Wat mij op viel was dat de motor redelijk wat olie heeft verbruikt in de bergen , , zeker wel een halve liter
Is dit normaal

Hangt dit samen ???
staat de RT er weer mooi fris bij Zondag

Moderator: RT_Patrick
Amai, uwe portemonnee is een stukske lichter. :lol:Jekihero schreef:De prijs van de beurt was .....................verrassend, €780,60![]()
Ronald
Mello schreef:Hoi Bert,
Ik weet niet waar je de RT voor de beurt heen brengt, maar als dat de dealer in Groningen is dan gaat er tegenwoordig Castrol Power RS 4T 15W 50 in. De mijne is er net geweest en dit schijnt er nu in te moeten volgens herr BMW. Zo is het mij althans uitgelegt en zo staat het ook op de rekening.
Johan
In een boxer hoort 15W50 of 20W50, je hebt met die hete zomer risico gelopen! Bij temperaturen boven de 30 graden kan 10W40 tekort schieten.1-handed schreef:Castrol Power RS 4T 10W-40
Goedenavond.Benji schreef:Een grote beurt kost mij aan filters,motorolie, cardan en versnellings bakolie, bougies en remvloeistof tussen de 100 a 150 euro, het werk doe ik zelf. Maarja, een garage houder moet ook leven en zijn personeel betalen.
Overlopende benzine?Jekihero schreef:knipperdeknip.
Oh ja, er is wel gezocht naar de oorzaak van een geel-verkleurde klepdeksel.
Waarschijnlijk veroorzaakt door overlopende benzine bij het tanken.
Ronald
Dank je voor het compliment, maar ik kan niet uitsluiten dat het is gebeurd.beemerrichard schreef:Overlopende benzine?Jekihero schreef:knipperdeknip.
Oh ja, er is wel gezocht naar de oorzaak van een geel-verkleurde klepdeksel.
Waarschijnlijk veroorzaakt door overlopende benzine bij het tanken.
Ronald
Kan ik me bij jou niet voorstellen.
Daar ben je veel te netjes voor.
Ben ook wel nieuwsgierig, kunnen we rekeningen uitwisselen voor vergelijk?1-handed schreef:Motor is terug van de beurt en inderdaad olie is veranderd in 15w 50
Verder geen bijzonderheden ( normale dingen ) € 502, 06
Vraag ik me toch af waar het prijsverschil zit ( geen lampen vervangen , Xenon)
Eerlijk gezegd: Ja! Ik vind dat een bult geld. Ter informatie: Dat doet de 20.000 beurt voor mijn Range Rover met V8 blok nog niet eens. (En daar gaat alleen al 7,7 ltr olie in...)Cobaard schreef:...knipperdeknip... Verder mijn vraag aan andere forumleden: schrikken jullie niet van dit bedrag?
Nope, eigenlijk niets bijzonders.Cobaard schreef:Als forumlid, die op het punt staat een R1200RT aan te schaffen, schrik ik behoorlijk van de prijs van 780 euro van Jehikero voor een 20.000 km beurt. Met veel belangstelling is mijn vraag: wat voor bijzondere cq ingrijpende reparaties zijn er uitgevoerd cq onderdelen zijn er vervangen. Als er ook de banden zijn vervangen kan ik het bedrag enigszins plaatsen, alhoewel ? Verder mijn vraag aan andere forumleden: schrikken jullie niet van dit bedrag?
hv121456 schreef:Olieverbruik van de R1200RT uit 2010 en met ruim 60.000 km op de teller neemt af![]()
In het begin moest ik tussen de beurten door zeker eenmaal en soms tweemaal 300 tot 500 cc bijvullen. Na de 50.000 km beurt viel mij op dat het olieverbruik is afgenomen en ik eigenlijk helemaal geen olie hoefde bij te vullen tot de 60.000km beurt van twee weken geleden. Overigens een "beurtje" van ruim € 1.800 incl btw_002 . Dit is dan wel met twee nieuwe banden, nieuwe schijven en blokken voor en de reguliere onderhoudsbeurt
Met het olieverbruik van een eerder gereden R1100RT in het achterhoofd blijf ik het oliepeil van de huidige motor op regelmatige basis controleren. De K1200GT verbruikte helemaal geen olie. Maar is ook een ander motorblok, viercilinder en zo.
