1200RT 2011 start niet

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
warmbakkertje

1200RT 2011 start niet

Ongelezen bericht door warmbakkertje »

Hoi,

De motor heeft een week stilgestaan. Ik pak hem om een stukje te rijden, contact aan, alle elektra lijkt goed te werken. Toeter werkt prima, Groot licht geeft groot licht enz. De start knop indrukken levert een oorverdovende stilte op: geen klik geen hoest, nada. Als ik de startknop in de dodeman positie doe, dan gaat mijn benzine voorraad weg, (lijkt me een normale reactie) Reserve sleutel geprobeerd maar niks. Gaat wel op alarm en eraf.
Start knop in de WD40 gezet, accu aan de lader gezet, via krokodillenklem dus Can-bus omzeilt. Niks.. Koppeling en jiffy ingetrokken danwel ingeklapt, in uit versnelling...
Nog 10 minuten naar een zekeringskast gezocht maar die zit er niet meer op zei Wikipedia grrrr...

De startknop defect?? Zomaar ineens??

Gerrit-Jan
DickL

Re: 1200RT 2011 start niet

Ongelezen bericht door DickL »

Had hetzelfde met mijn 1100 RT, en dacht in 1e instantie aan de jiffyschakelaar, waarvan een randje was afgebroken. Die vervangen, maar probleem kwam terug. Toen draden van de startonderbreker van het alarm (Red Alert) gewoon doorverbonden (dus in feite weer in de fabrieksopstelling terug gezet) en daarna geen probleem meer.

gr.Dick
Dingeman
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Nagenoeg zeer zeker de startknop defect. Had PRECIES hetzelfde met mijn R1200RT (2012) zoals jij het omschrijft. Ik was een toertje doen, terrasje pakken, weer willen gaan rijden, vergeet het maar. Alles werkte, behalve de startknop. Dealer gebeld, samen enkele procedures doorlopen en nog steeds niets. Vanaf de plaats van de storing op kosten van BMW (BMW-kaart) met een transporteur naar mijn dealer. Kwartier later reed ik weer. Een compleet nieuw "unit" gemonteerd waar de startknop is zit. Had me totaal een vertraging opgeleverd van ongeveer twee uren.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
warmbakkertje

Ongelezen bericht door warmbakkertje »

De start knop was defect. Motor is door afsleper opgeladen en naar de dealer vervoerd en deze heeft de start knop unit vervangen.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

warmbakkertje schreef:De start knop was defect. Motor is door afsleper opgeladen en naar de dealer vervoerd en deze heeft de start knop unit vervangen.
Hmmm- een kennis van mij op BMRider had dezelfde probleem en oplossing. Blijkt waarschijnlijk een nieuwe zwakpunt voor de -1200-
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Die nieuwe knoppenhandel op de 1200 is al vanaf het begin een zwakte bot.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”