gewetensvraag
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
gewetensvraag
Gents RT rijders,
Ben sinds een jaartje in bezit van een R 1150 RT.
Ervaren met 110dkm. Moeten nieuwe bandjes op en de schijven ook denk ik zo. Al gauw 1000 - 1500 Euro.
Olieverbruik ongeveer één kijkglas per 4dkm.
Verbruik 1:17.
Verder helemaal prima.
Nu rijd het apparaat prima, maar ik merk dat echte tochten (>2 uur) er niet van komen.
Laat staan de gedachte weekend trips naar Eifel en ander bochtenparadijsjes.
Nu merk ik ook, dat op bochtige weggetjes ik regelmatig de heren buikschuivers vrolijk voorbijsteek (rechte eind kansloos, maar dat boeit mij niet).
Enig aapachtig hanggedrag is bij ook observeerbaar...
Wat te doen? Fixen wat gefixed moet worden, of een ander klein speelding aanschaffen?
Of krijg ik dan spijt?
Ervarings (en andere) deskundigen svp advies.
gr
Peter
Ben sinds een jaartje in bezit van een R 1150 RT.
Ervaren met 110dkm. Moeten nieuwe bandjes op en de schijven ook denk ik zo. Al gauw 1000 - 1500 Euro.
Olieverbruik ongeveer één kijkglas per 4dkm.
Verbruik 1:17.
Verder helemaal prima.
Nu rijd het apparaat prima, maar ik merk dat echte tochten (>2 uur) er niet van komen.
Laat staan de gedachte weekend trips naar Eifel en ander bochtenparadijsjes.
Nu merk ik ook, dat op bochtige weggetjes ik regelmatig de heren buikschuivers vrolijk voorbijsteek (rechte eind kansloos, maar dat boeit mij niet).
Enig aapachtig hanggedrag is bij ook observeerbaar...
Wat te doen? Fixen wat gefixed moet worden, of een ander klein speelding aanschaffen?
Of krijg ik dan spijt?
Ervarings (en andere) deskundigen svp advies.
gr
Peter
R1200GSA 2010
Re: gewetensvraag
Ik neem ieder seizoen een ander speel ding (motor
)
houd het spannend 
En krijg je spijt ,dan koop je toch weer een RT



En krijg je spijt ,dan koop je toch weer een RT

Re: gewetensvraag
Wat wil je dan precies? Zolang je lekker rijdt op je RT, is er toch niets aan de hand? Of mis je iets? Wil je harder kunnen? Je kunt altijd nog de RT een beetje opfokken, maar ik weet niet of je daar nou vrolijk van wordt.DutchBear schreef:Nu merk ik ook, dat op bochtige weggetjes ik regelmatig de heren buikschuivers vrolijk voorbijsteek (rechte eind kansloos, maar dat boeit mij niet).
Enig aapachtig hanggedrag is bij ook observeerbaar...
Wat te doen? Fixen wat gefixed moet worden, of een ander klein speelding aanschaffen?
Of krijg ik dan spijt?
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Een beetje meer gooi-en-smijt, gewoon, omdat ik te weinig tijd heb om 't uit de toertochten te halen.
Harder is compleet onbelangrijk voor mij.
Nu kan de RT best wel enigzins vlot heen-en-weer, maar daaar is het niet echt de motor voor.
Harder is compleet onbelangrijk voor mij.
Nu kan de RT best wel enigzins vlot heen-en-weer, maar daaar is het niet echt de motor voor.
R1200GSA 2010
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: gewetensvraag
Hoe kan een ander dan jezelf nu weten of je ergens spijt van krijgt. de enige manier is ondervinden. dus ga proefrijden of huur een motor waarvan je denkt dat je hem leuk/mooi vind of koop hem na een tijdje beslis je of je er 1 verkoopt of je houd ze alle 2 of 3 of meer.
Ik ben echt niet de enige met meerdere verschillende motoren. en ondanks dat zie altijd wel weer een andere motor die ik ook mooi vind.
Veel wijsheid gewenst en succes met je speurtocht
Han
Ik ben echt niet de enige met meerdere verschillende motoren. en ondanks dat zie altijd wel weer een andere motor die ik ook mooi vind.
Veel wijsheid gewenst en succes met je speurtocht
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: gewetensvraag
Tsjaa...geen idee...een klein, maar giftige 600 oid? Of een simpele en superlichte CB1? Je rijdt je dan nog nét niet dood, maar hij wel vlug en wendbaar...DutchBear schreef:Een beetje meer gooi-en-smijt, gewoon, omdat ik te weinig tijd heb om 't uit de toertochten te halen.
Harder is compleet onbelangrijk voor mij.
Nu kan de RT best wel enigzins vlot heen-en-weer, maar daaar is het niet echt de motor voor.
Re: gewetensvraag
Snap je "probleem" en zat er zelf ook mee, maar toer wel veel en gebruik de BMW voor mijn werk veel. heb er voor het snelle sportieve rijden een kawa zxr 750 bij gekocht, dit vind ik een ideale combinatie, en mischien gaat deze kawa niet eens zo veel harder door bochten etc, trekken doet ie enorm, en de top ligt ook veel hoger. Ga je echter met de Kawa wat langer weg dan mis je de BMW weer, waar je gewoon honderden kilometer mee door kan gaan zonder moe te worden.
Re: gewetensvraag
Ik heb de BMW gekocht omdat ik er woon-werk verkeer mee rijd. Hiervoor had ik een Honda VFR. Als ik geen woon werk verkeer zou gaan rijden had ik die gehouden of bijvoorbeeld een VTR of Ducati gekocht. Niet de modelletjes buikschuiver, want dan hang je veel te veel op je polsen en das niet prettig.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk.
- Michl
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
- Type: R1200RT
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: gewetensvraag
hetzelfde bedrijf maakt ook een GS!!DutchBear schreef:Een beetje meer gooi-en-smijt, gewoon, omdat ik te weinig tijd heb om 't uit de toertochten te halen.
Harder is compleet onbelangrijk voor mij.
Nu kan de RT best wel enigzins vlot heen-en-weer, maar daaar is het niet echt de motor voor.
Groet,
Michl

- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: gewetensvraag
Hoi.
En om dan toch binnenshuis te blijven, R1150 Rockster of R1200R.
Allebei een stuk minder bulk als een RT, lichter en toch geschikt voor dagelijks gebruik of langere tochten als je er een ruitje op zet.
Groeten, Paul.
En om dan toch binnenshuis te blijven, R1150 Rockster of R1200R.
Allebei een stuk minder bulk als een RT, lichter en toch geschikt voor dagelijks gebruik of langere tochten als je er een ruitje op zet.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- beamer1200rt
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: gewetensvraag
Ik zat ook tegen een soortgelijke beurt aan te kijken. Dat is voor mij altijd aanleiding om de inruil te vragen. Naast de RT was een GS in beeld. Hoewel een GS iets beter stuurt is het uiteindelijk toch weer de RT geworden omdat ik dan spullen kon overzetten. Anders had ik van alles opnieuw moeten kopen.
Een GS erbij zou natuurlijk kunnen, maar met het aantal kilometers per jaar dat ik rijd (5.000-10.000) is dat wat overdreven.
.... en zo worstelen we allemaal op onze eigen manier met het keuzedilemma .... noem het maar een welvaartverschijnsel.
Veel wijsheid.
Een GS erbij zou natuurlijk kunnen, maar met het aantal kilometers per jaar dat ik rijd (5.000-10.000) is dat wat overdreven.
.... en zo worstelen we allemaal op onze eigen manier met het keuzedilemma .... noem het maar een welvaartverschijnsel.
Veel wijsheid.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Re: gewetensvraag
Ik heb een 1100RT gehad, nu heb ik een 1200GS en mijn vrouw rijdt op een YZF R1. ALs pekel fiets heb ik ook nog een transalp. Voor de RT had ik een VFR800i.
Redelijk divers qua catergorieen en eigenlijk is alles leuk rijden. Alleen ben ik iedere keer weer dolgelukkig als ik terug op mijn 1200GS stap. (van de R1 terug op de 1100RT zelfde gevoel maar ietjes minder).
Een half uurtje spelen op de R1 van mijn vrouw is leuk maar niet leuk genoeg om er een te willen hebben. De zithouding wordt vervelend (leunen op polsen), voor goed bochten werk moet je de R1 beter kennen dan voor goed bochten werk op een RT/GS. Je rijdt dus sneller vlotter op een RT/GS dan op een R1.
Ik zou gewoon op een boxer blijven rijden. Wil je echt iets lichters/vlotter dan een 1100/1150 RT dan zou ik gaan kijken voor een 1200GS/RT. Die zijn 30 kg lichter en rijden echt lekker vlot en lichtvoetig.
Redelijk divers qua catergorieen en eigenlijk is alles leuk rijden. Alleen ben ik iedere keer weer dolgelukkig als ik terug op mijn 1200GS stap. (van de R1 terug op de 1100RT zelfde gevoel maar ietjes minder).
Een half uurtje spelen op de R1 van mijn vrouw is leuk maar niet leuk genoeg om er een te willen hebben. De zithouding wordt vervelend (leunen op polsen), voor goed bochten werk moet je de R1 beter kennen dan voor goed bochten werk op een RT/GS. Je rijdt dus sneller vlotter op een RT/GS dan op een R1.
Ik zou gewoon op een boxer blijven rijden. Wil je echt iets lichters/vlotter dan een 1100/1150 RT dan zou ik gaan kijken voor een 1200GS/RT. Die zijn 30 kg lichter en rijden echt lekker vlot en lichtvoetig.
- PeteRT
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 14 apr 2009, 09:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSa
- Land: Nedreland
- Woonplaats of omgeving: Berkel en Rodenrijs
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: gewetensvraag
Hoi Dutch Bear,
Ik rij zelf een 1100RT op sportieve basis en ervaar het als heel plezierig als ik met buikschuivers in de Ardennen ben en altijd op de eerste plaats rij zonder daar echt moeite voor te doen. Maar ik herken je dilemma, ik ben ook bevreest als ik iets anders zou aanschaffen. Dus blijf ik nog maar ff lekker op de RT rijden
En maak anders gewoon eens een proefritje op een R1200GS. Stuurt als een scheermes en doet je RT verbleken, maar ja of je dat wilt weten?
Groets,
Peter
Ik rij zelf een 1100RT op sportieve basis en ervaar het als heel plezierig als ik met buikschuivers in de Ardennen ben en altijd op de eerste plaats rij zonder daar echt moeite voor te doen. Maar ik herken je dilemma, ik ben ook bevreest als ik iets anders zou aanschaffen. Dus blijf ik nog maar ff lekker op de RT rijden
En maak anders gewoon eens een proefritje op een R1200GS. Stuurt als een scheermes en doet je RT verbleken, maar ja of je dat wilt weten?
Groets,
Peter
'98-'03 ZX-7 (1993)
'10---> ZX-7 (1993)
'03-'09 RSV 1000 (2001)
'05-'06 R1100RS (1995)
'06-'12 R1100RT (1999)
'12-'22 R1200GSA (2006)
'22---> R1200GSA (2015)
'10---> ZX-7 (1993)
'03-'09 RSV 1000 (2001)
'05-'06 R1100RS (1995)
'06-'12 R1100RT (1999)
'12-'22 R1200GSA (2006)
'22---> R1200GSA (2015)
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Was ik al bang voor : begrip en herkenning
Blijft dus m'n eigen keuze hè?
Ik houd jullie op de hoogte van deze martelende levensvragen :lol:
gr
Peter

