TomTom wil stoppen met consumententak
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
TomTom wil stoppen met consumententak
TomTom wil af van de navigatie apparatuur voor consumenten. Wat zal garmin gaan doen in de toekomst als de vraag naar GPS apparaten afneemt met 10 tot 15% per jaar.
http://www.nu.nl/tech/3513357/tomtom-ov ... entak.html
http://www.nu.nl/tech/3513357/tomtom-ov ... entak.html
Re: TomTom wil stoppen met consumententak
Is wel te begrijpen;
TT zit al geruime tijd in moeilijk vaarwater en aandeelhouderswaarde is vaak bij dergelijke bedrijven een hele belangrijke factor.
Ja, de "gratis" navigatie op smartphones heeft invloed op hun markt, maar innovatie is m.i. ook een hele belangrijke factor.
Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt, niet in de laatste plaats ook voor de bestaande gebruikers van de TT producten.
Want als de consumententak van de hand gedaan wordt, is het altijd afwachten wat de nieuwe eigenaar met de bestaande producten en diensten gaat doen.
"Legacy" wordt vaak dan gezien als lastig en een kostenpost en al vrij snel na de overname de stekker uit getrokken.
Whatever the case, ik wens ze veel wijsheid toe.
TT zit al geruime tijd in moeilijk vaarwater en aandeelhouderswaarde is vaak bij dergelijke bedrijven een hele belangrijke factor.
Ja, de "gratis" navigatie op smartphones heeft invloed op hun markt, maar innovatie is m.i. ook een hele belangrijke factor.
Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt, niet in de laatste plaats ook voor de bestaande gebruikers van de TT producten.
Want als de consumententak van de hand gedaan wordt, is het altijd afwachten wat de nieuwe eigenaar met de bestaande producten en diensten gaat doen.
"Legacy" wordt vaak dan gezien als lastig en een kostenpost en al vrij snel na de overname de stekker uit getrokken.
Whatever the case, ik wens ze veel wijsheid toe.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Concurrent minder voor Garmin? Dan gaat hun prijs omhoog!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Er zijn nog wel andere spelers op de markt, denk niet dat Garmin de prijzen in deze huidige economische tijden hoger gaat dicteren.
Dat zou ze al heel snel uit de markt prijzen en de deur openzetten voor de andere merken.
Sterker nog, als je kijkt naar Garmin's recente reeks aan producten zie je m.i. meer een beweging naar de onderkant van de markt?
Anyhoe, ik maak mij meer zorgen om de huidige gebruikers van de TT producten, er is een redelijk aan te nemen risico dat zij straks in de koude komen te staan als de consumententak daadwerkelijk verkocht wordt/is. Het is dan afwachten wat de nieuwe eigenaar allemaal gaat doen.
Laat staan wat er met de TT producten en de verkoopbaarheid daarvan op dit moment, nu dit nieuws naar buiten gekomen is.
Laten we hopen dat het allemaal goed komt, concurrentie is altijd goed, houdt je scherp.
Dat zou ze al heel snel uit de markt prijzen en de deur openzetten voor de andere merken.
Sterker nog, als je kijkt naar Garmin's recente reeks aan producten zie je m.i. meer een beweging naar de onderkant van de markt?

