Opgelost: Meerdere kaarten op SD kaart Zumo 660

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Eric r1200rt
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Opgelost: Meerdere kaarten op SD kaart Zumo 660

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Hoi,

Ik heb momenteel de OnRoute motorkaart op mijn SD kaart staan (map Garmin) en wil er graag nog een andere kaart er aan toevoegen, welke ik dan via instellingen kan aanvinken / uitvinken. Echter, ik moet de extra kaart een andere naam geven, bijv gmapsupp2 en dan herkent de Zumo hem niet. Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Inspector Gadget

Re: Meerdere kaarten op SD kaart Zumo 660

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het meest gemakkelijke lijkt mij Javawa GMTK.

Met je Zumo aangesloten en het geheugenkaartje erin kan je gemakkelijk(er) de kaarten verplaatsen e.d.

Bij mijn Zumo 660 (BMW NAV 4) is de Onroute Motorkaart "gmapsupp.img" en de Garmin kaart "gmapsup1.img".
Bij de Garmin kaart zitten ook nog 2 bestanden "gmapsup1.unl" en "gmapsup1.gma".

Of je zou kunnen proberen met 1x p, dus "gmapsup2.img" ipv "gmapsupp2.img" _001
Eric r1200rt

Hoi Rob,

Dank voor je reaktie.

Ik had de naam aangepast, maar toen werd alleen de onroute kaart herkend, toen ik de onroute kaart tijdelijk een andere naam gaf en de nieuwe kaart gmapsupp werd de nieuwe kaart wel herkend!?

Groet
Eric.
Inspector Gadget

Hallo Eric,

Dat wil niet zeggen dat ik de juiste oplossing heb, maar probeer mee te denken. ;)
(lees: maak een backup, altijd)

Let wel dat als je de Garmin routekaart hernoemt dat je ook de 2 eerder aangegeven bestanden wellicht ook zult moeten hernoemen.

Als je wilt kan ik wel het navolgende voor je uittesten op 1 geheugenkaart;
- Onroute Motorkaart Benelux
- Onroute Motorkaart DACH (+ Benelux)
- Garmin routekaart v2014.20
Want dat zijn alle "zelfstandige"/standalone routekaarten die ik heb.

En dan "slim" hernoemen, kijken wat werkt en niet werkt.
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Dit draadje volg ik met grote belangstelling!
Dus please blijf posten.

gr v Ciske
Inspector Gadget

Nou, vooruit, voor niemand speciaal en voor alle meelezers dan. (geintje!)

Als je een "derde" routekaart de naam "gmapsup2.img" of "gmapsup0.img" geeft (er vanuit gaande dat je reeds de "normale" Garmin routekaart én de OnRoute Motorkaart hebt staan, geeft, daar komt hij weer, Javawa GMTK na het scannen van al het geheugen direct een foutmelding;

De Zumo 660/BMW NAV 4 ondersteund alleen maar routekaarten die "gmapsupp.img" of "gmapsup1.img" heten, je krijgt binnen Javawa GMTK naast die foutmelding ook de optie om het "verkeerd" benoemde routekaart te hernoemen naar óf "gmapsupp" of "gmapsup1". Of de routekaart te wissen. Punt.

Maar ik heb een oplossing gevonden die mogelijk wel werkbaar voor zullie is;

De Zumo 660/BMW NAV 4 ondersteund per geheugenlocatie (dus intern geheugen of geheugenkaartje) maximaal 2 routekaarten.
De eerder genoemde "gmapsupp.img" en "gmapsup1.img". Per geheugenlocatie.

Ergo conclusio;
Je kunt dus tot en met 2 (twee) routekaarten in het interne geheugen plaatsen ("gmapsupp.img" en "gmapsup1.img") én hetzelfde kan je doen op het geheugenkaartje (wederom een "gmapsupp.img" en "gmapsup1.img")
Dus maximaal 4 (vier) routekaarten totaal in de Garmin Zumo 660/BMW NAV4.
(actief en/of inactief, maar in ieder geval herkenbaar én selecteerbaar)

Lijkt mij persoonlijk op zich wel voldoende, je zult wellicht wel "slim" de routekaarten moeten (ver)plaatsen rekening houdende met het beschikbare geheugen.
Maar daar kan Javawa GMTK je ook bij helpen. ;) _004

Ik heb e.e.a. getest op mijn BMW NAV 4 met 3 (drie) routekaarten en het werkt, ik krijg in het kaartenoverzicht netjes de keuze uit de Garmin routekaart (en afslagencomponent) plus twee OnRoute Motorkaarten, elk allemaal apart aan en uit te zetten.

Corripe Cervisiam!
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Er is nog een alternatieve methode:

Stel:
- je wilt zowel de OMK als bijvoorbeeld een OSM kaart in je toestel zetten
- dan kùn je ook zorgen dat die samen in één gmapsupp.img komen te staan

Kwestie van de kaarten overzetten met Basecamp en mapsource, op dezelfde manier waarop je eerder de motorkaart geladen hebt.

ECHTER, uitgaand van Mapsource:
Nadat je de motorkaart hebt geselecteerd switch je naar de OSM kaart en maakt daar je selectie. In de kaart tab zie je nu zowel kaarten van de OMK als de OSM. Als je nu kiest voor verzenden naar apparaat dan komen ze samen in één gmapsupp.
Bij basecamp werkt het net ietsje anders, maar het komt op hetzelfde neer: de kaarten tegelijk overzetten.

Beperking is overigens wel dat zo'n gmapsupp maximaal 4 Gb groot mag zijn (maar daar kom je niet zo snel aan).

Alternatieve methode is de kaarten op een aparte SD te zetten en om te wisselen zodra je met de andere kaart gaat rijden.

Let op: zorg dat je tijdens het gebruik maar één van de routerende kaarten geselecteerd hebt, anders kan je toestel ineens 'hangen'.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Eric r1200rt

Hoi Rob,

Fantastisch, het werkt! Ik had een andere naam voor de tweede kaart gekozen, maar me niet gehouden aan de, kennelijk, dwingende conventie om die tweede kaart gmapsup1 te noemen ... :D

Hans ook bedankt voor je suggestie, voorlopig kom ik hier nog even mee weg.

Groet,
Eric.

Quod licet Jovi, non licet bovi ...
Inspector Gadget

Mooi! _004
Handig om te weten, voor het geval dat...
jaapvanthoff

Ongelezen bericht door jaapvanthoff »

Allen, goedendag.

Ik trad / treed in de voetsporen van Eric r1200rt, met het tobben van de juiste benaming, extensie. Ook ik had wat moeite met het tot leven brengen van OnRoute.
Ik ben namelijk een vervend aanhanger van DOS 5.1; groen monochrome scherm, daar kon ik mee lezen en schrijven. - Al dat moderne gedoe met .img enzo.

Bij mij heeft het downloaden van het programmaatje JavaWa device manager me tot de oplossing gebracht.
De opmerking dit programma te laden is maar 1 keer in alle posts genoemd, maar ik wil hem wel benadrukken omdat ik niet zonder kon.

Knopje off topic aan:

Mijn Latijn niet zo goed; maar wat is ook al weer “bier”?
En is Jovi / Lovi gelijk een snelle RT rijder?, of is elke RT rijder met OnRoute gelijk een Bovi?.
Ik vind: “ Volvo” een voor loop woord voor RT, dus: Volvo-RT.

Knopje off topic uit.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”