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Born to run
Dat had ik inderdaad ook gelezen,
maar zocht eigenlijk NL echte gebruikers ervaringen
@ mrGPS overigens is ie volgens mij gewoon te koop bij bijv Wehkamp en Conrad
gr
Mark
maar zocht eigenlijk NL echte gebruikers ervaringen
@ mrGPS overigens is ie volgens mij gewoon te koop bij bijv Wehkamp en Conrad
gr
Mark
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Ik vermoed dat die er nog weinig zijn. Ik ben het toestel althans niet 'in het wild' tegengekomen. Overigens lees je links en rechts wel over ervaringen met win CE gebaseerde toestel; waar dan vaak de Igo software op gedraaid wordt. Maar om dat te doen moet je er wel van houden om 'met software te prutsen'.mr805 schreef: maar zocht eigenlijk NL echte gebruikers ervaringen
ik zag het inderdaad. Ben, met jou, benieuwd wanneer we de eerste praktijkervaringen gaan zien. Zal laten weten als ik iets hoor van blaupunkt.mr805 schreef: @ mrGPS overigens is ie volgens mij gewoon te koop bij bijv Wehkamp en Conrad
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 9632 Weergaves
-
Laatste bericht door japachap