Anyhoe, ik maak mij meer zorgen om de huidige gebruikers van de TT producten, er is een redelijk aan te nemen risico dat zij straks in de koude komen te staan als de consumententak daadwerkelijk verkocht wordt/is. Het is dan afwachten wat de nieuwe eigenaar allemaal gaat doen.
Laat staan wat er met de TT producten en de verkoopbaarheid daarvan op dit moment, nu dit nieuws naar buiten gekomen is.
Laten we hopen dat het allemaal goed komt, concurrentie is altijd goed, houdt je scherp.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Nou..... dit is de laatste release.... https://buy.garmin.com/en-US/US/prod113522.htmldutchmidiman schreef: Sterker nog, als je kijkt naar Garmin's recente reeks aan producten zie je m.i. meer een beweging naar de onderkant van de markt?![]()
Maar eh.... het is redelijk koffiedik wat dit nu precies voor TT gaat betekenen. Heb echter niet de indruk dat dit voor Nederland BV c.q. de huidige TT gebruikers goed nieuws gaat zijn...
Ik bedoelde de meer dedicated (=alleen) motor-producten van Garmin.
Als ik de Garmin Monterra zo bekijk is het m.i. een "jack of all trades", buiten- en watersport, geocaching, wifi,auto en motor.
En zo te lezen een grotere (duurdere) broer van de Montana 650T.
Beide hebben vooralsnog mijn interesse zeker niet als het om een vervanger gaat van mijn BMW Navigator.
Terug on-topic:
http://www.bnr.nl/feeds/anp/AFN/762391- ... speculatie
TomTom's koers steeg met 7 procent vandaag, de stoelendans rondom de aandeelhouderswaarde is in volle gang.
Als je de eerdere aankondigingen van TT een beetje volgt, zie je een beweging van het bedrijf hun technologieën en kennis ten gelde te maken door de verkoop van licenties, aangaan van samenwerkingen e.d.
En "bewegingen" zich "overneembaar" te maken voor eventueel geïnteresseerden.
Desondanks is het TT vooralsnog niet gelukt flink (aandeelhouders)geld te maken met alles wat ze in huis hebben.
(lees: met name de overname van Tele Atlas)
Daarnaast kent het bedrijf nogal een turbulent verleden als Palmtop, daarna PSION, rechtzaken tegen & met Microsoft, en zo is er wel meer te lezen over dit toch wel uniek bedrijf:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomtom
Het is inderdaad redelijk koffiedik kijken wat het gaat betekenen, ik hou ook wel een beetje mijn hart vast.
Zeker in deze economische tijden.

Als ik de Garmin Monterra zo bekijk is het m.i. een "jack of all trades", buiten- en watersport, geocaching, wifi,auto en motor.
En zo te lezen een grotere (duurdere) broer van de Montana 650T.
Beide hebben vooralsnog mijn interesse zeker niet als het om een vervanger gaat van mijn BMW Navigator.

Terug on-topic:
http://www.bnr.nl/feeds/anp/AFN/762391- ... speculatie
TomTom's koers steeg met 7 procent vandaag, de stoelendans rondom de aandeelhouderswaarde is in volle gang.
Als je de eerdere aankondigingen van TT een beetje volgt, zie je een beweging van het bedrijf hun technologieën en kennis ten gelde te maken door de verkoop van licenties, aangaan van samenwerkingen e.d.
En "bewegingen" zich "overneembaar" te maken voor eventueel geïnteresseerden.
Desondanks is het TT vooralsnog niet gelukt flink (aandeelhouders)geld te maken met alles wat ze in huis hebben.
(lees: met name de overname van Tele Atlas)
Daarnaast kent het bedrijf nogal een turbulent verleden als Palmtop, daarna PSION, rechtzaken tegen & met Microsoft, en zo is er wel meer te lezen over dit toch wel uniek bedrijf:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomtom
Het is inderdaad redelijk koffiedik kijken wat het gaat betekenen, ik hou ook wel een beetje mijn hart vast.
Zeker in deze economische tijden.

- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Gelukkig, komen mijn aandelen weer in de buurt van de oorspronkelijke aankoopprijs.TomTom's koers steeg met 7 procent vandaag, de stoelendans rondom de aandeelhouderswaarde is in volle gang.

