Beantwoord:Garmin Zumo 350 i.c.m. Schuberth SRCS en telefoon

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Beantwoord:Garmin Zumo 350 i.c.m. Schuberth SRCS en telefoon

Ongelezen bericht door Wullum »

Hm.
lastige beslissing.

Gegeven:
1. Schuberth C3 met SRCS met software versie 3.00
2. Nokia Lumia 920 met Speech Recognition geactiveerd (en taal gedownload).
3. Nu nog een Garmin Streetpilot 2720 in een Perfectcradle Red en kabelverbinding met de SRCS.

Dat ik mijn Nokia 920 met geen mogelijkheid kan laten gehoorzamen aan het opnemen van een inkomend gesprek via een VOX commando (gewoon hardop beginnen terugl*llen in plaats van per sé een knop moeten indrukken) laat ik hier even buiten beschouwing. Dat werkt verder wel.
Dat ik het niet opportuun meer vind om de Perfectcradle Red om te ruilen voor een Perfectcradle Blue lijkt mij een no-brainer.

Wil een Garmin Zumo 350 aanschaffen. Of een 660.
350 is nieuwe generatie en doet het goed met BaseCamp (of dat een voordeel is weet ik niet echt...)
350 is goedkoper en komt met Lifetime update (maar dat heb ik al van mijn 2720)
660 is duurder, groter scherm en heeft geen lifetime update.
350 doet niet aan handsfree bellen, de 660 doet dat wel.

Tevens lees ik, dat het handsfree bellen via de Zumo zou moeten verlopen, dus de Nokia eerst aan de Zumo koppelen en de Zumo aan de SRCS. Als ik dat goed interpreteer, weet de telefoon niks van de SRCS en omgekeerd ook niet, alles zou dan immers via de Zumo moeten lopen.
Ik krijg toch echt het idee dat de SRCS dat zou moeten kunnen afhandelen, dus zowel de Zumo als de Nokia beide direct aan de SRCS. Dat is wat ik in de manual van de SRCS lees, die heeft daar ook een prioriteitenlijstje voor in welke volgorde hij verbindingen afhandelt.
Al is het wel handig dat een 660 op het scherm laat zien wie je probeert te storen op de bRommerRT...

Iemand met een vergelijkbare combinatie die kan bevestigen of het werkt met een 350 zoals ik bedoel, of juist nìet? Of moet ik juist een 660 willen?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
MofkaP
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 350 i.c.m. Schuberth SRCS en telefoon

Ongelezen bericht door MofkaP »

Wullum schreef: laat zien wie je probeert te storen op de bRommerRT...
De vraag is of je echt gestoord wilt worden tijdens het motoRTrijden.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gezien de reactie van iemand wiens mening ik bijzonder respecteer toch diens 350 een slinger gegeven heeft, zou ik niet weten of ik nog voor een 350 zou kiezen.
Want de 350 is, met alle respect, een uitgekleed model. In mijn optiek althans.

Basecamp zou niet leading in je beslissing moeten zijn aangezien elke Garmin van de 26xx en jonger met BC kan werken, als ze maar de "moderne(re)" kaarten.
gebruiken. Zo zie ik het althans.

Ik heb ooit per ongeluk een telefoongesprek aangenomen op de motor omdat ik vergeten was de telefoon uit te schakelen voordat ik op de motor stapte.
En toen een verwensing riep wat prompt het gesprek ook nog aannam. Dus VOX werkte ook.

En dat was een Schuberth SRC, Zumo 660 en een Nokia (E61i of E75, dat weet ik ff niet meer, is al weer lang geleden).

Je *moet* je telefoon *altijd* pairen met de navigatie, aangezien de Schuberth SRC hogere prioriteit aan de navigatie geeft versus de GSM.
En daarom staat ook in de Schuberth SRC handleiding:
(Mocht u bovendien een mobiele telefoon gebruiken, dan dient deze verbonden te worden met het navigatiesysteem).
Op die basis zou je dus een 660 moeten willen, en niet de 350.

Als je überhaupt al telefoon op de motor wilt ontvangen, maar dat was je vraag niet. ;)
Wullum

MofkaP schreef:
Wullum schreef: laat zien wie je probeert te storen op de bRommerRT...
De vraag is of je echt gestoord wilt worden tijdens het motoRTrijden.
dutchmidiman schreef: Als je überhaupt al telefoon op de motor wilt ontvangen, maar dat was je vraag niet. ;)
Vooral Wullum's Lief moet helaas vaak weekenden on-call zijn... Kunnen bellen op de brommert is voor Lief een vereiste om überhaupt meer dan 1x per maand te kunnen motorrijden (ze is nu net 3 weken onafgebroken on-call, afgelopen weekend werd ook al f*cked up met 3 meldingen...).

