Goedkoopste waterdichte Tomtom op de motor
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Goedkoopste waterdichte Tomtom op de motor
Ik heb een TomTom XXL europe gekocht voor 119,- bij Bol.com http://www.bol.com/nl/p/tomtom-xxl-clas ... 011788350/
Voordeel is dat je een trillingvrij groot beeld hebt en dat deze Tomtom XXL is voorzien van een reisplanner. Je kunt hierop eenvoudig je zelf gemaakte routes uploaden. Voor 160,- euro heb je een volledig navigatiesysteem met een groot 5 " scherm, welke je ook in de auto kunt gebruiken.
Voordeel is dat je een trillingvrij groot beeld hebt en dat deze Tomtom XXL is voorzien van een reisplanner. Je kunt hierop eenvoudig je zelf gemaakte routes uploaden. Voor 160,- euro heb je een volledig navigatiesysteem met een groot 5 " scherm, welke je ook in de auto kunt gebruiken.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Goedkoopste waterdichte Tomtom op de motor
Mooie en vooral goedkope oplossing!
Natuurlijk wel een paar vragen:
- hoe zit het met bluetooth naar de helm!
- welke software gebruik je om routes te maken?
- kun je ook Garmin routes aan?
- hoeveel routepunten kan zon tomtom xxl aan?
- hoe zit het met het touch screen met de hoes eromheen, werkt dat nog?
Natuurlijk wel een paar vragen:
- hoe zit het met bluetooth naar de helm!
- welke software gebruik je om routes te maken?
- kun je ook Garmin routes aan?
- hoeveel routepunten kan zon tomtom xxl aan?
- hoe zit het met het touch screen met de hoes eromheen, werkt dat nog?
-
Hey Hans. Ik maak mijn routes op http://www.tyretotravel.com/nl/ dit programma maakt via Google maps perfecte routes in itn bestand voor de Tomtom. Hetzelfde programma kan ook routes voor de Garmin maken. Geluid heb ik uit staan. Ik vind dat irritant. Tomtom kan 50 waypoints aan. Als je niet te krap uitzet kan je best grote route plannen. Anders splitsen in deel 1 , 2 etc. Touchscreen werkt prima. Zelfs met handschoenen aan. Maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn. Als je iets wilt wijzigen op je Tomtom, gewoon even stoppen. Wel zo veilig. Let wel, de nieuwste Tomtoms hebben geen reisplanner meer erop zitten. Deze applicatie is echt nodig om routes te kunnen maken. Vandaar de nog verkrijgbare XXL, deze heeft de reisplanner erop zitten.
Laatst gewijzigd door concours op 08 aug 2013, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
Klinkt goed, bedankt voor de antwoorden. Toch een serieus alternatief zo!concours schreef:Hey Hans. Ik maak mijn routes op http://www.tyretotravel.com/nl/ dit programma maakt via Google maps perfecte routes in itn bestand voor de Tomtom. Hetzelfde programma kan ook routes voor de Garmin maken. Geluid heb ik uit staan. Ik vind dat irritant. Tomtom kan 50 waypoints aan. Als je niet te krapt uitzet kan je best grote route plannen. Anders splitsen in deel 1 , 2 etc. Touchscreen werkt prima. Zelfs met handschoenen aan. Maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn. Als je iets wilt wijzigen op je Tomtom, gewoon even stoppen. Wel zo veilig. Let wel, de nieuwste Tomtoms hebben geen reisplanner meer erop zitten. Deze applicatie is echt nodig om routes te kunnen maken. Vandaar de nog verkrijgbare XXL, deze heeft de reisplanner erop zitten.
- Edwin1970
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
Hallo Concours,
Ziet er leuk uit! Enig idee of er ook een tomtom Start25 in het hoesje kan. Is ook een 5 inch beeldscherm.
