Zumo 340 Tip - Gebruik van Profielen
Moderator: RT_Patrick
- JM1100RT
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Eindhoven
Zumo 340 Tip - Gebruik van Profielen
Even een handigheidje voor de Garmin Zumo 340 (en ik neem aan ook de 350). Bij het rijden van een route die je in BaseCamp met zorg gebouwd hebt kan je het beste het herberekenen in de Zumo UIT zetten - anders verandert de route als je ervan afwijkt door het herberekenen.
Maar ..... soms wil je het herberekenen gewoon AAN hebben staan als je simpel van A naar B aan het rijden bent en je om wat voor reden dan ook van de oorspronkelijk route afwijkt.
Dat omschakelen van het herberekenen kost heel wat gedruk in het menu.
Mijn tip: zet in de Transportmodus Motorfiets (linksboven in het beginscherm op het icoontje tikken) via "Instellingen/Navigatie/Herberekening Route" het herberekenen op UIT, en in de Transportmodus Automobiel via dezelfde weg het herberekenen op Automatisch.
Dan kan je door in het beginscherm de transportmodus te wisselen heel gemakkelijk het herberekenen aan- of uitzetten.
Om je tijdens het rijden te herinneren welke modus je gebruikt is het handig om met "Instellingen/Kaart en voertuig/Voertuig" een verschillend kaartpictogram in de 2 transportmodi te kiezen (ik zelf zie op de kaart in modus Automobiel een auto en in de modus Motorfiets een geel navigatiepijltje (want dat doet mij aan BaseCamp denken :lol: )
Hope this helps!
Maar ..... soms wil je het herberekenen gewoon AAN hebben staan als je simpel van A naar B aan het rijden bent en je om wat voor reden dan ook van de oorspronkelijk route afwijkt.
Dat omschakelen van het herberekenen kost heel wat gedruk in het menu.
Mijn tip: zet in de Transportmodus Motorfiets (linksboven in het beginscherm op het icoontje tikken) via "Instellingen/Navigatie/Herberekening Route" het herberekenen op UIT, en in de Transportmodus Automobiel via dezelfde weg het herberekenen op Automatisch.
Dan kan je door in het beginscherm de transportmodus te wisselen heel gemakkelijk het herberekenen aan- of uitzetten.
Om je tijdens het rijden te herinneren welke modus je gebruikt is het handig om met "Instellingen/Kaart en voertuig/Voertuig" een verschillend kaartpictogram in de 2 transportmodi te kiezen (ik zelf zie op de kaart in modus Automobiel een auto en in de modus Motorfiets een geel navigatiepijltje (want dat doet mij aan BaseCamp denken :lol: )
Hope this helps!
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: Zumo 340 Tip - Gebruik van Profielen
Goede tip!!
Dit is precies zoals ik het ook doe, alleen gebruik ik de Zumo 350 zowel in de auto als op de motor. In de auto wil ik alleen maar het snelste van A naar B (meestal....), en gebruik dan de automatisch herberekenen optie én het auto symbooltje. En op de motor de herberekenen uit optie en inderdaad het pijltje (ipv het motorfiets symbool...).
En als ik met de auto (of camper) een leuke, vooraf bedachte route wil rijden, gebruik ik het motorfiets profiel
Dit is precies zoals ik het ook doe, alleen gebruik ik de Zumo 350 zowel in de auto als op de motor. In de auto wil ik alleen maar het snelste van A naar B (meestal....), en gebruik dan de automatisch herberekenen optie én het auto symbooltje. En op de motor de herberekenen uit optie en inderdaad het pijltje (ipv het motorfiets symbool...).
En als ik met de auto (of camper) een leuke, vooraf bedachte route wil rijden, gebruik ik het motorfiets profiel

Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik vraag me af of dit op de z660 ook gaat werken, ik meen me te herinneren dat die profielen minder uitgewerkt zijn......
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Dank voor de tip! 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 5214 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 7 Reacties