Dat rijschoolhouders hun leerlingen aanmanen snelheid te hebben én te houden in het reguliere verkeer, en dat soms onder de noemer "iets harder dan het maximum", waarmee ze waarschijnlijk bedoelen dat je zeker als motorrijder je moet aanpassen aan het overige verkeer. Oftewel zeker niet langzaam en/of langzamer.
Naast irritaties kan dat ook potentieel gevaarlijk zijn. Omdat je als motorrijder nu eenmaal een kleiner profiel hebt, dus minder zichtbaar.
Dus ik denk dat de rijschoolhouder probeert te voorkomen dat hij "slakken" kweekt.
Ik heb de opmerking over maximum snelheid en motor rijden ook wel vaker gehoord.
Dat je bij groenonderhoud soms ook verkeersmaatregelen tegenkomt is dan vaak omdat men bijvoorbeeld met verspanende werkzaamheden bezig is, zoals zagen van takken, snoeien, mechanisch bezemen, verblindende & afwijkende verlichting, maneuvreren van zware machines met enorme draaicirkels etc o.i.d.
Dan ontstaat het risico dat er bijvoorbeeld per ongeluk een tak valt tussen het verkeer, of iets weg springt en als een projectiel op de weg terecht komt wat vaak dan weer een schrikreactie (lees: bijvoorbeeld bot op de remmen) geeft.
Wat ik probeer aan te geven dat verkeersmaatregelen vaak genomen worden niet alleen om de veiligheid van de werklui te kunnen garanderen maar ook het verkeer de ruimte te kunnen geven op eventuele onverwachte situaties te kunnen reageren.
Motorrijders zijn over het algemeen hele intelligente verkeersdeelnemers, die weten zelf heel goed wat kan en niet kan om hun eigen veiligheid niet in gevaar te brengen.
En dat betekend je snelheid aanpassen op de situatie.