Kun je ook een foto plaatsen van de achterkant van het hoesje? Ben erg benieuwd hoe de bevestiging op de motor is. Dit komt op de site van het hoesje niet erg duidelijk naar voren.
Groet,
Edwin
Ziet er leuk uit! Enig idee of er ook een tomtom Start25 in het hoesje kan. Is ook een 5 inch beeldscherm.
Kun je ook een foto plaatsen van de achterkant van het hoesje? Ben erg benieuwd hoe de bevestiging op de motor is. Dit komt op de site van het hoesje niet erg duidelijk naar voren.
Groet,
Edwin
- lespaul
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Drongen
http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... beslistbe/
104 EURO op redcoon
maar geen bluetooth volgens mij
vg
Paul
104 EURO op redcoon
maar geen bluetooth volgens mij
vg
Paul
Paul
Suzuki gt 250 - Suzuki gt 500 - BMW K75 '93 - R1100RT '99
Bwm 318 GT 2014
Suzuki gt 250 - Suzuki gt 500 - BMW K75 '93 - R1100RT '99
Bwm 318 GT 2014
-
Hallo Edwin1970, de navigatiehouder wordt bevestigd door 2 lange klittenbandstraps, die je om je stuur kunt doen. Zit absoluut stevig vast dan.
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Over nog eens een sub-oplossing gesproken!! 2 Ange klittenbanden om je stuur om het geheel trillingsvrij te houden?? Wat ben je in godsnaam met 50 waypoints als je op reis gaat met de motor? Gelijk de prullemand in die handel 

aantzeetje schreef:Over nog eens een sub-oplossing gesproken!! 2 Ange klittenbanden om je stuur om het geheel trillingsvrij te houden?? Wat ben je in godsnaam met 50 waypoints als je op reis gaat met de motor? Gelijk de prullemand in die handel
+1
- mhovens
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
Ik heb deze oplossing ook geprobeerd. Als je al een autonavigatie hebt kun je relatief goedkoop navigeren. Mijn ervaring is echter dat het zeker niet werkt in groepsverband. Ik had veel last van reflecties van de zon en als je een waypoint mist moet je stoppen, de navi uit het tasje halen, waypoint als bezocht markeren en daarna weer in het tasje stoppen. Bedienen lukt slecht door de plastic folie.
Zeker als je nog een navi moet kopen, niet doen!, je kunt dan echt beter doorsparen voor Garmin Zumo of TomTom Rider.
Zeker als je nog een navi moet kopen, niet doen!, je kunt dan echt beter doorsparen voor Garmin Zumo of TomTom Rider.
-
Iets afzeiken is altijd makkelijk gedaan. Idd je moet de waypoints goed op je route plaatsen, anders stuurt ie je constant terug. Kwestie van secuur plannen. Nav is prima te bedienen ook met handschoenen aan, maar eigenlijk moet je dat tijdens het rijden nooit willen. Heb vandaag een prachtige route gereden door het Gooi, langs de IJssel, over de Posbank bij Arnhem. Tomtom hield zich prima. Geen last van reflectie gehad. Kwestie van scherm in de juiste hoek plaatsen. Ik heb ook nooit gesuggereerd dat dit systeem het beste is, maar het werkt prima en trillingvrij scherm. Vind ervan wat je wilt, koop een Garmin of Rider als je wilt. Ik wil alleen mijn ervaring met jullie delen. Tot in Zandvoort allemaal volgende maans?
ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook op deze manier doe. Mijn vrouw had al een TT 740GO en ik heb hem met wat hulp van een ander forum omgebouwd tot een TT Rider als ik er een mini SD card instop. Werkt perfect met BT, telefoon, mp3 en navigatie samen met mijn scala 4. Ik heb ook een hoesje van Hein-Gericke bevestigd boven de tellerpartij met behulp van de schroefgaten die die ook de MIGSEL houders gebruiken. Gewoon op een alu buisje. Moet zeggen dat mijn GPS vrij trillingsvrij hangt. Enige nadeel tot nu toe is idd de zichtbaarheid door door reflecties op het plastic. En niet genoeg waypoints? Geen idee. In mijn kennissenkring doen we het allemaal zo en er worden toch regelmatig dagtochten Eifel gemaakt van 500km en meer. Alles vie programma Tyre.
