Beantwoord: Gewetensvraag over onroute voor motor

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Niels1962

Beantwoord: Gewetensvraag over onroute voor motor

Ongelezen bericht door Niels1962 »

Beste forumleden,

Even een gewetensvraag voor de vele Garmin fans waaronder ik. Net een Zumo 550 gekocht, geïnstalleerd en ben heel blij met het nieuwe speeltje. Ik heb ook de onroute SD kaart en ben routes gaan maken met deze kaart maar ook met de nieuwste citymap. Als ik nu bij de standaard kaart alle hoofdwegen uitzet dan moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verschil zie met een route doe ik met de onroute motorkaart maak. Wel kleine verschilletjes misschien maar een keer kreeg ik met de standaard kaart zelfs een mooiere route dan met de onroute kaart. Uiteraard start en eindpunt hetzelfde ingevoerd.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groet Niels
white
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Gewetensvraag over onroute voor motor

Ongelezen bericht door white »

Heb je de standaard kaarten uitgeschakeld bij gebruik van Onroute?
Niels1962

Ja, heb ik uitgevinkt. En onroute weer uitgevinkt als ik met de gewone kaart aan de gang ging.
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Ik gebruik OnRoute zonder routes te maken. Ik schakel in de Zumo het kaartje in, bedenk een adres en laat OnRoute zijn/haar werk doen. En dan gaat de route echt over hele andere wegen dan met de 'gewone' kaart.
Misschien moet je de voorkeuren aanpassen (lagere snelheden bijvoorbeeld)

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Niels1962

Dat doe ik ook precies hetzelfde daarom ook mijn opmerking over dat ik niet echt veel verschil zie. Om het eerlijk te houden zou ik dan bij beide de snelheid naar beneden moeten bijstellen en kom dan weer op hetzelfde uit denk ik?
Tourist64
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door Tourist64 »

Nu heb ik mijn Garmin nog niet zo heel lang, maar voor m'n gevoel geeft de on route kaart toch een andere route dan de standaard kaart. Kun je een export van de routes maken die op jouw systeem nagenoeg identiek zijn?
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Als ik de Onroute kaart gebruik, krijg ik in veel gevallen een andere route dan de 'standaard' kaart van Garmin (City Navigator). Ik denk toch dat het iets met de instellingen te maken heeft. Wat precies, kan ik op afstand moeilijk zeggen. Probeer eens wat te spelen met te vermijden wegen. B.v. door bij gebruik van de Onroute kaart snelwegen niet te vermijden. De 'groene' wegen in de Onroute kaart kunnen wel eens de hoogste prioriteit hebben, zoals snelwegen in een 'normale' kaart.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

De onroutekaart zal vrijwel altijd een totaal andere route leveren dan de normale wegenkaart, ongeacht de instellingen. Als dat niet het geval is heb je vermoedelijk twee kaarten tegelijk aan staan: even het vinkje voor city navigator weghalen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”