Blijft dus m'n eigen keuze hè?
Ik houd jullie op de hoogte van deze martelende levensvragen :lol:
gr
Peter
R1200GSA 2010
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Heren,
Gistermiddag mijn RT 1150 RT verkocht aan een sympathiek heerschap uit de gemeente Ommen.
Gaf een heel vreemd gevoel om iemand anders op "niet-meer-mijn" RT weg te zien snorkelen.
Ben ik als nog niet tevoren geconfronteerd met de vraag: " en wat nu? ".
Ik houd U op de hoogte van de keuze (ai ai keuzes....).
gr
Peter
Gistermiddag mijn RT 1150 RT verkocht aan een sympathiek heerschap uit de gemeente Ommen.
Gaf een heel vreemd gevoel om iemand anders op "niet-meer-mijn" RT weg te zien snorkelen.
Ben ik als nog niet tevoren geconfronteerd met de vraag: " en wat nu? ".
Ik houd U op de hoogte van de keuze (ai ai keuzes....).
gr
Peter
R1200GSA 2010
Re: gewetensvraag
Beste Peter,
Denk ook eens over een "Pan".
Niet lichter, dat weet ik. Wel lekker wendbaar, touren kan ook, heeft behoorlijk veel power, is betrouwbaar.
En, net als een RT, toch ook zo langzamerhand een beetje een ikoon!
Een goede vriend van mij kocht er vorige week eentje, die hebben we tijdens de Paasdagen uitgebreid gepoetst.
'T is welliswaar geen BMW maar ik ben er toch wel zeer enthousiast over.
Was helemaal geen hoge investering ook nog...
Succes!!
Denk ook eens over een "Pan".
Niet lichter, dat weet ik. Wel lekker wendbaar, touren kan ook, heeft behoorlijk veel power, is betrouwbaar.
En, net als een RT, toch ook zo langzamerhand een beetje een ikoon!
Een goede vriend van mij kocht er vorige week eentje, die hebben we tijdens de Paasdagen uitgebreid gepoetst.
'T is welliswaar geen BMW maar ik ben er toch wel zeer enthousiast over.
Was helemaal geen hoge investering ook nog...
Succes!!
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Bedankt voor de sugegestie.
Op dit moment ben ik GS (BMW), dan wel KTM minded.
De forum bazen vinden het nochtans goed dat ik meedoe aan het RT treffen,
Echter onder voorwaarde dat ik mijn inferieure toekomstige eventuele niet (en dus inferieure) RT heeeeeel ver weg verderop parkeer....
gr
Peter
Op dit moment ben ik GS (BMW), dan wel KTM minded.
De forum bazen vinden het nochtans goed dat ik meedoe aan het RT treffen,
Echter onder voorwaarde dat ik mijn inferieure toekomstige eventuele niet (en dus inferieure) RT heeeeeel ver weg verderop parkeer....