GrTz
BertL
BertL
Ik heb nog Imtech aandelen in de "aanbieding"

En nu wordt morgen nog wel mijn nieuwe rider 2013 bezorgd
Om eerlijk te zijn maak ik me nu nog niet druk om de toekomst van TomTom.
Garmin heeft de 390 gelanceerd voor de veel te hoge prijs van 499.
hoe dan ook, genaaid worden we toch door de leveranciers.
De prijs van de Rider 2013 is een stuk redelijker dan de Garmin. De Zumo 340 of 350 is voor mij geen optie omdat er geen telefoon aan gekoppeld kan worden. Aangezein ik veel bereikbaarheids dienst heb van mijn werk is het koppelen met een GSM een must voor mij. Ik zou er niet aan moeten denken al die tijd dat ik dienst heb, niet te kunnen rijden.
Wat de toekomst brengt zie ik wel. Niks is zeker in het leven en ook de toekomst van Garmin niet.
Luc

Om eerlijk te zijn maak ik me nu nog niet druk om de toekomst van TomTom.
Garmin heeft de 390 gelanceerd voor de veel te hoge prijs van 499.
hoe dan ook, genaaid worden we toch door de leveranciers.
De prijs van de Rider 2013 is een stuk redelijker dan de Garmin. De Zumo 340 of 350 is voor mij geen optie omdat er geen telefoon aan gekoppeld kan worden. Aangezein ik veel bereikbaarheids dienst heb van mijn werk is het koppelen met een GSM een must voor mij. Ik zou er niet aan moeten denken al die tijd dat ik dienst heb, niet te kunnen rijden.
Wat de toekomst brengt zie ik wel. Niks is zeker in het leven en ook de toekomst van Garmin niet.
Luc
Zou ik ook niet heel erg wakker van liggen, op dit moment.
Kijk naar perikelen rond Nokia & Micro$oft;
Wie had gedacht dat de ene miniatuur (in de mobiele markt) de andere miniatuur zou overnemen? (bron: https://twitter.com/ltm/status/37475028 ... 96/photo/1)
In de moderne wereld gaat het om het grote geld en dan met name aandeelhouderswaarde en bonussen.
Dan mag je nog zo innoverend zijn zoals TomTom ooit echt ook was, als de beurskoers keldert heeft dat gevolgen voor het bedrijf. Dat is de moderne realiteit. Ik hoop van harte dat TomTom de storm gaat doorstaan, want het kan een nieuw begin zijn of het begin van het einde;
http://www.bnr.nl/feeds/anp/AFN/169324- ... oor-tomtom
Als jij er tevreden over bent en de TomTom brengt jou wat jij er van verwacht, prima toch?
Garmin is zeker niet zaligmakend, ik ben er ronduit aan gewend. Onderhand. :lol:
Als jij er blij mee bent, ben ik dat ook!
En over een paar jaar zien we wel weer verder.
Kijk naar perikelen rond Nokia & Micro$oft;
Wie had gedacht dat de ene miniatuur (in de mobiele markt) de andere miniatuur zou overnemen? (bron: https://twitter.com/ltm/status/37475028 ... 96/photo/1)
In de moderne wereld gaat het om het grote geld en dan met name aandeelhouderswaarde en bonussen.
Dan mag je nog zo innoverend zijn zoals TomTom ooit echt ook was, als de beurskoers keldert heeft dat gevolgen voor het bedrijf. Dat is de moderne realiteit. Ik hoop van harte dat TomTom de storm gaat doorstaan, want het kan een nieuw begin zijn of het begin van het einde;
http://www.bnr.nl/feeds/anp/AFN/169324- ... oor-tomtom
Als jij er tevreden over bent en de TomTom brengt jou wat jij er van verwacht, prima toch?
Garmin is zeker niet zaligmakend, ik ben er ronduit aan gewend. Onderhand. :lol:
Als jij er blij mee bent, ben ik dat ook!
En over een paar jaar zien we wel weer verder.
Het is maar gerucht. Ervaring leert dat er is altijd een financieele reden om een beurs genoteerde bedrijf z'n te laten lekken. Tot dat ik de bloemen in het veld zie is het maar met bullshit strooien.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2016 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 10 Reacties