Aangezien ik mijn motor hoofdzakelijk voor woon-werk gebruik, is een hoop geld uitgeven aan een motorsysteem niet echt zinvol. Handigste vind ik dat de telefoonfunctie draadloos werkt (en ik ook zie wie me belt) en ik die op mijn traject kan combineren met mp3. En als mijn vrouw haar gps nodig heeft, haal ik gewoon de sd card eruit en heeft ze weer gewoon haar TT voor in de auto.
edit: aanvulling: perfect met handschoenen te gebruiken aangezien de TT door een schuimvulling helemaal tegen het doorzichtige plastic wordt geduwd. die schuimvulling zat trouwens bij het hoesje en de TT wordt middels een gekruiste elastiek vastgehouden.
Aangezien ik mijn motor hoofdzakelijk voor woon-werk gebruik, is een hoop geld uitgeven aan een motorsysteem niet echt zinvol. Handigste vind ik dat de telefoonfunctie draadloos werkt (en ik ook zie wie me belt) en ik die op mijn traject kan combineren met mp3. En als mijn vrouw haar gps nodig heeft, haal ik gewoon de sd card eruit en heeft ze weer gewoon haar TT voor in de auto.
edit: aanvulling: perfect met handschoenen te gebruiken aangezien de TT door een schuimvulling helemaal tegen het doorzichtige plastic wordt geduwd. die schuimvulling zat trouwens bij het hoesje en de TT wordt middels een gekruiste elastiek vastgehouden.
De landkaart in m'n tanktas wordt nooit nat, hoeft nooit opnieuw de route te berekenen en is prima door het plastic heen te bedienen
Automatisch kaarten updaten doet 'ie dan weer niet helaas... :roll:

Sander M schreef:De landkaart in m'n tanktas wordt nooit nat, hoeft nooit opnieuw de route te berekenen en is prima door het plastic heen te bedienen![]()
Groeten van Jan via Tapatalk
- Edwin1970
- Bijz: BOUWJAAR 2000
Tis dat ik in mijn TT geen routes kan uploaden, anders had ik zeker de waterdichte hoes overwogen.
Geluid van TT heb ik altijd uitstaan.
Nu maar ff doorsparen voor echte motornavigatie.
Groet,
Edwin
Geluid van TT heb ik altijd uitstaan.
Nu maar ff doorsparen voor echte motornavigatie.
Groet,
Edwin
- HansD
Nou heel ver. Ik ken niet veel routes die boven de 50 komen. En als je desnoods de route splitst (voor/na de koffiepauze of lunch) dan lukt het volgens mij altijd.aantzeetje schreef:Over nog eens een sub-oplossing gesproken!! 2 Ange klittenbanden om je stuur om het geheel trillingsvrij te houden?? Wat ben je in godsnaam met 50 waypoints als je op reis gaat met de motor? ..
Ik vind het prettig dat iemand zijn ervaringen deelt over een oplossing die vele malen goedkoper is. Natuurlijk zitten daar nadelen aan, dat kan niet anders, maar hoe die wegen moet iedereen zelf weten.
Om daar zo negatief over te doen lijkt me niet nodig.
-
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Met mijn Navigon blijf ik lachen
Met slechts 50 waypoints per dag lekker acht dagen toeren naar en door de Alpen richting Comomeer en weer terug
En weer terug zonder haperingen
Speciaal gemaakt voor de motor, maar ook heel goed voor de auto (met en zonder caravan, aparte profielen).
Waterdicht en maar € 200,00 incl aansluitmateriaal (2010) en houder.
