Update city Navigator 2014.10

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Update city Navigator 2014.10

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Er is een nieuwe kaartupdate verschenen.

In tegenstelling tot de vorige update lijkt installatie met Express nu prima te gaan; ook voor installatie van de kaarten op de computer. Wel eerst even de nieuwste versie van express handmatig installeren.

Zie http://www.mrgps.nl/update-city-navigat ... erschenen/ voor uitleg.

Succes!
Hans
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Update city Navigator 2014.10

Ongelezen bericht door Jekihero »

Thanks!
Eerst maar lekker op vakantie.
De update doen we dan wel later.

Ronald
Tourist64
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door Tourist64 »

De update op een Zumo 350 middels Express is bij mij zonder problemen verlopen.
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Bij mij weer een drama. Garmin Express en Mac is geen goede combinatie vermoed ik. Met de oude mapupdater de boel weer opgelost. Lifetime mapupdater werkt bij mij ook niet meer. Die gaf aan dat er geen nieuwe kaartversie is.
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Ongelezen bericht door HanTeRT »

De update is bij mij uitstekend verlopen. _004

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
mhovens
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Bij mij ook geen centje pijn _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

GarminExpress ondersteund helaas niet de StreetPilot 2820, en duid "automatisch" Garmin Map Updater aan.
Dat de StreetPilot 2820 niet ondersteund wordt via GarminExpress is te begrijpen. Jammer is het wel.

Ik zal een hernieuwde poging doen met Garmin Express & mijn BMW Navigator 4 op een ander moment.

Zo op het 1e oog ziet Garmin Express er wel veelbelovend uit.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Ook bij geen probleem _004

Misschien werkt het wel beter als je eerst niet je toestel aansluit _001
Was vergeten om mijn toestel aan te sluiten , later kreeg ik pas de melding
Alles voorgaande keren heb het toestel gelijk aangesloten en toen ging het NIET goed _001 deze keer in 1x goed :D
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

Heb dezelfde ervaring als Bert. eerst downlaoden en daarna het toestel er aan zonder problemen.
Met gelijktijdig het toestel aansluiten loopt de internetverbinding vast
mkoskamp
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Zelfde issue als Dutchmidiman. Laatste versie van Garmin Express ondersteunt de BMW Navigator III (SP 2820) niet.
Mapupdater gaf een fout bij het verbinden. Herhaalde pogingen haalden niets uit. Toen maar eens verbonden met de VPN van het werk zodat ik een andere provider gebruik. Met als resultaat direct verbinding.
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Hmmm... ... _001
ik wilde de nieuwste kaart installeren, garmin express is er 33 minuten mee bezig en aan het eind geeft 'hij' aan dat de overdracht mislukt is. Als ik kijk blijkt dat er een 'onbekende overdrachtsfout' is opgetreden (lekker specifiek). 'Probeer het opnieuw'. Maar opnieuw proberen heeft totaal geen zin, dezelfde fout blijft terug komen.
Ik heb niet veel zin om er nu nog mee aan de slag te gaan maar morgen maar eens dieper op in zoomen.... Oia

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Inspector Gadget

mkoskamp schreef:Zelfde issue als Dutchmidiman.
Gelukkig, het lag dus niet aan mij of mijn SP2820. ;)

Ondertussen GarminExpress (hierna te noemen GE) en de BMW Navigator 4 geprobeerd:
GE gaf netjes aan dat er een update beschikbaar was, installatie ging probleemloos.

Echter, na het installeren van de 2014.10 bleef GE aangeven dat er nog steeds een update beschikbaar was, en wilde wederom 2014.10 installeren.
En als ik dan dat nogmaals liet doen, bleef die melding terug komen. Het loskoppelen, aanzetten cq booten van de BW Navigator 4 loste die "Update beschikbaar" melding niet op. Het was een "loop"-situatie.
Onderzoek toonde aan dat GE verzuimde om de oude "gmap3d.img" (bij mij gmap3d1.img genaamd) weg te halen, en blijkbaar triggerde GE daarop.

Uiteraard had ik eerst een file-backup gemaakt (GE kan ook een backup maken voordat je een nieuwe routemap installeert, maar ik ben een ferme gebruiker van TotalCommander, dus ook de hidden bestanden gekopieerd.

Daarom de "gmap3d1.img" (op de unit) en "gmapsup1.img" (op het geheugenkaartje) gewist en GE opnieuw laten beginnen, en toen liep het wederom goed en daarna geen herhaalde melding meer van "Update beschikbaar".