Maar goed, dat is nu eenmaal zo. Dat betaalt de rekeningen tenslotte.
dutchmidiman schreef:Gezien de reactie van iemand wiens mening ik bijzonder respecteer toch diens 350 een slinger gegeven heeft, zou ik niet weten of ik nog voor een 350 zou kiezen.
Eh...Juist. Dank je voor de duidelijkheid DMM! Zoiets vermoedde ik al. En omdat dìt dan weer komt van iemand wiens mening ìk op mijn beurt bijzonder respecteer denk ik dat de latent aanwezige neiging om een 660 te gaan kiezen toch maar gevolgd moet worden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Het leven is een aaneenschakeling van keuzes;
Sommige maak je zelf, en sommige worden voor je gemaakt.

Ik spreek geen waardeoordeel uit over het bellen op de motor.
Want op de keeper beschouwt is het zelfs handenvrij bellen in de 4-wielige erg gevaarlijk.
Als je zo gaat denken is rijden op 2 wielen ook gevaarlijk. ;)

Terug naar het onderwerp;
De Zumo 660 is voorzien in de mogelijkheid (handenvrij ;) ) te bellen, zelfs ook met een bedrade headset.
(de motorhouderkabel heeft een microfoon-ingang)
In combinatie met een (Bleutooth) GSM werkt de Zumo 660 als schakelaar (2 Bleutooth kanalen), deze regelt het omschakelen naar telefoon, aannemen van gesprek (in combinatie met de Schuberth VOX) en ook het weigeren van een gesprek. Je kunt dan vaak achteraf zien welk gesprek dat was op de Zumo. (wel afhankelijk van sommige telefoons die dat weer door moeten geven).

De 350 is ontworpen voor alleen Bleutooth headset, via 1 kanaal. punt.
Zou de 350 een (bedrade) MP3 uitgang/aansluiting hebben zou je het Schuberth SRC MP3-krulsnoertje (die bijgeleverd wordt) kunnen gebruiken voor navigatie-stem en via bluetooth je GSM aansluiten op de Schuberth SRC.
Maar helaas, daarin voorziet de 350 niet.
Saillant detail: in de 350 NL handleiding wordt wel 1x melding gemaakt van het koppelen van de telefoon, me dunkt dat dit een typefout is. :O
Wullum

Hm. Probleem opgelost door:
1. aanschaf van een Zumo 660LM
2. upgrade naar SRCS 3.08 in m'n C3
3. Lumia 920 ontpairen van de SRCS en pairen met de Zumo
maar vooral:
4. aanzetten van de VOX feature in m'n SRCS...
Inspector Gadget

Mooi!
Ben blij dat het is opgelost. _004

Voor de meelezers wel ff een kleine correctie:
Schubert SRC software (SRCS) is nog steeds versie 3.0 (!)
De PC software is (nog steeds) versie 3.0.8

Er is al weer tijden geen Schuberth update geweest, misschien was de Cardo G9 op dat vlak een betere keuze geweest. ;)
Wullum

dutchmidiman schreef: Er is al weer tijden geen Schuberth update geweest, misschien was de Cardo G9 op dat vlak een betere keuze geweest. ;)
Hm, wellicht, maar een G9 past niet in de kraag van mn C3...

Maar ik moet idd zeggen dat de communicatie tussen de SRCS en de Cardo Q2 Pro van mn Lief afgelopen weekend redelijk drama was. Alleen tot plm 65kmh ging dat redelijk, daarboven was het windgeruis te sterk. Tot Lief ontdekte dat de microfoon van haar Q2 achterstevoren zat... En tegen die tijd was de batterij van de Q2 leeg...
Over 2wkn nog eens proberen.
Inspector Gadget

Wullum schreef:..maar een G9 past niet in de kraag van mn C3...
Dat is waar, de Schuberth SRC is netjes weggewerkt zo.
Maar je ziet meer en meer merken (zoals Sena) die werken aan platte(re) setjes voor op de helm. _004
Wullum schreef:..Tot Lief ontdekte dat de microfoon van haar Q2 achterstevoren zat..
Aiii, dat is sneu voor jullie!
Is inderdaad een bekend probleem, ik herken de achterstevoren microfoon, is mij ook ooit wel eens overkomen.

Oplossing is op de achterkant (!) van de microfoon een klein bolletje (bijvoorbeeld mini-stootrubbertje) te plakken en dan pas het microfoonsokje over de microfoon heen schuiven.
Als je dan de helm opzet, kan je met je vinger voelen waar dat bolletje/verhoginkje zit en de microfoon goed voor de mond positioneren.
Je weet/voelt immers wat de achterkant van de microfoon is. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”