Beetje schade?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Beetje schade?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....dan weet ie vast nog niet wat spuitwerk kost... :D (en ik wel.. :O )

[media]WcwAkh0WBZA[/media]
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Beetje schade?

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Zonde he.....?
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Het is echte zonder. Wij kwammen ook aan losse grind bij de Teutoburger Toer. Van mij betreft moet de wegenbeheerder aansprekelijk zijn voor schade door ongevallen op grind - puur op basis dat zelfs op 30km/u grind zeer gevaarlijk/onbegaanbaar is voor motoren. Hoe kan het zijn dat een gerepareede weg gevaarlijker is dan een kapotte weg?
Tijd dat teer-grind reparaties verboden zullen worden! Zin om ANWB, MAG, de Europeese regelgevers enzo te benaderen?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

japachap schreef:Het is echte zonder. Wij kwammen ook aan losse grind bij de Teutoburger Toer. Van mij betreft moet de wegenbeheerder aansprekelijk zijn voor schade door ongevallen op grind - puur op basis dat zelfs op 30km/u grind zeer gevaarlijk/onbegaanbaar is voor motoren. Hoe kan het zijn dat een gerepareede weg gevaarlijker is dan een kapotte weg?
Tijd dat teer-grind reparaties verboden zullen worden! Zin om ANWB, MAG, de Europeese regelgevers enzo te benaderen?

Je mag zelf de MAG benaderen als je een gevaarlijke wegsituatie tegenkomt, op een van de websitepagina's kun je je verhaal kwijt _004 Als je daarnaast meteen lid wordt zijn we helemaal blij met je!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

japachap schreef: knipknip.....Van mij betreft moet de wegbeheerder aansprakelijk zijn voor schade door ongevallen op grind - puur op basis dat zelfs 30km/u op grind zeer gevaarlijk/onbegaanbaar is voor motoren....
In het filmpje is duidelijk te zien dat aan het begin van het betreffende wegvak een waarschuwingsbord voor opspattend grind (model RVV J25) daar aan gekoppeld een snelheidsbeperking van 30 km/h is geplaatst. Daarmee heeft de wegbeheerder (juridisch) al het nodige in het werk gesteld en kan er nimmer een beroep op aansprakelijkheid gedaan worden. Op het filmpje is, door de vertraagde weergave, helaas niet te zien hoe hard er door de motorrijder gereden wordt op dit wegvak, echter leert de ervaring dat de meeste weggebruikers zich zelden iets van een dergelijke snelheidsbeperking aantrekken. En zoals Japachap zelf al aangeeft, is eigenlijk die 30 km/h al niet aanbevelenswaardig. En dat is exact wat de onfortuinlijke motorrijder in het filmpje zich beter ook even had moeten realiseren.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
japachap

Bert M schreef:knip,knip... eigenlijk die 30 km/h al niet aanbevelenswaardig. En dat is exact wat de onfortuinlijke motorrijder in het filmpje zich beter ook even had moeten realiseren.

[groet]

Bert M
Hmmm, harsh but true...

Maar ja- als so een behandeld wegvlak bijna niet op te rijden is wat keuze heb je? Omkeeren, of probeeren zo goed mogelijk door te rijden? In het algemene gaan wij allemaal voorzichtig doorrijden- maar wij weten dondergoed dat er kan een diep laag grind op het weg op iedere moment ontstaan. Het is soms echte 'russian-roulette' spelen op deze 'gerepareede' wegvlakken...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tja typisch geval van onvoldoende vooruit kijken lijkt mij dit. Heel vervelend als zoiets je overkomt. Het had veel slechter kunnen aflopen. As ik die bordjes zie gaat er bij mij al een alarmbelletje rinkelen.
japachap

Wat niemand heeft gevraagd of bekend- was het een lid van de Forum de gevallen was?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”