JAja je blijft lachen met Navigon! (alleen jammer dat ze niet meer gemaakt worden en Navigon werd overgenomen door Garmin, eeuwig zonde _002
Mocht hij het toch begeven dat wordt het gewoon een TTR
Groetjes Bart

Met slechts 50 waypoints per dag lekker acht dagen toeren naar en door de Alpen richting Comomeer en weer terug

En weer terug zonder haperingen

Speciaal gemaakt voor de motor, maar ook heel goed voor de auto (met en zonder caravan, aparte profielen).
Waterdicht en maar € 200,00 incl aansluitmateriaal (2010) en houder.
JAja je blijft lachen met Navigon! (alleen jammer dat ze niet meer gemaakt worden en Navigon werd overgenomen door Garmin, eeuwig zonde _002
Mocht hij het toch begeven dat wordt het gewoon een TTR
Groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
-
Nu deze week bij de Makro in de aanbieding. Tomtom XL Classic. Eén van de laatste modellen waarop nog een reisplanner zit, om thuis via Tyre zelf (itn) routes te kunnen maken en te laden op deze TT. € 79,00 ex BTW of € 96,79 incl BTW. Niet duur.
http://proxy.metro-group.com/Makro_NL/n ... ompage/48/
http://proxy.metro-group.com/Makro_NL/n ... ompage/48/
Ik heb er ook een aangeschaft, ik zou graag weten hoe dit besproken hoesje voldoet en waar dit vandaan komt.
alvast bedankt
alvast bedankt
- HansD
Ik vond dit overzichtje van welke Tomtom navigatiesystemen wel/niet Reisplanner hebben - dat valt nog alleszins mee!
http://www.tanzuid.nl/index.php/technie ... utes-maken
http://www.tanzuid.nl/index.php/technie ... utes-maken
Mijn ervaring met veel navi's is dat het scherm in de volle zon toch slecht te zien is. Zonder geluid rijden vind ik persoonlijk daarom geen optie. Mocht het scherm ook in de volle zon goed afleesbaar zijn dan zou ik dit zeker overwegen. De testen van ed TomTom 5 geven trouwens aan dat het scherm redelijk tot goed afleesbaar is in direct zonlicht.concours schreef:Hallo Edwin1970, de navigatiehouder wordt bevestigd door 2 lange klittenbandstraps, die je om je stuur kunt doen. Zit absoluut stevig vast dan.
Ben benieuwd of dit daadwerkelijk bevestigd wordt.
Van de Zumo 660 zegt men dit namelijk ook maar dat valt bitter tegen.
Luc
- marcel72
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Erteetje schreef:concours schreef:Van de Zumo 660 zegt men dit namelijk ook maar dat valt bitter tegen.
Luc
Uit ervaring kan ik zeggen dat het inderdaad tegenvalt. In de zon, maar zeker ook door reflectie van mijn hesje, is de Zumo 660 niet altijd af te lezen. Daarom zijn voor mij de gesproken instructies in ieder geval zeer waardevol.
Los daarvan, ik heb mijn blik liever op de weg, dan op een navigatieapparaat. Eender welk merk

Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Ik had op de r1100r de 660 op een zelfbouwhouder met een eenvoudig verstelbaar scharnier. (Een omgebouwd scharnier van een knikarmscherm) Daarom kon ik goed omgaan met reflectie.
Op de r1150rt heeft de dealer bij aankoop een standaard houder voor me gemonteerd en ik heb nu heel veel last van reflectie. Dus daar hoef je geen dure Garmin te kopen!
Dus het eerste de beste knikarmscherm wat ik tegen kom, is de klos:shock:
Op de r1150rt heeft de dealer bij aankoop een standaard houder voor me gemonteerd en ik heb nu heel veel last van reflectie. Dus daar hoef je geen dure Garmin te kopen!
Dus het eerste de beste knikarmscherm wat ik tegen kom, is de klos:shock:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1907 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
-