probleem opgelost

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Knubbe72

probleem opgelost

Ongelezen bericht door Knubbe72 »

pm. anderhalf jaar geleden kreeg ik een probleem met mijn -1100- . Als het blok warm werd sloeg ze zomaar af, en als het blok weer was afgekoeld, kon ik weer verder. Dit probleem aangekaart bij mijn monteur. Deze heeft een aantal dingen vervangen, zoals hallsensor, gasklepsensor, en nogal wat kleinmateriaal.
Het probleem bleef echter. dus een aantal honderden euries verder de BMW maar weer opgehaald, en met een werkplaats handboek alles nagelopen.
uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat een kapotte bobine het euvel was. Deze voor een paar tientjes 2e hands aangeschaft en zelf erop gezet.
Nu rij ik al weer een aantal maanden ongestoord rond.
Dus mocht iemand hetzelfde klachten hebben of krijgen... Kijk ook eens of de bobineof bougiekabels nog goed zijn.

[groet]
Erik
J vd B te V

Re: probleem opgelost

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Raar........
Dat is eigenlijk het eerste waar ik naar (laat) kijken sinds een vriend dat heel lang geleden ooit met een auto heeft mee gemaakt.
Je zou zeggen dat een monteur daar ook ervaring mee zou moeten hebben.
Afijn.....dus weer wat ervaring opgedaan.

Groeten van Jan via Tapatalk
hybride
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Ongelezen bericht door hybride »

Knubbe72 schreef:pm. anderhalf jaar geleden kreeg ik een probleem met mijn -1100- . Als het blok warm werd sloeg ze zomaar af, en als het blok weer was afgekoeld, kon ik weer verder. Dit probleem aangekaart bij mijn monteur. Deze heeft een aantal dingen vervangen, zoals hallsensor, gasklepsensor, en nogal wat kleinmateriaal.
Het probleem bleef echter. dus een aantal honderden euries verder de BMW maar weer opgehaald, en met een werkplaats handboek alles nagelopen.
uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat een kapotte bobine het euvel was. Deze voor een paar tientjes 2e hands aangeschaft en zelf erop gezet.
Nu rij ik al weer een aantal maanden ongestoord rond.
Dus mocht iemand hetzelfde klachten hebben of krijgen... Kijk ook eens of de bobineof bougiekabels nog goed zijn.

[groet]
Erik
Hoi, laatst zelfde probleem gehad met een tspark, hier ook besproken. Een monteur van JC motors Kapelle legde na een proefrit door de straat direct de vinger op de zere plek, knap vond ik dat. Nu ik hem vervangen heb merk ik dat hij al veel langer moet hebben gehapert, want de motor loopt fijner. Bobine's testen is idd 1 van de 1e zaken om te controleren bij vreemde storingen! En pas bij een warme motor, want meestal gaan ze pas gek doen pas als ze warm worden of op hogere toeren.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Alles is relatief: je hebt in ieder geval een nieuwe hall-sensor en daar kun je weer jaaaaren mee vooruit!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

"Ach, monteurs zijn soms net mensen :D " :roll:
J vd B te V schreef:Raar........
Dat is eigenlijk het eerste waar ik naar (laat) kijken sinds een vriend dat heel lang geleden ooit met een auto heeft mee gemaakt.
Je zou zeggen dat een monteur daar ook ervaring mee zou moeten hebben.
Afijn.....dus weer wat ervaring opgedaan.

Groeten van Jan via Tapatalk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”