ANWB, route mobiel of andere hulpdienst?
Moderator: RT_Patrick
- Edwin1970
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
ANWB, route mobiel of andere hulpdienst?
Goedemorgen,
Ben beetje aan het orienteren voor lidmaatschap hulpdienst. Ondanks tijdig onderhoud, blijft een pechgevalletje altijd op de loer liggen. Ben op zoek naar een hulpdienst voor pechhulp voor de auto (Europa), motor (BENELUX).
Iemand goede en met name ook slechte ervaring met ANWB, RouteMobiel of andere hulpdienst?
Groet,
Edwin
Ben beetje aan het orienteren voor lidmaatschap hulpdienst. Ondanks tijdig onderhoud, blijft een pechgevalletje altijd op de loer liggen. Ben op zoek naar een hulpdienst voor pechhulp voor de auto (Europa), motor (BENELUX).
Iemand goede en met name ook slechte ervaring met ANWB, RouteMobiel of andere hulpdienst?
Groet,
Edwin
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: ANWB, route mobiel of andere hulpdienst?
Daar kan ik heel kort over zijn . . . want in de meer dan 40 jaren lidmaatschap van de ANWB heb ik niets dan goeds over de service te vermelden . . . .

Edwin1970 schreef:Goedemorgen,
Groet,
Edwin
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Ben ook al sinds 1978 lid en heb ze in al die tijd alleen een keer voor de caravan nodig gehad. (Twee kapotte banden op een spiksplinternieuwe caravan)
Vorig jaar in Zweden de Ford Gold Assistance voor mijn Mondeo nodig gehad/gebruikt. Je krijgt dan gewoon de meldkamer van de ANWB te spreken.
Heel veel automerken hebben een eigen pechdienst. En de ANWB verhuurd zijn diensten ook aan die automerken. Als je tenminste de auto bij de merkdealer laat onderhouden.
BMW Motorrad helpt je ook met je motor. Moet je aantonen met een correct ingevuld onderhoudsboekje. Tenminste dat was bij mijn vorige R1100R het geval.
Groeten van Jan via Tapatalk
Vorig jaar in Zweden de Ford Gold Assistance voor mijn Mondeo nodig gehad/gebruikt. Je krijgt dan gewoon de meldkamer van de ANWB te spreken.
Heel veel automerken hebben een eigen pechdienst. En de ANWB verhuurd zijn diensten ook aan die automerken. Als je tenminste de auto bij de merkdealer laat onderhouden.
BMW Motorrad helpt je ook met je motor. Moet je aantonen met een correct ingevuld onderhoudsboekje. Tenminste dat was bij mijn vorige R1100R het geval.
Groeten van Jan via Tapatalk
Laatst gewijzigd door J vd B te V op 08 jun 2013, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Sinds 1973 al lid van de wegenwacht. Niets dan lof. 2 x nodig gehad voor de motor. 1x konden ze het oplossen en 1x motor van huisadres naar dealer vervoerd. Voordeel is dat lidmaatschap persoonlijk is. Dus het geldt zowel voor de auto als motor. Mijn auto heeft ook een gratis hulpdienst maar ik zeg toch de wegenwacht niet op vanwege de motor.
Nog even een aanvulling:
Ik vind het voordeel van de ANWB ook dat er meerdere diensten zijn:
Cursussen/routekaarten/verzekeringen/campingcarnet/digitale datakluis/algemene landeninformatie/goedkope aanbiedingen op allerlei gebied en ga zo maar door.
En een grote organisatie die achter je staat en eventueel in Den Haag ook nog wat te zeggen heeft.
Route Mobil is voor mij nooit een optie geweest en heb het ook nooit vergeleken dus.
Maar de hulp van Ford Assistance is me zeer goed bevallen.
Ik had een koelwaterprobleem ontdekt op de camping in Zweden bij aankomst om 18.00 hr.
Om 19.00 Ford Assistance gebeld en die waren er vóór 21.00.
De monteur kon het niet vinden en haalde me met de auto de volgende morgen om 7.00 op en bracht me naar de Ford dealer een halfuurtje rijden verder.
Om 10.00 was ik alweer met een gerepareerde auto terug op de camping.
Om 10.30 reden we weer. Amper een uur later dan normaal.
In één woord: KLASSE!!!
Cursussen/routekaarten/verzekeringen/campingcarnet/digitale datakluis/algemene landeninformatie/goedkope aanbiedingen op allerlei gebied en ga zo maar door.
En een grote organisatie die achter je staat en eventueel in Den Haag ook nog wat te zeggen heeft.
Route Mobil is voor mij nooit een optie geweest en heb het ook nooit vergeleken dus.
Ik had een koelwaterprobleem ontdekt op de camping in Zweden bij aankomst om 18.00 hr.
De monteur kon het niet vinden en haalde me met de auto de volgende morgen om 7.00 op en bracht me naar de Ford dealer een halfuurtje rijden verder.
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Ook niet te vergeten is de KNMV, heb er nog nooit gebruik van gemaakt.
Maar het is er wel.
Maar het is er wel.