Tevens gaf GE onder de Device->Advanced nog een hele waslijst van beschikbare updates (waaronder de gratis "Vehicle symbolen) van "Garmin Garage").
Daar zat ook een BMW Navigator 4 houder-software update tussen die je via de WebUpdater niet aangeboden kreeg. (ik had dat van tevoren uiteraard al gecontroleerd).
Daarom alle updates (w.o. ook stemmen en navigatie-iconen) ook maar laten installeren, met mijn 8Gb geheugenkaartje heb ik tegenwoordig ruimte zat op de BMW Navigator 4 (meer dan 1,nogwat Gb aan vrije ruimte).
Alleen, ook daarin gaat GE consequent in de fout, zo lijkt het.
Je kunt alles wel selecteren, maar na een "refresh" (groene icoon met ronde pijlen helemaal links-bovenin GE) krijg ik een deel van die waslijst terug.
Nu zou het kunnen zijn dat qua "Vehicle iconen" de Zumo 660/BMW Navigator 4 een beperking kent, maar in die waslijst staan ook 2 stem-bestanden die zich blijkbaar ook niet goed laten installeren op mijn BMW Navigator 4.

Kortom, Garmin Express is een flinke verbetering met voorgaande versie, maar foutloos is het zeker nog niet, zo lijkt het wel.
mkoskamp

Het updaten is gelukt. Heb echter wel een ander issue. Ik kan de kaarten niet meer lokaal opslaan. Dus alleen de kaarten die op de Navigator III staan zijn bijgewerkt. Dat is een selectie van west Europa. Toen ik 2013.30 installeerde kon ik wel alle kaarten downloaden. Dat was volgens mij met een oudere versie van Garmin Express (lifetime update).

Iemand een tip hoe ik alsnog alle kaarten kan downloaden?
mhovens
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Dat gaat met de nieuwste versie van Garmin Express. Handige uitleg staat hier: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?p=3419#3419
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Nieuwste versie van Garmin Express gebruiken, deze heeft een optie om kaarten ook op de PC te installeren (via Toestel> Geavanceerd).

Nieuwste versie downloaden: http://software.garmin.com/nl-NL/express.html

Tip: eerst de oude versie verwijderen door uninstall via Windows. Garmin Express heeft van zichzelf geen update mogelijkheid.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
mkoskamp

Wat ik vergeten was te melden is dat Garmin Express de Navigator III niet ondersteunt. De voorloper daarvan deed dat nog wel.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dan het 'oude' programma MapUpdater gebruiken, ik heb begrepen dat Garmin zelf dat ook aanbeveelt voor 'oudere' toestellen. MapUpdater heeft in ieder geval de optie om kaarten ook op de computer te installeren!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
mkoskamp

Net een nieuwe poging gedaan met mapupdater. Deze heeft inderdaad een optie knop waarmee je kaarten op de PC kan zetten. Omdat mijn apparaat al was bijgewerkt wilde hij echter niet opnieuw downloaden. Toen ik echter voor de optie koos om een unlock code in te vullen kreeg ik de mogelijkheid om de kaarten lokaal op te slaan.
Dank voor de tips.
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ben nu bezig met de update.
Heb de mogelijkheid voor installatie op Zumoén PC kunnen vinden, maar wegens ruimtegebrek kan ik niet installeren wat ik wil - in ieder geval centraal Europa + Scandinavië. Nu staat dat er ook op, dus ik heb de indruk dat de kaarten er naast komen. in mijn ogen is dat iets anders dan een update _001
Even afwachten wat er gebeurt als de download klaar is, anders toch eerst kaarten van de Zumo660 afhalen en nog een keertje proberen......
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

Dat was mijn ervaring ook;
GE/MapUpdater haalt niet altijd al het oude helemaal correct/volledig weg van de vorige routekaart.
Ik heb een vermoeden dat de OnRoute Motorkaart wellicht qua bestandsnaam (gmapsupp.img genaamd in mijn geval) het GE update-proces in de weg zit.

Ik maak voordat ik de update(s) start van Garmin (of het nu via GE, WebUpdater of MapUpdater is) altijd een file-kopie van alle bestanden op de Garmin én het geheugenkaartje, wis daarna de grote bestanden (zoals bijvoorbeeld de gmap3d.img, gmapsupp.img, gmapprom.img, danwel de variante daarvan) en pas dan start ik de GE of MapUpdater.

Let op: als je bijvoorbeeld de OnRoute routekaarten gebruikt moet je dus *niet* de gmapsupp.img wissen!
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Vorige week idd gedownload naar mn nieuwe 660LM ;)
Dom, vergeten GE te updaten met als gevolg dat ik alleen de 660 bijwerkte maar mn PC dus niet...
2e poging na updaten GE ging het wel... Tadellos und Wolf.
Routetje naar Luxemburg gemaakt wat ik afgelopen weekend heb gereden met mn Lief...
Alles probleemloos...

Nu nog ff wachten op het 16GB kaartje, dan past ook mn muziek erbij...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”