Gr.
Henk
Ik hoop van niet. Heb ik toch wat uit te leggen aan de boekhouderJekihero schreef:hv121456 schreef:Olieverbruik van de R1200RT uit 2010 en met ruim 60.000 km op de teller neemt af![]()
In het begin moest ik tussen de beurten door zeker eenmaal en soms tweemaal 300 tot 500 cc bijvullen. Na de 50.000 km beurt viel mij op dat het olieverbruik is afgenomen en ik eigenlijk helemaal geen olie hoefde bij te vullen tot de 60.000km beurt van twee weken geleden. Overigens een "beurtje" van ruim € 1.800 incl btw_002 . Dit is dan wel met twee nieuwe banden, nieuwe schijven en blokken voor en de reguliere onderhoudsbeurt
Met het olieverbruik van een eerder gereden R1100RT in het achterhoofd blijf ik het oliepeil van de huidige motor op regelmatige basis controleren. De K1200GT verbruikte helemaal geen olie. Maar is ook een ander motorblok, viercilinder en zo.
Gr.
Henk
Nog even doorrijden om vervolgens bij één van de volgenden beurten te kunnen constateren dat er sprake is van een financieel total loss.![]()
Ronald
Goeie timing! Ik weet zeker dat de business case voor de nieuwe RT LC positief ishv121456 schreef:
Als er wel sprake is van een financieel "total loss" is de business case voor een nieuwe motor snel gemaakt.![]()
Henk
Ronald schreef:
knipperdeknip.........................
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er met deze beurt allemaal aan de motor is gedaan.
Bijgaand een kopie van de rekening.Ronald schreef:€ 1.800,- voor een beurt is nogal wat![]()
Trek daar een set banden van +/- € 350,- vanaf, blijft er een flink bedrag over.
Waarom moesten er na 50.000 km al nieuwe schijven op?
Hoe vaak zijn de remblokken in deze 50.000 km al vervangen?
Ik zelf heb geen ervaring met zoveel km op een tour motor, maar op mijn circuitmotor heb ik toch al een aantal sets gesinterde remblokken gebruikt, zonder dat ik mijn schijven heb hoeven te vervangen.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er met deze beurt allemaal aan de motor is gedaan.
Franky schreef:luchtfilter / motorolie / oliefilter / remolie vervangen / kardanolie vervangen / versnellingsbakolie / koppeling / bougies / kleppen stellen / synchroniseren / jiffy en middenbok even eraf voor reinigen en smeren / rubbertjes vernieuwen schakelpedaal / startmotor reinigen / eigenlijk een 60.000km beurt met uitzondering van de benzinefilter (tank zat te vol om dit nu even te doen)
kostenplaatje 190,- Euro
Heb geen copie van een rekening doordat het samen met een collega samen gedaan is
Ik kan de factuur niet goed lezen, heb je een copy met een hogere resolutie?hv121456 schreef:
Bijgaand een kopie van de rekening.
Groet,
Henk
Ik heb de rekening in een PB gestopt en je deze gestuurd. Hopelijk is 't ie aangekomen.Jekihero schreef:Ik kan de factuur niet goed lezen, heb je een copy met een hogere resolutie?hv121456 schreef:
Bijgaand een kopie van de rekening.
Groet,
Henk
Ronald
Henk betaalde per arbeidseenheid € 6,65 wat vergelijkbaar is met MotorportJekihero schreef:
Bij Motoport kost de standaard 20.000 beurt € 291.97 (43 eenheden)
Bij Motorplaza € 192.02 (37.80 eenheden)
Een arbeidseenheid bij Motorport is dus € 6.79 en bij Motorplaza € 5.07 en dat alles excl. de BTW
Ronald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!