Zümo XT
Je vroeg met name om de slechte ervaringen:
Ik was ruim 20 jaar lid van de ANWB, totdat zij mij min-of-meer aan mijn lot overlieten bij een eenzijdig ongeval in het buitenland.
Ik kon het telefoonnummer krijgen van de AutoBahn Polizei, maar that's it.
Repatriëring van de auto, vervangend vervoer etc etc, moest ik allemaal zelf maar zien te regelen & betalen.
Bleek enkele weken later een administratieve fout aan hun kant te zijn, maar toen was het kwaad al geschied.
Groot kan ook betekenen log, meer fouten maken, hogere kosten (dus tarieven omhoog) en soms belangenverstrengelingen.
Daarom nooit meer ANWB voor mij, ook al was het wellicht een "incident".
Mijn auto van een bekend Duits merk, geeft "gratis" mobiliteitsgarantie (ook in het buitenland) mits de auto bij een dealeRT in regulier onderhoud is.
Dus daar heb ik geen ANWB meer voor nodig, scheelt toch weer.
En voor de motor dus de KNMV.
Afkloppen, nog niet nodig gehad.
Ik was ruim 20 jaar lid van de ANWB, totdat zij mij min-of-meer aan mijn lot overlieten bij een eenzijdig ongeval in het buitenland.
Ik kon het telefoonnummer krijgen van de AutoBahn Polizei, maar that's it.
Repatriëring van de auto, vervangend vervoer etc etc, moest ik allemaal zelf maar zien te regelen & betalen.
Bleek enkele weken later een administratieve fout aan hun kant te zijn, maar toen was het kwaad al geschied.
Groot kan ook betekenen log, meer fouten maken, hogere kosten (dus tarieven omhoog) en soms belangenverstrengelingen.
Daarom nooit meer ANWB voor mij, ook al was het wellicht een "incident".
Mijn auto van een bekend Duits merk, geeft "gratis" mobiliteitsgarantie (ook in het buitenland) mits de auto bij een dealeRT in regulier onderhoud is.
Dus daar heb ik geen ANWB meer voor nodig, scheelt toch weer.
En voor de motor dus de KNMV.
Afkloppen, nog niet nodig gehad.
De ANWB kan door zijn monopoliepositie natuurlijk ook arrogant en log worden.
Ziedaar dus ook het grote nadeel.
Ik kom daarom ook niet graag in een van hun winkels om die reden.
Ziedaar dus ook het grote nadeel.
Ik kom daarom ook niet graag in een van hun winkels om die reden.
Vaak zit er bij je verzekering ook een pechonderwegservice ?
Bij mij wel (Centraal beheer) en is mij al twee keer goed van pas gekomen.(uiteraard ook naar tevredenheid)
Groet,
B10
Bij mij wel (Centraal beheer) en is mij al twee keer goed van pas gekomen.(uiteraard ook naar tevredenheid)
Groet,
B10
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Heb zelf KNMV http://www.knmv.nl/Pechhulp/Motor/
Nog nooit nodig gehad , alleen vervangende motor gaat NIET werken

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Knap kinderachtig van KNMV.....1-handed schreef:Heb zelf KNMV http://www.knmv.nl/Pechhulp/Motor/

GrTz
BertL
BertL
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Wel goed de kleine letters lezen! Ik had auto+ motor bij FBTO verzekerd inclusief pechhulp. Maar toen ik met de RT langs de kant stond bleek de pechhulp alleen voor vierwielers te zijn......Bostich10 schreef:Vaak zit er bij je verzekering ook een pechonderwegservice ?
Heb nu Wegenwacht, en die proberen je tenminste weer op weg te helpen ipv afslepen naar een garage.
Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- JDoubleOP
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
In 28 jaar lidmaatschap van ANWB cq nu ADAC en een keer of 4 gebruikt gemaakt van hun service. Alles naar wens verlopen
2 tips: Pasje altijd bij je, en ANWB tel.nr. in je handy
fyi. gr.
Joop