gr
Peter
R1200GSA 2010
Re: gewetensvraag
Tja, uiteindelijk is er natuurlijk maar 1 echte motorfiets
Dat was waarschijnlijk het onbestemde gevoel dat je noemt toen je je RT, verkocht en met een andere bestuurder erop, aan de horizon zag wegroffelen




Dat was waarschijnlijk het onbestemde gevoel dat je noemt toen je je RT, verkocht en met een andere bestuurder erop, aan de horizon zag wegroffelen



-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Beste RT'ers.
Bijgaand een kiek van mijn nieuwe brommert.

Zoals jullie kunnen vermoeden zal ik mij nu met name oriënteren op dit apparaat.
Maar mijzelf kennend, zou het, tot grote ergenis van mijn ega, best wel eens zo kunnen zijn dat er wederom gewisseld wordt.
Ik blijf het forum met veel plezier volgen en wens iedereen (en met name diegene met mijn plekkie), een geweldige RT toertocht (die ook geweldig georganiseerd is
).
gr
Peter
Bijgaand een kiek van mijn nieuwe brommert.

Zoals jullie kunnen vermoeden zal ik mij nu met name oriënteren op dit apparaat.
Maar mijzelf kennend, zou het, tot grote ergenis van mijn ega, best wel eens zo kunnen zijn dat er wederom gewisseld wordt.
Ik blijf het forum met veel plezier volgen en wens iedereen (en met name diegene met mijn plekkie), een geweldige RT toertocht (die ook geweldig georganiseerd is

gr
Peter
R1200GSA 2010
Re: gewetensvraag
Waar is de rest van die foto??
Ene...... waarom KTM en geen GS??? Dat snap ik nou echt niet.
Ene...... waarom KTM en geen GS??? Dat snap ik nou echt niet.

-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
BMW is kwalitatief beter (denk ik), maar de KTM vind ik heel veel leuker om mee te rijden.Stingray schreef:Waar is de rest van die foto??
Ene...... waarom KTM en geen GS??? Dat snap ik nou echt niet.
Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wel mijn antwoord op jouw vraag.
R1200GSA 2010
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: gewetensvraag
Waarom zou een BMW beter zijn dan een KTM dat zijn ook al jaren betrouwbare motoren en beter voor hun doel geschikt dan een GS dat uiteindelijk gewoon een wegmotor is met of road uitstraling en ik weet wel dat ze dat bij de GS club niet zullen bevestigen en ik vind zelf ook wel dat de GS iets stoers heeft daarom had ik er 1 en zal er ook wel weer 1 komen maar voor het echte werk is volgens mij de KTM beter geschikt.
Je hebt gelijk je bent er uiteindelijk niet mee getrouwd en wisselen is eenvoudig kost een beetje maar dan ben je ook wer een ervaring rijker.
Veel plezier met je mooie KTM
Met vr gr
han
Je hebt gelijk je bent er uiteindelijk niet mee getrouwd en wisselen is eenvoudig kost een beetje maar dan ben je ook wer een ervaring rijker.
Veel plezier met je mooie KTM
Met vr gr
han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: gewetensvraag
Tsja, daar ben ik dan weer
KTM is echt een supermerk.
Keerzijde (althans voor mij), is dat je er enorm hard mee gaat rijden. Omdat het kan.

En ik denk dat het een keer fout zal gaan.
Dus.....wellicht toch weer BMW (RT of GS). Gewoon, omdat het minder uitdaagt.
Niet omdat KTM "sucks", maar omdat ik blijkbaar beperkte "self control capabilities" heb.
Geen hetze dus.
Wordt vervolgt, zullen we maar zeggen!
gr
Peter

KTM is echt een supermerk.
Keerzijde (althans voor mij), is dat je er enorm hard mee gaat rijden. Omdat het kan.

En ik denk dat het een keer fout zal gaan.
Dus.....wellicht toch weer BMW (RT of GS). Gewoon, omdat het minder uitdaagt.
Niet omdat KTM "sucks", maar omdat ik blijkbaar beperkte "self control capabilities" heb.
Geen hetze dus.
Wordt vervolgt, zullen we maar zeggen!
gr
Peter
R1200GSA 2010
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Beantwoord: Gewetensvraag over onroute voor motor
door Niels1962 » » in Over: GPS en navigatie - 7 Reacties
- 2410 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-