Benzinefilter R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
ovi
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: VL. Brabant

Benzinefilter R1200RT

Ongelezen bericht door ovi »

Ik heb 2 maand geleden een R1200RT gekocht van 2008 met 37.000 km op de teller maar ondertussen zijn dat er net geen 40.000 geworden dus ik had alles besteld voor een grote beurt aangezien ik zelf autotechnieker ben en ook aan mijn moto's al 31 jaar zelf werk. _004
Zal mij anders nog wel eens deftig voorstellen maar nu even vlug al een vraagje.

Ik ben de benzinefilter vergeten te bestellen en was dus eerst even komen zoeken welke dat moet zijn want als hij gewoon van MAN is kan ik hem gewoon in mijn autoshop bestellen.

Tijdje terug de werkhandboek online gekocht in Amerika en daar in gezien dat het niet zo'n rond buisfiltertje zou zijn zoals ik ook op jullie knutseldag gezien heb?
Hij geeft daar een soort plastieke bakje dat je er met 2 schroefjes moet afhalen?
Heb ook gezocht met de zoekfunctie en gelezen dat iemand schreef dat er in de 1200 geen vervangfilter zou zitten? In dat topic kon ik echter niet meer reageren omdat het gesloten was!
Of is dit misschien het allerlaatste model en zit er bij mij wel zo'n gewoon filterke in?

Als dat zo is hebben jullie dan een nummer van MAN want voorlopig heb ik enkel MAHLE 21-53-14130 gevonden en waar ik mijn onderdelen gekocht heb staat er wel degelijk geen benzinefilter bij de onderdelen?

Andere merken en waar ik het kan kopen is natuurlijk ook altijd handig.
Inspector Gadget

Re: Benzinefilter R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook welkom hier. :$

Klopt, het brandstoffilter (dat is de juiste benaming volgens BMW RepROM) is een reparatieonderdeel, geen onderhoudsonderdeel.
Oftewel dient niet vervangen te worden tenzij bij problemen, storingen en/of defecten.
ovi

Heb ondertussen van de shop waar ik al mijn onderdelen besteld had dezelfde melding gekregen dus bedankt voor uw bevestiging.

Was mij ook opgevallen dat in de set voor het groot onderhoud gewoon ook geen spraken is van een benzinefilter dus daarom dat ik hem daarna ook niet kon bijbestellen!

Wel een heel makkelijke moto om aan te werken en ken hem nu toch al een beetje beter. _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan. _004

PS: We zouden het op prijs stellen als jij je voorstelt in deze rubriek;
viewforum.php?f=43

Beetje om het gevoel te voorkomen dat wij vervanging zijn van uw garage/dealeRT. ;)
ovi

Ik zal dat even vlug doen want was het wel deglijk vergeten! ;)
Doe de onderhouden van mij auto's en moto's altijd zelf dus als ik een vraagje heb zal het wel degelijk over techniek gaan. _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”