2 tips: Pasje altijd bij je, en ANWB tel.nr. in je handy
fyi. gr.
Joop
- leo442
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
J vd B te V schreef:Nog even een aanvulling:
Ford assistance is in Nederland ondergebracht bij de ANWB wegenwacht! (als ook opel/vw/seat/skoda/Mercedes/mitsibushi en vele anderen)
Gr. Leo.
Ik ben nu nog lid van de KNMV, maar dat ga ik opzeggen.
Het grote voordeel dat de KNMV had ten opzichte van de Wegenwacht ( hulp thuis bij een lekke band; voor de motor toch wel belangrijk) hebben ze uit de voorwaarden geschrapt.
Er is geen reden meer om dan bij KNMV te blijven. Denk zelf dat de Wegenwacht beter is. Die sturen een monteur langs. De KNMV een afsleepdienst.
Het grote voordeel dat de KNMV had ten opzichte van de Wegenwacht ( hulp thuis bij een lekke band; voor de motor toch wel belangrijk) hebben ze uit de voorwaarden geschrapt.
Er is geen reden meer om dan bij KNMV te blijven. Denk zelf dat de Wegenwacht beter is. Die sturen een monteur langs. De KNMV een afsleepdienst.
- leo442
doov650 schreef:Ik ben nu nog lid van de KNMV, maar dat ga ik opzeggen.

- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Altijd al lid van de ANWB. Heb ze alleen maar nodig voor hun gereedschap of de motor naar huis en de auto naar de dealer te brengen. Verstand van motoren hebben ze niet echt dus is het motor naar gewenste locatie brengen. Heb me al veel geld bespaart toen mijn GS850 van Engeland naar huis gebracht moest worden.
En dan vind ik hun toeristische routekaarten handig. OOk handig voor Vignet en andere dingen. En voor campings zoeken vind ik de ANWB ook goed .
En dan vind ik hun toeristische routekaarten handig. OOk handig voor Vignet en andere dingen. En voor campings zoeken vind ik de ANWB ook goed .
- Edwin1970
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Zo, de kogel is door de kerk.
Na alle wijze adviezen, gekozen voor de ANWB.
Nu maar hopen dat het weggegooid geld is en dat ik er geen gebruik van hoef te maken.
Allen bedankt voor de reacties.
Draadje mag gesloten worden.
Goet,
Edwin
Na alle wijze adviezen, gekozen voor de ANWB.
Nu maar hopen dat het weggegooid geld is en dat ik er geen gebruik van hoef te maken.

Allen bedankt voor de reacties.
Draadje mag gesloten worden.
Goet,
Edwin
- leo442
Ton1959 schreef:Altijd al lid van de ANWB. Heb ze alleen maar nodig voor hun gereedschap of de motor naar huis en de auto naar de dealer te brengen. Verstand van motoren hebben ze niet echt dus is het motor naar gewenste locatie brengen. Heb me al veel geld bespaart toen mijn GS850 van Engeland naar huis gebracht moest worden.
Waarom zouden ze geen verstand van motoren hebben ? Het probleem zal meestal wel de onderdeelvoorziening zijn.
Gr. Leo.
- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Eens met Ton.
Twee maal gebruik gemaakt van de ANWB voor een defect aan de motor. Eerste keer gaf de wegenwachter aan dat de hall-gever stuk was, dat bleek in Den Dolder toch echt de brandstofpomp te zijn. Tweede keer een probleempje dat niet ter plaatse kon worden opgelost en voor het vervoer van mijn 1150 RT heeft de wegenwachter de fiets aan de handvatten vastgezet, hetgeen resulteerde in beschadigde handvatten en verwarming.......
Twee maal gebruik gemaakt van de ANWB voor een defect aan de motor. Eerste keer gaf de wegenwachter aan dat de hall-gever stuk was, dat bleek in Den Dolder toch echt de brandstofpomp te zijn. Tweede keer een probleempje dat niet ter plaatse kon worden opgelost en voor het vervoer van mijn 1150 RT heeft de wegenwachter de fiets aan de handvatten vastgezet, hetgeen resulteerde in beschadigde handvatten en verwarming.......
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 929 Weergaves
-
Laatste bericht door Robin0341
-
- 4 Reacties
- 3096 Weergaves
-
Laatste bericht door Wildripper
-
-
Nieuw bericht Route Napoleon heen, Route des Grandes Alpes terug.
door fransgabler » » in GPS Routes - 7 Reacties
- 4198 Weergaves
-
Laatste bericht door fransgabler
-