Beantwoord: Pairing SENA met CARDO

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Beantwoord: Pairing SENA met CARDO

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo,

heeft iemand ervaring met het pairen van SENA met CARDO??

gr. Joop
Inspector Gadget

Re: Pairing SENA met CARDO

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je bedoelt een Sena headset met een Cardo headset?
Dat gaat volgens mijn informatie niet werken.

Alleen gelijke merken kunnen met elkander pairen omdat daar (nog) geen officiële standaard voor is.
En zelfs binnen gelijke merken zal het ene model niet altijd met het andere model willen pairen.
JDoubleOP

Thx Rob, Had zelf ook alles al af lopen googlen, maar kan er niet iets over vinden.
Tip voor deze branche: Maak een standaard voor het bluetooth intercom gebruik zou ik zeggen !!
dutchmidiman schreef:Je bedoelt een Sena headset met een Cardo headset?
Dat gaat volgens mijn informatie niet werken.

Alleen gelijke merken kunnen met elkander pairen omdat daar (nog) geen officiële standaard voor is.
En zelfs binnen gelijke merken zal het ene model niet altijd met het andere model willen pairen.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Volgens deze link is Sena bezig met het ontwikkelen van nieuwe software zodat het mogelijk is om te pairen met o.a. Cardo in de zeer nabije toekomst.
Riders, we are testing to intercom with other brands currently, and this function will be applied on future SMH10 firmware.

Thank you for your patients.
April 08, 2013 19:32
GrTz
BertL
JDoubleOP

Dank je Bert voor het delen. Mooi om te zien dat ze er mee bezig zijn. Ik heb de laatste update van juni en daar is het nog niet in verwerkt. Release note SMH10 versie 4.2.1
BertL schreef:Volgens deze link is Sena bezig met het ontwikkelen van nieuwe software zodat het mogelijk is om te pairen met o.a. Cardo in de zeer nabije toekomst.
Riders, we are testing to intercom with other brands currently, and this function will be applied on future SMH10 firmware.

Thank you for your patients.
April 08, 2013 19:32
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Sena's initiële reactie was (al) in mei 2012, dus het is blijkbaar niet zo gemakkelijk om ff "snel" te maken. _001

Ik ken Sena verder niet anders dan dat ik ook enkele van hun producten gebruik, maar me dunkt dat je geen vaporware/promiseware op je eigen support-forum aankondigt. Normaal gesproken.

Aangezien er geen standaard is voor dergelijke BT helm-naar-helm communicatie, (wel voor heel veel andere onderdelen & mogelijkheden van BT communicatie) en het feit dat er honderden, wellicht meer, BT chip-sets beschikbaar zijn, geeft elke fabrikant van BT headsets redelijk ongelimiteerde vrijheden om hun eigen implementatie te doen. Oftewel hun eigen "standaard".
Want die BT chip-sets hebben vaak uitgebreide mogelijkheden, zoals BT, WiFi, FM radio, etc en is het vaak een kwestie van de juiste software (maken).
Maar daarmee is de compatibiliteit vaak ook ver te zoeken, en, zoals sommige helaas ook bemerkt hebben, zelfs hele basis BT functies werken niet altijd goed.
Iets wat de BT SIG ook onderkent heeft, en veel strenger zou omgaan met het toekennen van de officiële BT logo aan de diverse producten.

Tel daarbij op dat áls Sena inderdaad "Cardo-compatible" wordt, Cardo dat wellicht niet zo fijn zal vinden en het zou kunnen zien als copyright-inbreuk. _001

Kortom, het klinkt eenvoudiger dan het is.

Maar hopelijk worden we positief verbaast. Uiteindelijk.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”